ثبت‌نام متقاضیان سرویس مدارس مشهد تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ در سامانه سپند پلمب ۵ واحد صنفی غیرمجاز پاک‌سازی پوست، لیزرتراپی و تتو در مشهد (۱۸ خرداد ۱۴۰۳) یادی از باران‌های سیل آسا در دهه ۳۰ شمسی در مشهد| باران، نان را برد بازدید اعضای شورای شهر مشهد از خط دو و سه قطارشهری مشهد | اتصال خطوط ریلی مترو مشهد به یکدیگر تا پایان ۱۴۰۳ + فیلم توزیع ۵۰۰ تن گوشت گرم گوساله با قیمت ۲۹۹ هزار تومان در مشهد از شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ تأمین واگن‌های خط یک مترو مشهد تا ۳ سال آینده اجرای بی‌آرتی بولوار توس، اولویت ترافیکی مشهد در سال ۱۴۰۳ افزایش شهر‌های اقماری، نسخه حل مشکلات مشهد پژمانفر: دولت بعدی باید در امتداد دولت سیزدهم حرکت کند تقدیر فرماندار مشهد از توجه ویژه شهردار و شورای شهر مشهدمقدس به حاشیه شهر توجه ویژه مدیریت شهری مشهد به حاشیه شهر | اختصاص ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های اقتصادی شهر مشهد+ فیلم کیفیت هوای مشهد امروز در شرایط پاک قرار دارد (۱۷ خرداد ۱۴۰۳) سیل در خراسان رضوی بیش از ۲۰۶ هزار میلیارد ریال خسارت به بار آورد توضیحات شهردار مشهد در مورد پروژه‌های عمرانی شهر مشهد آغاز عملیات اجرایی مجموعه آبی رسالت، فصل جدیدی برای مردم به ویژه بانوان منطقه سه مشهد است رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد: ۴۰ درصد اعتبارات عمرانی به حاشیه شهر اختصاص پیدا کرده است دیدار سرکنسول جمهوری ترکیه با شهردار مشهد مقدس | اعلام آمادگی برای خواهرخواندگی توس و شهر «حران» ترکیه اختصاص ۲ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال برای اجرای ۳۳ طرح در مشهدمقدس ناوگان اتوبوسرانی مشهد در خطوط ۵۸ و ۱۵۰۶ نونوار می‌شود+جزئیات شهرداری مشهد در تدارک دهه ولایت و انتخابات استمداد از مجلس، برای گرفتن سهم مردم مشهد از اراضی پادگان
سرخط خبرها

آماده‌باش کامل شهرداری مشهد برای میزبانی شایسته از زائران رضوی در دهه پایانی ماه صفر

  • کد خبر: ۱۸۱۸۹۶
  • ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷
آماده‌باش کامل شهرداری مشهد برای میزبانی شایسته از زائران رضوی در دهه پایانی ماه صفر
رئیس کمیته خدمات شهری ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهدمقدس از آماده‌باش صددرصدی نیروی کارگری خدمات شهری با فعالیت پاکبانان در سه شیفت، تأمین وضوخانه و آبخوری، فعالیت اکیپ‌های راهنمای زائر، آماده‌باش صددرصدی آتش‌نشانان و نجات‌گران و ... خبرداد.

به گزارش شهرآرانیوز، فرهاد ذبیحی در این خصوص اظهار کرد: آماده‌باش صددرصدی نیروی کارگری خدمات شهری با فعالیت ۶هزارو۱۱۵پاکبان در سه شیفت کاری، انجام خدمات رفت‌وروب و شست‌وشوی معابر با اولویت معابر منتهی به حرم مطهر، پاکسازی هفت محور ورودی مشهد برای استقبال از زائران پیاده دهه آخر صفر به طول ده کیلومتر، آموزش و خدمت‌رسانی ۱۵۰نفر از نوجوانان باشگاه مانا در حوزه خدمات و ایمنی، تنظیف شهری، فضای سبز و تفکیک زباله در عرصه میدان شهدا و استقرار ۱۲دستگاه ماشین حمل پسماند خشک در منطقه ثامن در اطراف موکب‌ها از جمله اقدامات شهرداری مشهد برای تنظیف شهری در دهه آخر صفر است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات که شامل تأمین وضوخانه و آبخوری است، افزود: در همین راستا ۱۷دستگاه وضوخانه سیار پیرامون حرم مطهر رضوی جانمایی می‌شود، ۲۳۱آبسردکن و آبخوری و سقاخانه در سطح شهر به ویژه پیرامون حرم مطهر رضوی رفع نقص و فعال شده است.

رئیس کمیته خدمات شهری ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد ادامه داد: در خصوص راهنمای زائر و انضباط شهری فعالیت ۳۵اکیپ راهنمای زائر در سطح شهر به ویژه پیرامون حرم مطهر رضوی و فعالیت ۱۳۰نفر برای انضباط شهری در سه شیفت کاری را خواهیم داشت.

وی گفت: برای حفظ ایمنی شهر در این ایام آتش‌نشانان و نجات‌گران در آماده‌باش صددرصدی قرار خواهند گرفت. ۳۵خودروی سبک، سنگین و موتور و صدنفر نیروی عملیاتی در هسته مرکزی شهر مستقر خواهند شد. به صورت مستمر کارشناسان پیگیری و نظارت از خیمه‌ها و موکب‌ها و اماکن اسکان اضطراری را خواهند داشت.

ذبیحی اضافه کرد: وجود ۴هزارو۲۴۳چشمه سرویس بهداشتی در سطح شهر و تأمین ۵۲۴چشمه سرویس بهداشتی مشارکتی در مسیر‌های منتهی به حرم مطهر رضوی و راه‌اندازی کانکس‌های سرویس بهداشتی و حمام سیار در صورت نیاز در مراکز اسکان که شامل ٣۶چشمه سرویس بهداشتی و ۲۰دوش حمام سیار و خدمات آب‌رسانی آب شرب و تجهیز تانکر برای جلوگیری از گرم شدن آب است از دیگر اقدامات مهم شهرداری در دهه آخر صفر به شمار می‌رود.

وی با اشاره به دیگر اقدامات شهری برای دهه پایانی صفر ادامه داد: برای آذین‌بندی و اکران سان‌لایت‌ها قرار است ٧٠هزارمتر از آذین‌بندی‌های سطح شهر به رنگ قرمز تغییر کند و ۳۸۰محتوای مناسبتی در المان سان‌لایت سطح شهر اکران می‌شود. همچنین برای رفاه حال زائران بازگشایی ده غرفه عرضه ارزاق عمومی، مکان‌یابی پنج نانوایی سیار و فعالیت دو فروشگاه «شهر ما» را اطراف حرم مطهر رضوی خواهیم داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مدیریت بحران شهرداری مشهد نیز به صورت مستمر بازدید از مراکز اسکان اضطراری را خواهد داشت. مرکز فرماندهی پایگاه مدیریت بحران راستی در حالت آماده‌باش و دوام ثامن در مراکز اسکان اضطراری استقرار خواهد یافت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->