مهر و موم یک نمایشگاه خودرو و یک بنگاه املاک در مشهد حضور ۲۶۰ شرکت‌کننده در نمایشگاه گل و گیاه مشهد بهره‌برداری از راه‌آهن چابهار به زاهدان تا پایان سال انجام می‌شود تاریخ شروع معاملات نات کوین + لیست صرافی ها اطلاعیه اتاق اصناف مشهد برای واحد‌های صنفی مشهد | الزام واحدهای صنفی به دریافت شناسه یکتا دو مشکل عمده در حوزه منابع آبی خراسان‌رضوی | مجوز‌هایی از جنس برداشت بیشترازظرفیت آبخوان‌ها جزئیات مبلغ و اقساط وام ودیعه‌مسکن اعلام شد | اقساط و سود وام ودیعه چقدر است؟  وام۶۰۰ میلیون تومانی برای ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + جزئیات جدال بورس با نرخ بهره | گزارش بازار سهام (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) پرفروش‌ترین موبایل‌های امروز کدامند؟ + جدول (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) اصلاح قیمت تخم مرغ ضروری است حباب ربع سکه رکورد زد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستور رئیس بانک مرکزی برای بررسی انتشار اطلاعات مالی مصاف ۵۵ کشور مقصد زعفران ایرانی برقراری پرواز‌های مشهد - ایلام بعد از یکسال امروز، امکان ثبت قرارداد‌های مسکونی در سامانه خودنویس مقدور نیست (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان برای خرید لاستیک خودرو «کد پیش‌ثبت‌نام» را اخذ کنند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان سهام عدالت مراجعه حضوری نکنند!  نمایشگاه گل‌وگیاه مشهد از دوشنبه (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز به کار می‌کند رقم نجومی اجاره بها در احمدآباد مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) چه کسانی می‌توانند دو بار وام ازدواج بگیرند؟ + جزئیات قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا بازار طلای مشهد امروز باز است؟ (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) روش دریافت سود سهام عدالت متوفیان | همه را یک‌جا دریافت کنید آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان | سقوط بیت‌کوین و اتریوم (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

چه تعداد خودروی فرسوده در کشور وجود دارد؟

  • کد خبر: ۱۸۱۹۵۱
  • ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
  • ۱
چه تعداد خودروی فرسوده در کشور وجود دارد؟
بر اساس آمار حدود ۴۵درصد از خودرو‌هایی که در سطح کشور تردد می‌کنند فرسوده هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، بر اساس آماری که انجمن مراکز اسقاط خودرو در ابتدای سال۱۴۰۲ اعلام کرد حدود ۴۵درصد از خودرو‌هایی که در سطح کشور تردد دارند خودروی فرسوده هستند و پلیس راهور به تازگی اعلام کرده که ۲۸میلیون خودرو در سطح کشور تردد می‌کنند.

بر این اساس طبق آمار رسمی و غیررسمی بین ۷ تا ۱۰میلیون خودروی فرسوده در سطح کشور تردد دارند و با توجه به رشد تولید خودرو طی ۱۵سال گذشته در کشور این آمار در سال‌های آینده رشدی تصاعدی خواهد داشت.

روز گذشته اعلام طرحی از سوی یک نماینده مجلس مبنی بر ارائه برگ اسقاط خودرو در ازای دریافت خودرو‌های کارکرده وارداتی التهاب زیادی در بازار خودرو ایجاد کرد به نوعی که بسیاری از خودرو‌های فرسوده با افزایش قیمت چندبرابری و غیرقابل‌باوری روبه‌رو بودند.

اما باید توجه داشت که هنوز چنین طرحی در مجلس به تصویب نرسیده و تنها همان آیین‌نامه‌های گذشته برای جایگزینی خودرو‌های فرسوده در حال اجراست که البته نتوانسته به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کشور کمک چندانی بکند.

همچنین باید توجه داشت که برای سال۱۴۰۲ فقط ۱۰۰ تا ۲۰۰هزار خودروی خارجی وارد کشور خواهد شد و در مقابل حجم خودرو‌های فرسوده موجود در کشور رقم بسیار کمی است.

در حال حاضر خودرو‌های با کارکرد ۱۵سال و بیشتر فرسوده محسوب می‌شوند و طبق اعلام انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو، تا سال۱۴۰۱ خودرو‌های مدل۱۳۸۵ یا قبل از آن فرسوده محسوب می‌شوند اما با توجه به افزایش تولید خودرو در سال۱۳۸۶ و سال‌های بعد از آن قطعا تعداد بیشتری خودروی فرسوده در سال۱۴۰۲ به آمار اضافه خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
0
0
ولی به نظر من هر عدد خودرو رو باید ۵۰ میلیون تومان ارزش گذاری کنند و به ازای خرید یک خودروی خارجی که مثلا ۷۰۰ میلیون تومان هست ۱۴ عدد خودرو از رده خارج بشه و اصلا دولت از تحویل دهنده خودرو های فرسوده پول دریافت ننماید ، چون به این شکل جمع اوری سرعت بیشتری خواهد بخشید ، هم در مصرف سوخت و آلودگی هوا و تصادفات و تخلفات و جایگزینی آنان با خودروی جدید می باشد و دولت سود بسیاری خواهد برد .
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->