نیوزویک: اسرائیل ۲۴ ساعته از حزب الله شکست می‌خورد روسیه خواستار آتش بس در غزه شد واکنش نتانیاهو به قرار گرفتن در لیست سیاه سازمان ملل یمنی‌ها ۲ کشتی را در دریای سرخ هدف قرار دادند (۱۸ خرداد ۱۴۰۳) اولین واکنش تل‌آویو به قرار گرفتن در لیست رژیم‌های کودک‌کش نعیم قاسم: ایران رهبر جنبش‌های آزادی‌بخش است حجم بمب‌های ریخته شده بر سر مردم غزه فراتر از جنگ جهانی دوم دیدار زلنسکی با مکرون در فرانسه برای دریافت کمک نظامی بیشتر باقری: در ادامه دیپلماسی فعال در نشست دی هشت شرکت می‌کنیم پوتین: سخن از جنگ اتمی بس است | آمریکا به اقتصاد جهان بدهکار است وزیر خارجه آمریکا مجدد به سرزمین‌های اشغالی سفر می کند بایدن از زلنسکی عذرخواهی کرد برنی ساندرز: نتانیاهو جنایتکار جنگی است مخبر: هند به شریک عمده جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است ارتش آمریکا: اسکله موقت غزه بازسازی شد لیبرمن: پس از ۸ ماه جنگ به جای پیروزی، ننگ و عار نصیبمان شده است حمله راکتی گردان‌های قسام به مجموعه نظامی صهیونیستی بایدن: فکر می‌کنم نتانیاهو به حرفم گوش می‌کند علی باقری در نشست وزیران خارجه بریکس در روسیه شرکت خواهد کرد مقام سابق ارتش رژیم صهیونیستی: هیچ معامله تبادل اسیران با حماس وجود نخواهد داشت
سرخط خبرها

بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه از هفته آینده در مجلس شورای اسلامی

  • کد خبر: ۱۸۳۴۴۰
  • ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه از هفته آینده در مجلس شورای اسلامی
عضو هیئت رئیسه مجلس از آغاز روند بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه کشور از هفته آینده در جلسات علنی مجلس خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره زمان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در جلسات علنی مجلس، گفت: کار کمیسیون تلفیق لایحه برنامه بر روی لایحه به اتمام رسیده و گزارش کمسیون به منظور ارائه پیشنهادات نمایندگان در سامانه مربوطه بارگذاری شده است.

وی افزود: نمایندگان مجلس از ۱۳ تا ۲۳ شهریور و به مدت ۱۰ روز طبق آیین‌نامه داخلی مجلس فرصت دارند تا پیشنهادات خود درباره لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور را در سامانه به ثبت برسانند.

عضو هیئت رئیسه مجلس بیان کرد: بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه از یکشنبه (۲۶ شهریورماه) در صحن علنی مجلس آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام سلیمی در توضیح روند بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در جلسه علنی بر اساس آیین‌نامه داخلی قوه مقننه، گفت: در جلسه علنی پس از ارائه گزارش کمیسیون تلفیق، ابتدا کلیات برنامه مورد بحث قرار می‌گیرد. در کلیات ۵ نفر مخالف و ۵ نفر موافق به ترتیب یک نفر مخالف و یک نفر موافق و حداکثر هر نفر ۱۵ دقیقه نقطه نظرات خود را مطرح می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات را تصویب کرد بلافاصله مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه برنامه می‌شود، گفت: در صورتی که نمایندگان مجلس به کلیات لایحه برنامه هفتم رای ندهند لایحه برای رفع اصلاحات مد نظر نمایندگان به کمیسیون تلفیق باز گردانده می‌شود.

نماینده محلات در مجلس اضافه کرد: مادام که لایحه برنامه در صحن مجلس مورد بررسی است، مجلس نطق نخواهد داشت و هیچ طرح یا لایحه‌ای جز طرح‌ها و لوایح سه فوریتی و نیز تحقیق و تفحص، استیضاح و رای اعتماد در دستور قرار نخواهد گرفت و مجلس در تمامی ایام به جز ایام تعطیل حداقل شش و حداکثر هشت ساعت جلسه علنی خواهد داشت. در موارد استثناء با تصویب مجلس، این زمان تا ده ساعت قابل افزایش است.

حجت الاسلام سلیمی بیان کرد: پس از تصویب کلیات و جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس، لایحه برنامه برای بررسی به شورای نگهبان ارسال و پس از تایید در شورای نگهبان به مجلس ارجاع خواهد شد تا رئیس مجلس آن را به دولت ابلاغ کند و در نهایت نیز رئیس جمهور لایحه را برای اجرا به دستگاه‌ها ابلاغ می‌کند.

براساس این گزارش، برنامه هفتم توسعه (۱۴۰۶- ۱۴۰۲) چهارمین و آخرین برنامه توسعه پنج ساله کشور در مسیر سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ به شمار می‌رود.

لایحه برنامه هفتم توسعه برای سال‌های ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶ تدوین شده که دارای ۲۲ فصل و ۷ بخش است که بخش‌های اقتصادی، زیربنایی، فرهنگی و اجتماعی، علمی، فناوری و آموزشی، سیاست خارجی، دفاعی و امنیتی و اداری، حقوقی و قضایی است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->