هدیه ۴۰۰هزار تومانی تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان برای خرید کتاب + شرایط و نحوه دریافت بُن مرگ یک پدر و پسر در مشهد براثر برق گرفتگی آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهترین راه‌های پیشگیری از عفونت لثه کوتاه درباره جشن‌های نوظهور به عنوان سنت‌های جدید خانواده‌ها آماده‌سازی ۳ مکان جدید برای ساماندهی انبار‌های ضایعات در مشهد مشهد نیازمند افزایش تعداد مراکز «شلتر» با استفاده از ظرفیت‌های غیردولتی است سد‌های خراسان رضوی تنها ۱۰ درصد ذخیره دارد جایگاه گنجینه میراث مکتوب در پیشانی متمایز ایران ممتاز آغاز زندگی مشترک زیر سایه خورشید اعتراف به قتل شوهر پس از انکار ماجرا | متهم: شوهرم می‌خواست سقط جنین کنم زنان چگونه با شرایط جدید می‌توانند بازنشسته شوند؟ تداوم بارش باران و وزش باد در برخی استان‌ها | ورود سامانه بارشی به غرب کشور طی هفته آینده (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) باقلا، مضر یا مفید؟ ۱۰ دلیل برای بی‌خوابی در زنان | یک زن چقدر به خواب نیاز دارد؟ از کجا بفهمیم سرطان رحم داریم؟ | شایع‌ترین علت سرطان دهانه رحم را بشناسید بهترین زمان خوردن تخم مرغ برای کاهش وزن برخورد پراید با تریلی در خواف ۲ کشته داشت + عکس
سرخط خبرها

رئیس سازمان سنجش: حتی یک مورد تقلب سازماندهی شده در کنکور نداشتیم

  • کد خبر: ۱۸۳۹۵۰
  • ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱
رئیس سازمان سنجش: حتی یک مورد تقلب سازماندهی شده در کنکور نداشتیم
رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: حتی یک مورد تقلب سازماندهی شده در آزمون سراسری ۱۴۰۲ وجود نداشت.

به گزارش شهرآرانیوز، عبدالرسول پورعباس روز سه‌شنبه در اجلاس ۲ روزه روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری که در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، افزود: دانشگاه‌ها اقدام ویژه‌ای را در برگزاری آزمون سراسری ایفا و بار اصلی برگزاری آزمون‌ها را به دوش می‌کشند و بخش دیگری از کار روی دوش وزارت آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: سازمان سنجش امسال به طور ویژه ۲ آزمون سراسری را طی ۶ ماه برگزار کرد و این آزمون‌ها با تدابیری اندیشیده شد، بسیار موفق برگزار شد و حضور نمایندگان وزیر علوم و نمایندگان تام الاختیار در برگزاری این آزمون‌ها بسیار موثر بود.

رییس سازمان سنجش همچنین گفت: برگزاری این دو آزمون در قیاس با آزمون سال ۱۴۰۰ و قبل از آن که حدود چند هزار تقلب احراز شد، قابل مقایسه نیست، در نوبت اول و دوم آزمون سراسری امسال که دی ماه گذشته و تیرماه برگزار شد، در مجموع حتی یک مورد تقلب سازماندهی شده اتفاق نیفتاد.

پورعباس بادآور شد: در بررسی‌های فنی و گزارش‌های ویژه که از طرف دستگاه‌های ناظر و دستگاه‌های ضابط و حتی قضات و سازمان بازرسی که حضور مستمر داشتند، تقلب در آزمون سراسری امسال اعلام نشده است و این با کمک و توان همه دستگاه‌های مرتبط اتفاق افتاد.

اعلام نتایج نهایی کنکور در مهرماه

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم نتایج نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ در مهرماه آماده و اعلام کنیم، گفت: امسال دو اتفاق رخ داد، نخست آنکه سوابق تحصیلی را به طور قطعی اعلام کردیم، حتی نمی‌توانستیم یک مورد عدم سابقه تحصیلی را نادیده بگیریم یعنی باید تمام موارد سوابق تحصیلی آن‌ها ارسال می‌شد که حدود ۲۵ روز با تاخیر سوابق تحصیلی نهایی شد.

رییس سازمان سنجش ادامه داد: همچنین یک فرصت مجدد به آموزش و پرورش برای داوطلبانی که هنوز سوابق تحصیلی را برای ما ارسال نکرده بود، داده شد و تا هشتم شهریور این مهلت تمدید شد و در نهایت نتایج کنکور در هفته گذشته استخراج شد و نتایج رشته‌های خاص نیز استخراج و به دانشگاه‌ها اعلام کردیم و تا ۳۱ شهریور فرصت دادیم تا این موارد را به ما برگردانند.

پورعباس خاطرنشان کرد: سخت‌ترین کار ما در خصوص دانشگاه فرهنگیان بودچراکه باید بیش از ۶۰ هزار نفر در این مدت کم گزینش می‌شدند. امیدواریم ۳۱ شهریور تمامی شرایط خاص از دانشگاه‌ها به سازمان سنجش برگشت داده شود تا بتوانیم در مهر ماه این قول را بدهیم که کارنامه نهایی آزمون سراسری اعلام می‌شود.

وی افزود:: ۵۳۰ هزار نفر ظرفیت پذیرش اعلام شده است که از این تعداد به احتمال زیاد بخش زیادی خالی می‌شود.

رییس سازمان سنجش به برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و اعلام نتایج آن اشاره کرد و اظهار داشت: در این کنکور یک مورد هم اعتراض وجود ندارد، به طوری که سازمان بازرسی در تماسی با سازمان سنجش سوال کرد که چه خبر است و این خلوتی مشکوک است و چرا داوطلبی اعتراض ندارد.

پورعباس همچنین گفت: در دوره کارشناسی ارشد ظرفیت پذیرش ۱۳۱ هزار نفر بود که ۱۲۸ هزار و یک نفر را اعلام قبولی کردیم و در دوره دکتری نیز ۱۴ هزار ظرفیت داشتیم که ۱۰ هزار و ۸۷۱ نفر اعلام قبولی شد. این تعداد نزدیک به چهار هزار نفر به دلیل حد نصابی است که اعلام می‌شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->