گرفتار شدن خودرو به همراه ۴ سرنشین داخل سیلاب در حاشیه شهر مشهد (۲۰ اردیبهشت) قطع برق محله سیدی مشهد با سقوط داربست روی شبکه ۲۰ هزار ولتی| نقص برطرف شد کلات با ۵۷ میلی متر بارندگی رکورددار بارش در خراسان رضوی شد کودک ۱۰ ساله چطور قاتل شد؟ | چرا کودکان نباید فیلم ترسناک تماشا کنند؟ اعترافات تکان دهنده دختر ۱۰ ساله تهرانی درباره قتل دوستش| آدمکشی را ار فیلم‌های ترسناک یاد گرفتم بارندگی و سیلاب موجب انسداد موقت محور‌های مواصلاتی خراسان رضوی شد(۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) گروگانگیری یک زن و دخترش مقابل مجتمع پالادیوم+تصاویر راه ارتباطی ۲۰ روستای کلات خراسان رضوی بر اثر سیل قطع شد ۳۶ مصدوم در تصادف زنجیره‌ای در جاده نیشابور (۲۰ اردیبهشت) مسدود شدن ۶ جاده در خراسان رضوی بر اثر ریزش کوه و سیلاب هدیه روز دختر چی بخریم؟ دستگیری ۱۴ سرشبکه یک شرکت هرمی در مشهد عوامل ابتلا به حساسیت فصلی چیست؟ | راه‌هایی برای کاهش علائم آلرژی صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی و ۵ استان دیگر (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قتل زن جوان توسط برادرش در مشهد به خاطر حرف مردم + عکس هشدار جهادکشاورزی مشهد به کشاورزان، دامداران، مرغداران، زنبورداران و گلخانه‌داران آزمون شفاهی احراز صلاحیت اخذ پروانه تخصصی روان‌شناسان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش باران در استان تا جمعه
سرخط خبرها

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری دائمی می‌شود؟

  • کد خبر: ۱۸۱۹۱۵
  • ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری دائمی می‌شود؟
نماینده مردم نهبندان از پیشنهاد خود برای همسان سازی دائمی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری در لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، مصطفی نخعی ضمن تاکید بر همسان سازی دائمی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری، گفت:در برنامه ششم توسعه کل کشور اشاره کلی به موضوع همسان سازی بازنشستگان شده بود و متاسفانه متن نوشته شده مبهم و غیر شفاف بود و جا برای اجرایی نکردن آن از سوی دولت وجود داشت.

وی افزود: به دلیل مبهم بودن این بند از لایحه برنامه ششم توسعه قابلیت پیگیری نداشت و از منظر نظارتی اگر مجلس می‌خواست که ورود کند چنین امکانی وجود نداشت؛ چرا که متن قانون گویا نبود و تکلیف درستی برای دولت ایجاد نکرده بود به همین دلیل قابلیت نظارت و پیگیری را نداشت.

نماینده نوبندان و سربیشه یادآور شد: علاوه بر این در انتهای دوره دولت قبل نیز لایحه‌ای به مجلس برای دائمی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان تدوین و به مجلس ارسال شد، اما با عوض شدن دولت، این لایحه را از مجلس پس گرفت و عملا موضوع دائمی شدن همسان سازی به نوعی از چرخه پیگیری خارج شد.

نخعی با تاکید بر اینکه برنامه هفتم توسعه که در روز‌های آتی در دستورکار مجلس قرار می‌گیرد، ظرفیت خوبی است تا همسان سازی دائمی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری به دولت تکلیف شود، گفت:با توجه به اینکه همسان سازی بار مالی دارد لذا باید برای این کار قانون تدوین شود و تکلیفی ایجاد کنیم تا دولت بر اساس آن مصوبه موضوع دائمی شدن همسان سازی را دنبال کند.

وی با تاکید بر اینکه بنده قطعا این پیشنهاد همسان سازی دائمی حقوق بازنشستگان در لایحه برنامه هفتم را در جلسه علنی و در زمان بررسی لایحه برنامه هفتم مطرح خواهم کرد که امیدوارم مورد موافقت نمایندگان قرار گیرد، افزود: تلاش خواهیم کرد تا این پیشنهاد مانند ماده ۳۰ برنامه ششم متن مبهمی نباشد بلکه شفاف و دقیق باشد و منابع برای اجرای آن نیز تامین و به دولت تکلیف کنیم که ان‌شالله همسان سازی بازنشستگان لشکری و کشوری به صورت دائمی اجرایی شود و این مسئله یک بار برای همیشه در کشور تعیین تکلیف شود.

نخعی گفت: در صورتی که در برنامه هفتم دولت را مکلف به همسان سازی دائمی بازنشستگان لشکری و کشوری کنیم، دولت هم می‌تواند بر اساس آن لایحه‌ای را تدوین و به مجلس بدهد و یا اگر تمام موارد به صورت درست و دقیق در لایحه برنامه هفتم آورده شود، تنها یک آیین‌نامه اجرایی برای همسان سازی تدوین کند و همان متن برنامه هفتم را اجرایی کند تا مشکلات این قشر مرتفع شود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->