کلات با ۵۷ میلی متر بارندگی رکورددار بارش در خراسان رضوی شد کودک ۱۰ ساله چطور قاتل شد؟ | چرا کودکان نباید فیلم ترسناک تماشا کنند؟ اعترافات تکان دهنده دختر ۱۰ ساله تهرانی درباره قتل دوستش| آدمکشی را ار فیلم‌های ترسناک یاد گرفتم بارندگی و سیلاب موجب انسداد موقت محور‌های مواصلاتی خراسان رضوی شد(۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) گروگانگیری یک زن و دخترش مقابل مجتمع پالادیوم+تصاویر راه ارتباطی ۲۰ روستای کلات خراسان رضوی بر اثر سیل قطع شد ۳۶ مصدوم در تصادف زنجیره‌ای در جاده نیشابور (۲۰ اردیبهشت) مسدود شدن ۶ جاده در خراسان رضوی بر اثر ریزش کوه و سیلاب هدیه روز دختر چی بخریم؟ دستگیری ۱۴ سرشبکه یک شرکت هرمی در مشهد عوامل ابتلا به حساسیت فصلی چیست؟ | راه‌هایی برای کاهش علائم آلرژی صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی و ۵ استان دیگر (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قتل زن جوان توسط برادرش در مشهد به خاطر حرف مردم + عکس هشدار جهادکشاورزی مشهد به کشاورزان، دامداران، مرغداران، زنبورداران و گلخانه‌داران آزمون شفاهی احراز صلاحیت اخذ پروانه تخصصی روان‌شناسان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش باران در استان تا جمعه جاده‌های خراسان‌رضوی بارانی و لغزنده است | کاهش دید افقی در محور تربت‌جام_صالح‌آباد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) این فرودگاه در ۳۰ سال گذشته هیچ باری را گُم نکرده است!
سرخط خبرها

فیلم و تصویر از زلزله ۷ ریشتری مراکش (مغرب) در شمال غربی آفریقا

  • کد خبر: ۱۸۳۳۲۰
  • ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹
فیلم و تصویر از زلزله ۷ ریشتری مراکش (مغرب) در شمال غربی آفریقا
زمین لرزه ۷ ریشتری مراکش (Morocco) که در یک صد سال اخیر در این کشور بی سابقه بوده است، تاکنون ۱۰۳۷ کشته و ۱۲۰۴ زخمی داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز - سازمان بهداشت جهانی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است: در زلزله شدید هفت ریشتری که نقاط مختلف مراکش را لرزاند بیش از ۳۰۰ هزار مراکشی آسیب دیده‌اند.

سازمان زمین شناسی مراکش شامگاه گذشته از وقوع یک زمین‌لرزه ۷ ریشتری در عمق ۸ کیلومتری زمین در نقاط مختلف این کشور خبر داد. این زمین لرزه که در ساعت ۱۱ شامگاه جمعه رخ داده، اکثر مناطق این کشور را دچار آسیب‌های جدی کرده است. بیشترین میزان آسیب‌ها در این زمین‌لرزه شدید به مناطق قدیمی مراکش و ساختمان‌های با عمر بالا که دارای ساختار‌های سنتی بوده‌اند، وارد آمده است.

فیلم و تصویر از زلزله ۷ ریشتری مراکش (مغرب) در شمال غربی آفریقا

این زلزله ۷۱ کیلومتری جنوب غربی شهر «مراکش» (چهارمین شهر بزرگ پادشاهی مراکش) اتفاق افتاده است. شهر مراکش به خاطر مکان‌های توریستی‌اش و مذهبی‌اش (مانند مسجد الکتبیه، قصر البدیع، میدان جامع الفنا، و باغ‌های المناره) شهرت دارد. به‌دلیل قرمز بودن تمامی ساختمان‌ها و بنا‌ها در این شهر، شهر مراکش با نام «شهر سرخ» (حمرا) نیز شناخته می‌شود.

برای دیدن عکس‌ها در اندازه بزرگتر روی آن‌ها کلیک کنید
 

کشور مراکش (مغرب) در کدام قاره قرار دارد؟

مَراکِش (مغرب) با نام رسمی «پادشاهی مراکش» کشوری در شمال غربی آفریقاست. این کشور که از شرق با الجزایر، از غرب با اقیانوس اطلس، از جنوب با قلمروی موردمناقشهٔ صحرای غربی و از شمال با اسپانیا هم‌مرز است، حدود ۳۸ میلیون نفر جمعیت دارد. مراکش ادعای مالکیت صحرای غربی را دارد و آن را از سال ۱۹۷۵ اداره می‌کند که با احتساب آن، مساحت مراکش به بیش از ۷۰۰٬۰۰۰ کیلومتر مربع می‌رسد. وضعیت صحرای غربی هنوز مورد اختلاف و مناقشه است.

نام «مراکش» از نام پایتخت کهن این کشور، یعنی شهر مراکش، گرفته شده‌است، که واژه‌ای بربر به معنای «سرزمین خدا»ست. نام Maroc در فرانسوی تغییریافته واژه مراکش است. تا همین چنددهه اخیر این سرزمین در زبان عربی «مراکش» خوانده می‌شد. «مراکش» در فارسی امروز معمول‌تر از «مغرب» است. دولت این کشور نام رسمی و بین‌المللی «ماروکو» را به رسمیت می‌شناسد و نه نام عربی «المغرب» را. ترکیه تنها کشور دنیاست که از پادشاهی «مراکش» با نام کشور «فاس» نام می‌برد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->