برخورد موتورسیکلت‌ها در سبزوار یک کشته و ۲ مجروح داشت (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوت مادر ۵۰ ساله و فرزند ۱۵ ساله‌اش بر اثر گاز گرفتگی در مشهد | مونوکسید کربن ۶ نفر را راهی بیمارستان کرد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ورود موج جدید بارندگی به کشور از فردا یکشنبه | پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در هفته جاری (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات جدید از زلزله در اردبیل (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) زلزله اردبیل را لرزاند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارز ویژه سفر حج در خراسان رضوی از فردا کجا توزیع می شود؟ + آدرس جنازه چهار نفر در یک مجتمع مسکونی در خرم‌آباد کشف شد آغاز عرضه ارز ویژه سفر حج از فردا (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال اطلاعات نسخ دارویی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی برای پرداخت بیمه‌های تکمیلی پبش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی و مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | آغاز روند نسبی افزایش دما از امروز در استان جزئیات افزایش حقوق، عائله‌مندی و حق‌مسکن بازنشستگان تأمین‌اجتماعی اعلام شد | افزایش حقوق‌های اردیبهشت چقدر است؟ فرصت دانشگاهیان برای ثبت نام یارانه اعتباری خرید کتاب + جزئیات کلاهبرداری هزار میلیاردی از ۱۴۶ نفر در پوشش پیش‌فروش خودرو در کرمانشاه (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس پلیس راهور فراجا: رقم جرائم رانندگی فعلا تغییر نکرده است تا پلیس + ۱۰ نروید؛ آنلاین خلافی بگیرید! کاهش آمار ازدواج به‌دلیل پیری جمعیت | افزایش زایمان زیر ۲۴ سال دستگیری ۳ شکارچی غیرمجاز در مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | اعتراف متهمان شبکه‌های فریب و قاچاق دختران در پرونده «سرویس اسکورت» دستگیری زن سارق طلا از کودکان در بیمارستان‌های مشهد + عکس ادامه واریز مستمری و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | زمان دقیق پرداخت معوقات حقوق فروردین مشخص شد
سرخط خبرها

کارفرمایانی که کارگران خود را بیمه نمی‌کنند، بخوانند

  • کد خبر: ۱۸۵۵۱۸
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
کارفرمایانی که کارگران خود را بیمه نمی‌کنند، بخوانند
معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی نسبت به تخلف برخی کارفرمایان نسبت به عدم پرداخت حق بیمه کارگران، هشدار داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد محمدی درخصوص پرداخت حق بیمه کارگران توسط کارفرمایان، اظهار کرد: هرجایی که تحت عنوان کارگاه تعریف شده کارفرما باید تکلیف خود بداند که لیست حق بیمه کارگرانش را پرداخت کند. برخی مواقع مشاهده می‌شود برخی کارفرمایان می‌گویند کارگر را به صورت آزمایشی آورده‌ایم و این درحالیست که از روز اولی که کارگر وارد سیستم کار می‌شود، چه به صورت آزمایشی و چه به صورت روزمزدی و دائمی، مشمول قانون تامین اجتماعی است و اگر برای کارگر اتفاقی رخ دهد، تامین اجتماعی مکلف به اجرای تعهدات قانونی است.

وی افزود: در دوره‌ای آموزش و پرورش و جهاد سازندگی تصور داشتند نباید حق بیمه پرداخت کنند، در همین راستا هیات عمومی دیوان عدالت اداری رای صادر و دستگاه را مکلف به پرداخت حق بیمه کرد.

به گفته محمدی اگر سه شرط «تبعیت اقتصادی»، «تبعیت دستوری» و «انجام شخصی کار» برقرار باشد، کارفرما مکلف به ارسال و پرداخت لیست حق بیمه فرد خواهد بود.

بنابر اظهارات معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی، بیشترین اعتراضات از تامین اجتماعی درخصوص سوابق افراد است؛ به این معنی که کارگر در دوره‌ای در کارگاهی کار کرده است و اکنون هم مدرکی برای احراز اشتغال برای ارائه به تامین اجتماعی ندارد لذا مجبور است از طریق دیوان عدالت اداری ورود کند.

وی ادامه داد: هرچند به استناد دادنامه ۵۶۳ دیوان، سازمان تامین اجتماعی مکلف است ابتدا براساس قانون جدید دیوان عدالت اداری طی ۳ ماه بررسی کند که فرد شاغل بوده است یا خیر. اگر این موضوع برای سازمان احراز نشد، احتمال دارد فرد به دیوان عدالت اداری مراجعه کند که بیشترین اعتراضات مربوط به این موضوع است (که فرد در دوره‌ای برای کارفرما کار کرده است، اما کارفرما حق بیمه او را پرداخت نکرده است) و سازمان مکلف است حق بیمه کارگر را از کارفرمای مربوطه دریافت و سوابق را ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه بیمه اجباری اولی‌تر از بیمه اختیاری مشاغل است، گفت: برخی کارفرمایان هزینه حق بیمه را به خود کارگر پرداخت می‌کنند و می‌گویند کارگر خودش را بیمه کند، این درحالیست که اگر کارگر اعتراض و اعلام کند که در کارگاهی کار می‌کرده و برای سازمان تامین اجتماعی یا اداره کار احراز شود، سازمان تامین اجتماعی از کارفرما حق بیمه اجباری را دریافت می‌کند و حق بیمه اختیاری را برگشت می‌زند.

منبع: اقتصاد آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->