حمله موشکی به مواضع نظامیان صهیونیست در جولان اشغالی هلاکت سه نظامی صهیونیست در حمله مقاومت به کرم ابوسالم جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی رسانه عبری: مذاکرات آتش بس در آستانه شکست قرار دارد درگیری لفظی در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی سردار غیاثی: امنیت و اقتدار امروز ما از نعمت ولایت است حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت» (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است زندان رفتن نتانیاهو فعلا منتفی شد اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی پروژه آمریکا برای مهار مقاومت یمن چیست؟ ماکرون خواستار دستیابی نتانیاهو به توافق آتش بس شد عملیات ویژه گردان‌های القسام در «کرم ابوسالم» + فیلم انفجار، کابل افغانستان را لرزاند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حملات حزب‌الله لبنان در واکنش به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی ادامه دارد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) موساد و شاباک به شکست نظامی در غزه اذعان کردند شهرک نشینان شمال فلسطین اشغالی تهدید به شورش کردند نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌بس حماس: به فرمول یک توافق مشخص دست یافته‌ایم رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خواستار حمله فوری به رفح شد
سرخط خبرها

کمالوندی: اروپایی‌ها برای خرید آب سنگین ایران صف کشیده‌اند

  • کد خبر: ۱۸۲۲۵۴
  • ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹
کمالوندی: اروپایی‌ها برای خرید آب سنگین ایران صف کشیده‌اند
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: آب سنگین ایران از نظر کیفیت در دنیا در رتبه نخست قرار دارد و مشتریان اروپایی هم برای خرید آن صف کشیده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، بهروز کمالوندی در نشست خبری با اصحاب رسانه تاکید کرد: اروپایی‌ها برای خرید آب سنگین ما صف کشیده‌اند. سخنگوی سازمان انرژی اتمی از گفت‌گو‌های خود با مسئولان آژانس گفت و تصریح کرد: به مسئولان آژانس بین‌‎المللی انرژی اتمی بار‌ها گفته‌‎ام که مگر شما اورانیوم ۶۰ درصد را جای دیگری دیده‌اید؟ پس هر چه می‌خواهید در این زمینه بدانید، باید از ما بپرسید.

کمالوندی گفت: به آن‌ها می‌گوییم شما را به کشور‌های دارای سلاح هسته‌ای راه نمی‌دهند که بتوانید اورانیوم ۸۰ درصد را ببینید.

«کمالوندی» درباره موضوع برق هسته‌ای و محقق ساختن سهم برق هسته‌ای از سبد انرژی کشورمان، تصریح کرد: مدل‌های شناخته شده بین‌‎المللی در زمینه برق هسته‌ای وجود دارد که نرم افزار‌هایی دارند؛ با وارد کردن داده‌های ایران به سه مدل مذکور، این نتیجه به دست می‌آید که بین ۸ تا ۱۲ درصد برق کشور باید هسته‌ای باشد؛ در واقع دلیل این امر، دسترسی به برق ماندگار است که بتواند در صورت بروز مشکل خشکی سد و عدم تولید برق از این روش، جبران‎کننده باشد.

وی افزود: به صورت متوسط ۱۰ درصد برق تولیدی در کشور ما باید برق هسته‌ای باشد و هدف‎گذاری ما در زمینه تولید برق هسته‎ای، رسیدن به میزان تولید ۲۰ هزار مگاوات است؛ تولید این میزان برق هسته‌ای باید تبدیل به یک خواسته و تقاضای مردمی شود؛ مردم همان‌طور که خواهان امنیت هستند باید متقاضی امنیت انرژی هم باشند، زیرا تامین انرژی در حال حاضر نیز با مشکلاتی مواجه است که در بلندمدت دشوارتر می‌شود.

به گفته سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، براساس پیش‌بینی‌ها، ما در ۶۰ تا ۷۰ سال آینده نفتی نداریم؛ در حال حاضر ما سالانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت مصرف می‌کنیم، اما یک نیروگاه هسته‌ای ما که در سال‌های اخیر کار کرده، ۹۰ میلیون بشکه نفت صرفه‌‎جویی کرده است، بدون این که هوا را آلوده کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->