عوامل ابتلا به حساسیت فصلی چیست؟ | راه‌هایی برای کاهش علائم آلرژی صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی و ۵ استان دیگر (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قتل زن جوان توسط برادرش در مشهد به خاطر حرف مردم + عکس هشدار جهادکشاورزی مشهد به کشاورزان، دامداران، مرغداران، زنبورداران و گلخانه‌داران آزمون شفاهی احراز صلاحیت  اخذ پروانه تخصصی روانشناسان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش باران در استان تا جمعه جاده‌های خراسان‌رضوی بارانی و لغزنده است | کاهش دید افقی در محور تربت‌جام_صالح‌آباد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) این فرودگاه در ۳۰ سال گذشته هیچ باری را گُم نکرده است! آب نیسان چیست؟ + روش تهیه، خواص و ادعیه هدیه ۴۰۰هزار تومانی تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان برای خرید کتاب + شرایط و نحوه دریافت بُن مرگ پدروپسر مشهدی براثر برق‌گرفتگی آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ابتلا به سرطان‌های گوارش با مصرف مایعات داغ و غذا‌های فرآوری شده بهترین راه‌های پیشگیری از عفونت لثه کوتاه درباره جشن‌های نوظهور به عنوان سنت‌های جدید خانواده‌ها کدام غذا‌ها و ویتامین‌ها در کاهش یبوست تاثیر دارند؟ آماده‌سازی ۳ مکان جدید برای ساماندهی انبار‌های ضایعات در مشهد مشهد نیازمند افزایش تعداد مراکز «شلتر» با استفاده از ظرفیت‌های غیردولتی است
سرخط خبرها

رئیسی در مراسم سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲: دانش‌آموزان از نگاه خود راوی پیشرفت‌های کشور باشند + ویدئو

  • کد خبر: ۱۸۵۴۸۲
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
رئیسی در مراسم سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲: دانش‌آموزان از نگاه خود راوی پیشرفت‌های کشور باشند + ویدئو
رئیس‌جمهور با بیان این‌که «امسال به جای پرسش مهر، قصد دارم پویش مهر را مطرح کنم»، در توضیح آن گفت: کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های بسیاری داشته است. شما دانش‌آموزان در روز‌های اول پیروزی انقلاب نبودید، اما خوب در گذشته چه وضعی داشتیم و الان کجا هستیم و در آینده باید چه مسیری را طی کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، با حضور در آموزشگاه شهید کمندی شهرستان بهارستان استان تهران، با بیان اینکه آموزش و پرورش ماموریت بسیار مهمی دارد و انجام این ماموریت مهم در دستان توانای مدیران و معلمان است، گفت: محور آموزش و پرورش معلم است؛ معلم علاوه بر آموزش، الگوی علمی و عملی دانش‌آموزان نیز هست.

وی با اشاره به جایگاه رفیع شغل معلمی افزود: معلمان باید قدر جایگاه رفیع خود در امر تعلیم و تربیت را بدانند و با علم‌افزایی و معرفت‌افزایی برای حفظ و ارتقای آن تلاش کنند. معلم همچنین باید تلاش کند الگوی مناسبی برای دانش‌آموزان به‌خصوص در عرصه مهم تعلیم و تربیت باشد.

وی ارتباط بین خانه و مدرسه را از نکات مهم در عرصه آموزش و پرورش برشمرد و اظهار داشت: خانواده‌ها بر اساس اعتماد فرزندان دلبندشان را به مدرسه می‌فرستند، اما به هیچ عنوان نباید رابطه‌شان را با مدرسه، معلم و مدیران قطع کنند. دانش‌آموزان همواره باید احساس کنند میان خانه و مدرسه به عنوان دو مجموعه اثرگذار ارتباط و هماهنگی برقرار است.

رئیس‌جمهور با اشاره به جایگاه مهم خانه و مدرسه و ارتباط و هماهنگی آن‌ها در هویت‌سازی و شخصیت‌بخشی به فرزندان تصریح کرد: مدرسه کانون علم، امید، نشاط و ایمان، مرکز تحول و محور اجرای سند مهم تحول آموزش و پرورش با همت مدیران، معلمان و مربیان است، لذا جایگاه مدارس بسیار با اهمیت و حساس است.

وی با بیان این‌که «امسال به جای پرسش مهر، قصد دارم پویش مهر را مطرح کنم»، در توضیح آن گفت: کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های بسیاری در همه بخش‌ها و مناطق کشور داشته است. شما دانش‌آموزان در روز‌های اول پیروزی انقلاب نبودید، اما خوب است که از وضع گذشته باخبر بشوید و بدانید که چه وضعی داشتیم و الان کجا هستیم و در آینده باید چه مسیری را طی کنیم.

وی افزود: شما دانش‌آموزان برای اینکه بدانید در گذشته کجا بودیم، اکنون در چه جایگاهی هستیم و مسیر آینده کدام است، می‌توانید پیشرفت‌های کشور را به تصویر بکشید. حتماً شهر و روستای شما پیشرفت‌هایی داشته، مجموعه کشور علیرغم همه تهدید‌ها و تحریم‌ها و مشکلاتی که دشمنان برای کشور ایجاد کردند، پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی داشته است.

رئیسی ادامه داد: می‌توانیم در کنار اردو‌های راهیان نور برای بازدید از مناطق جنگی، اردو‌های راهیان پیشرفت هم داشته باشیم که دانش‌آموزن و دانشجویان از طرف مدرسه و دانشگاه بروند و پیشرفت‌های کشور را مشاهده کنند و راویان، این پیشرفت‌ها را روایت کنند.

وی تصریح کرد: از دانش‌آموزان می‌خواهم که در این بازدیدها، پیشرفت‌ها را با قلم و بیان خود تصویر کرده و گزارش‌های آن را به مدرسه و معلمان محترم ارائه کنند و در مرحله بعد این گزارش‌ها برای دیگر دانش‌آموزان و والدین و همچنین برای دیگر مدارس به نمایش درآید و سپس در شهر‌ها و استان‌های دیگر و به شکل یک جشنواره در سراسر کشور برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: حتما این گزارشات پویش مهر وقتی با نگاه نوجوانان و جوانان ما تهیه شود، برای همه بسیار دیدنی خواهد بود. شما دانش‌آموزان برای اینکه بدانید قبلا چه وضعیتی داشتیم به والدین و پدربزرگ و مادربزرگ‌های خود مراجعه کنید و از آن‌ها بپرسید که قبلا چه وضعیتی داشتیم و امروز در چه جایگاهی هستیم که به عنوان مثال این مدرسه به سرعت و در مدت کوتاهی برای شما آماده شده است.

 
 
حضور رئیس جمهور در کلاس درس مدرسه و گفتگو صمیمانه با دانش آموزان و معلم

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->