نیت‌ها محترم، اما قفل فقط با کلید باز می‌شود مراسم تشییع پیکر مادر شهیدان «شعبانی» در مشهد برگزار شد الگوی جوان، امام‌جواد (ع) میزبانی ویژه حرم مطهر رضوی از زائران در سالروز شهادت جوادالائمه(ع) نگاهی به جلوه‌های شخصیتی امام جواد علیه السلام جزئیات برگزاری کارگاه‌های مشاوره قرائت قرآن و تصحیح قرائت نماز در حرم امام رضا (ع) ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت حضرت امام جوادالائمه (ع) اعلام شد پایان بزرگترین رویداد قرآنی دانشگاهیان کشور در مشهد | رشد ۳۰ درصدی خانواده جامعه سلامت در جشنواره قرآن و عترت ورود نزدیک به ۸۰ درصد زائران ایرانی به سرزمین وحی (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) عالمی از تبار عرفان | یادی از دکتر احمدعلی رجایی بخارایی، نایب التولیه اسبق آستان قدس رضوی توصیف حرم امام رضا(ع) در سفرنامه ۱۹۰ ساله «الکس بارنز» جلوه‌های علم و حلم در وجود عالم آل‌رسول (ص) نسخه اسلام برای ارتباط با محیط زیست فراخوان نخستین سوگواره بین المللی سفینه النجاه در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ چه گذشت؟ آیت‌الله علم‌الهدی: رئیس‌جمهور اگر ساده‌زیست باشد، مردم در رفاه هستند مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مشهد برگزار شد اعلام ویژه‌برنامه بزرگداشت سالگرد ارتحال امام‌خمینی(ره) و قیام پانزده خرداد در حرم امام‌رضا(ع)   فرصت انابه همه چیز درباره روز دحوالارض | اعمال و توصیه‌های بزرگان
سرخط خبرها

آمادگی برای اسکان اضطراری ۷۰۰ هزار زائر در دهه پایانی صفر در مشهد

  • کد خبر: ۱۸۳۱۰۰
  • ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵
آمادگی برای اسکان اضطراری ۷۰۰ هزار زائر در دهه پایانی صفر در مشهد
معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری خراسان رضوی از پیش بینی ۷۰۰ هزار نفر اسکان اضطراری در مشهد برای دهه پایانی ماه صفر خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام و المسلمین حجت گنابادی‌نژاد، معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری خراسان رضوی در اولین نشست خبری دهه آخر صفر که ظهر امروز در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، گفت: عملیات خدمت رسانی به زائران حضرت علی بن موسی الرضا (ع) شروع شده، در اولین روز حضور زائران به مشهد ۱۶۴ هزار و ۹۳۱ نفر وارد مشهد شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از مجموع زائرانی که در روز گذشته وارد مشهد شدند، بالاترین تردد مربوط به خودرو‌های شخصی با تعداد ۱۲۴ هزار ۳۷۲ نفر بوده، ۲۰ هزار و ۹۵۶ نفر با قطار، ۱۱هزار و ۳۹۸ نفر با هواپیما و ۸ هزار و ۲۵ نفر نیز با اتوبوس‌های جاده‌ای به مشهد سفر کردند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی، بیان کرد: با توجه به آمار تامین ۶۰۰ هزار اسکان اضطراری در سال گذشته پیش بینی می‌شود امسال این رقم به ۷۰۰ هزار نفر شب برسد.

وی ادامه داد: درخصوص خدمات بهداشت و درمان، هلال احمر، تجهیزات پزشکی، امداد و نجات، تامین ارزاق، امنیت، خدمات شهری، بازرسی های اصناف و... پیش بینی‌های مورد نیاز صورت گرفته است. همچنین ایستگاه‌های راهنمای زائر و ۴ پایگاه خودرویی و سواری برای راهنمایی زائران به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کنند.

در ادامه این نشست علی دلگیر رئیس کمیته فناوری و اطلاعات ستاد خدمات سفر گفت: سال گذشته پوشش اینترنت و تلفن همراه در حرم مطهر و صحن‌ها توسط سایت‌هایی که خارج از حرم روی ساختمان‌های مرتفع نصب شده بود به همراه ۱۴ سایت دائم در صحن‌های مختلف حرم برقرار شده بود تا مشکلی در ارتباط وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: ۳ سایت سیار هم امسال برای پوشش خدمات تلفن همراه، اینترنت و تامین ترافیک لازم اضافه شد، کلیه سایت‌ها به فیبر نوری متصل است که بتوانیم بیشترین پهنای باند را دراختیار مشترکین بگذاریم.

دلگیر بیان کرد: از ۸۱ سایت ۵G موجود در شهر مشهد، ۵۰ سایت آن پارسال نصب شد که از این سایت‌ها چهارتای آن به حرم مطهر آنتن می‌دهد. ۵۱ سایت جدید همراه اول و ۲۴سایت ایرانسل برای تامین پایداری سال گذشته به شبکه اضافه شد و کار‌های روتین شبکه و آماده باش ۲۴ ساعته نیرو‌ها در دستور کار دهه آخر صفر می‌باشد.

وی گفت: در جاده‌های مواصلاتی منتهی به مشهد، ۹۸ و نیم درصد همراه اول و ۹۸ درصد ایرانسل پوشش دهی دارند.

در ادامه سیدجواد موسوی دبیر ستاد خدمات سفر خراسان رضوی، گفت: ۱۴ کمیته ستاد خدمات زائر در دهه پایانی صفر با ۶۸ دستگاه و ۲۰۴ نفر فعال است، پیش بینی اسکان زائران برای امسال نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است.

وی با بیان ارائه خدمات به زائران، افزود: ۴۰۷ چشمه سرویس بهداشتی، ۱۶۱ نمازخانه و ۲۶ مسجد در جاده‌های مواصلاتی به مسیر مشهد جانمایی و مستقر شده است. همچنین سامانه جامع نظارت بر تاسیسات گردشگری کشور در این راستا پاسخگوی مسائل مربوط به نرخ‌ها می‌باشد، همچنین برای این ایام دو مجموعه معین استانداری و شهرداری تهران در راستای خدمات به زائران با ما همکاری می‌کنند و استان‌های دیگر نیز آماده ارائه خدمات به زائران هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->