کاپیتان سابق ایران در کینگزلیگ نحوه خرید بلیت بازی تراکتور و گل گهر+ قیمت و لینک خرید پیشنهاد تمدید برای ۴ پرسپولیسی شکایت باشگاه سپاهان از مدیران پرسپولیس زمان بازی رئال مادرید و دورتموند در فینال لیگ قهرمانان اروپا - فصل ۲۰۲۴ نتیجه بازی برگشت بایرن و رئال مادرید در لیگ قهرمانان+ ویدیو گل‌ها| صعود آقای آنچلوتی به فینال ویدیو خلاصه بازی برگشت بایرن مونیخ و رئال مادرید در‌ لیگ قهرمانان ویدیو گل دوم رئال مادرید به بایرن توسط خوسلو (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدیو گل اول رئال مادرید به بایرن توسط خوسلو (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدیو گل اول بایرن مونیخ به رئال توسط دیویس (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری یک مجمع تک کاندیدای دیگر در هیات‌های ورزشی خراسان رضوی | رئیس هیات شمشیربازی استان انتخاب شد پخش زنده بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین افتخار آفرینی کاراته کاران خراسانی در آسیای مرکزی بازگشت پورعلی گنجی به تمرینات پرسپولیس دلسوزی یک شمشیر باز برای جواد نکونام دفاع مدیر ورزشی اینتر از خرید طارمی پژمان جمشیدی در تیم پرسپولیس! نکونام در پی جذب آقایی‌پور تاریخ دقیق صدور مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس مشخص شد نشست نکونام با مدیران جدید استقلال
سرخط خبرها

لواندوفسکی، آخرین بازمانده بمب‌افکن‌ها

  • کد خبر: ۱۸۵۳۶۵
  • ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵
لواندوفسکی، آخرین بازمانده بمب‌افکن‌ها
مهاجم بارسلونا تنهاباقی‌مانده رکوردداران گل‌زنی در لیگ قهرمانان است.

در دهه گذشته فوتبال اروپا زیر سیطره قدرت دو فوق‌ستاره‌اش، یعنی لیونل مسی و کریستیانو رونالدو بود، اما این فصل پس از سال‌ها تماشاگران شاهد برگزاری این تورنمنت بدون حضور این فوق‌ستاره‌ها هستند. در جمع پنج گل‌زن برتر تاریخ لیگ قهرمانان، در این فصل فقط روبرت لواندوفسکی هنوز در این تورنمنت حضور دارد. لواندوفسکی، مهاجم بارسلونا، در اولین گام با گل‌زنی مقابل آنتورپ بلژیک به رکورد جدیدی در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا دست یافت و صدمین گلش را در لیگ قهرمانان به ثمر رساند.

رکورد دست‌نیافتنی رونالدو

در جمع گل‌زنان برتر تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، کریس رونالدو که هم‌زمان با افتتاحیه لیگ قهرمانان اروپا در تهران حضور داشت و مقابل پرسپولیس صف‌آرایی کرد، دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد. رونالدو در تاریخ این رقابت‌ها ۱۴۰ مرتبه دروازه رقیبان را باز کرده است. فوق‌ستاره پرتغالی همچنان رکورددار گل‌زنی در یک فصل از لیگ قهرمانان اروپا با هفده گل زده است و شاید فقط ارلینگ هالند بتواند رکورد خارق‌العاده او را تهدید کند. رونالدو در ۹۳ بازی لیگ قهرمانان اروپا موفق به گل‌زنی شد و این آمار مربوط به ۵۱ درصد از بازی‌های دوران حرفه‌ای‌اش در این تورنمنت بوده و هشت بازی متفاوت را با هت‌تریک پشت سر گذاشته است.

آمار خارق‌العاده مسی در پیراهن آبی‌واناری

نابغه آرژانتینی فوتبال جهان که پس از قهرمانی در جام‌جهانی به لیگ آمریکا رفته است، دومین گل‌زن برتر تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست. لیونل مسی البته رکورددار گل‌زنی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا با پیراهن یک تیم است و ۱۲۰ گل از ۱۲۹ گلش را در پیراهن بارسلونا به ثمر رسانده است. مسی در هجده فصل پیاپی لیگ قهرمانان اروپا از آغاز فصل ۰۶-۲۰۰۵ گل‌زنی کرده و رکورد گل‌زنی مقابل حریفان متفاوت را با چهل تیم در اختیار خود گرفته است.

آخرین قدم‌های لوا در لیگ قهرمانان

ستاره سی‌وپنج‌ساله لهستانی در بین گل‌زنان برتر لیگ قهرمانان اروپا تنهابازیکنی است که هنوز در این تورنمنت بازی می‌کند. لوا در این سن هم هنوز عملکرد درخشانی در خط آتش بارسلونا دارد و خیال ژاوی را از داشتن مهاجم تمام‌کننده شش‌دانگ و تمام‌عیار راحت کرده است.

او که در نخستین دیدار تیمش در این فصل لیگ قهرمانان توانست صدمین گلش را در این تورنمنت برابر آنتورپ بلژیک به ثمر برساند، مأموریتی تقریبا محال برای رسیدن به رکورد گل‌های مسی و رونالدو دارد، اما از طرفی خیالش هم از رتبه سومش در این فهرست راحت است و دست‌کم تا سال‌ها مهاجم دیگری نمی‌تواند او را پشت سر بگذارد.

بنزما و انتقال بدموقع به عربستان

کریم بنزما، مهاجم فرانسوی این فصل الاتحاد، درصورتی‌که یک فصل دیگر در رئال‌مادرید باقی می‌ماند، می‌توانست امیدوار به شکستن رکورد صد گل زده در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا باشد، اما انتقالش به الاتحاد، تعداد گل‌های لیگ قهرمانانی ستاره فرانسوی را روی عدد ۹۰ متوقف کرد.

دارنده توپ طلای فوتبال جهان که حضورش در این تورنمنت را با پیراهن لیون در فصل ۰۶-۲۰۰۵ آغاز کرد، در هجده فصل پیاپی بدون حتی یک فصل استثنا موفق به گل‌زنی در این مسابقات شد و نقش اول قهرمانی تیم کارلو آنچلوتی در آخرین افتخار اروپایی کهکشانی‌ها بود. او فصل ۲۱-۲۰۲۰ نخستین‌بار موفق شد عنوان آقای گل رقابت‌ها را به نام خود بزند و اگرچه در دیدار فینال مقابل لیورپول گل نزد، اما با پانزده گل، علاوه بر فتح عنوان آقای گلی، تعداد گل‌هایش با پیراهن رئال در این مسابقات را به ۷۸ افزایش داد.

رائول، اسطوره دوران خاطره‌انگیز رئال

رائول گونزالس سومین گل‌زن برتر تاریخ رئال در مسابقات و پنجمین گل‌زن برتر تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست که با پیراهن سفید و پرافتخارش موفق شده بود ۶۶ بار تور دروازه رقیبان را به لرزه دربیاورد. او تا نوامبر ۲۰۱۴ آقای گل تاریخ رقابت‌ها بود، اما ناگهان درخشش خیره‌کننده مسی و رونالدو باعث شد رکوردش از دست برود. رائول افسانه‌ای نخستین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان با رسیدن به مرز پنجاه گل بود. رائول آخرین‌بار در فصل ۱۱-۲۰۱۰ با پیراهن شالکه در مسابقات حاضر شد و با به‌ثمررساندن پنج گل دیگر، تعداد گل‌هایش را به ۷۱ افزایش داد. اسطوره مادریدی‌ها همچنان گل‌زن‌ترین اسپانیایی تاریخ این رقابت‌هاست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->