زاکانی: رای می‌آورم! باقری کنی: انتظار می‌رود همه کشور‌ها براساس رویکرد فنی آژانس رفتار کنند مرتضوی درحاشیه جلسه دولت: آمده‌ام که بمانم تاکید معاون حقوقی ریاست جمهوری بر بی‌طرفی دولت در انتخابات ۱۴۰۳ لطیفی: آزمون‌های استخدامی در موعد مقرر برگزار می‌شود سلاجقه: قسمتی از حقابه هیرمند رهاسازی شده است دویست و چهل و سومین روز جنگ | شهدای حمله اشغالگران به مناطق مرکزی غزه افزایش یافت ضرغامی: خروج اشیای تاریخی از کشور منوط به تصویب هیئت وزیران شد طحان نظیف: درباره بررسی صلاحیت‌ها گمانه‌زنی نشود | مصوبه شورای نگهبان برای تعیین حداقل شرایط وزیر کشور: ۱۵ تیر زمان مرحله دوم احتمالی انتخابات ریاست جمهوری است منع هرگونه فعالیت تبلیغاتی به نفع یا ضرر کاندیدا‌ها در دستگاه‌های دولتی اوجی: پروژه‌های گازرسانی به سیستان‌و‌بلوچستان، به‌زودی افتتاح می‌شوند سرلشکر سلامی: جنایتکاران کودک کش صهیونیست، در انتظار پاسخ باشند امام‌خمینی (ره) رهبر مردم‌شناس تلگراف از آماده‌سازی طرح‌های نظامی برای درگیری احتمالی با روسیه از سوی ناتو خبرداد ادامه تلاش روسیه برای تسهیل سازش بین باکو و ایروان وزیر خارجه ترکیه: غزه از بزرگترین زندان به بزرگترین قبرستان جهان تبدیل شده است میقاتی: تلاش‌های دیپلماتیک برای توقف حملات اسرائیل به جنوب لبنان ادامه دارد تصویب لایحه تحریم دیوان کیفری بین‌المللی در مجلس نمایندگان آمریکا آمریکا: به گفت‌وگو با شرکای اروپایی درباره ایران ادامه می‌دهیم
سرخط خبرها

امیرعبداللهیان: در هیچ کشوری پول بلوکه‌شده نداریم

  • کد خبر: ۱۸۱۴۷۳
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲
امیرعبداللهیان: در هیچ کشوری پول بلوکه‌شده نداریم
وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه پول بلوکه‌شده‌ای در هیچ کشوری نداریم، گفت: می‌توانیم از دارایی‌هایی که در اختیار داریم، استفاده کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین امیرعبداللهیان امروز دوشنبه ششم شهریورماه در حاشیه حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری اظهار کرد: در خصوص صادرات گاز و برق ایران به عراق دائماً به دارایی‌های ایران در بانک تی‌بی‌ای عراق افزوده می‌شود که به‌طور مستمر بانک مرکز خرید‌هایی که نیاز است را اعلام می‌کند.

وی افزود: پیگیری‌های جدی در دولت سیزدهم برای دریافت پول‌های بلوکه‌شده انجام شده است. سال گذشته ۳۹۰ میلیون پوند مطالبات از انگلیس را که مربوط به قبل از پیروزی انقلاب بود را دریافت کردیم و این در مسیر قانونی و عزتمندانه برای مصارفی که خودمان ترجیح دادیم، استفاده شد و صحبت‌هایی همچون نفت در مقابل غذا صحت ندارد.

وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره مزایای پیوستن ایران به بریکس تصریح کرد: چند عامل باعث شد که ایران از نخستین کشور‌هایی باشد که عضویت آن در بریکس پذیرفته می‌شود، عامل نخست این بود که آیا ایران در بین ۴۰ کشور متقاضی پیوستن به بریکس، شاخص‌های لازم را دارد یا خیر، که با کارشناسی‌های لازم از سوی ۵ عضو اصلی به این جمع‌بندی رسیدند که ایران توانمندی‌ها و شاخص‌های لازم را دارد.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: از دیگر بحث‌ها این بوده است که آیا ایران که تحت تحریم‌ها قرار دارد، می‌تواند به عضویت درآید که با نگاه به تمام این مسائل عضویت ایران پذیرفته شد.

وی ادامه داد: نقش دیپلماسی سران در پیوستن به بریکس بسیار حائز اهمیت بود. رئیس‌جمهور در تماس با تک‌تک رؤسای‌جمهور ۵ کشور اصلی رایزنی داشتند و دستگاه دیپلماسی از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد و در نهایت دیپلماسی فعال و توجه آیت‌الله رئیسی سبب شد ایران عضو رسمی بریکس شود.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: ایران با عضویت در بریکس وارد ائتلافی جدید شده است که می‌تواند قدرت اقتصادی و همکاری‌های اقتصادی و بین‌المللی در نظام مبتنی بر چندجانبه‌گرایی را افزایش دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->