آزمون احراز صلاحیت  اخذ پروانه تخصصی روانشناسان در خراسان رضوی برگزار شد پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش باران در استان تا جمعه جاده‌های خراسان رضوی بارانی و لغزنده است | کاهش دید افقی درمحور تربت جام_صالح آباد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آب نیسان چیست؟ + روش تهیه، خواص و ادعیه هدیه ۴۰۰هزار تومانی تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان برای خرید کتاب + شرایط و نحوه دریافت بُن مرگ پدروپسر مشهدی براثر برق‌گرفتگی آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ابتلا به سرطان‌های گوارش با مصرف مایعات داغ و غذا‌های فرآوری شده بهترین راه‌های پیشگیری از عفونت لثه کوتاه درباره جشن‌های نوظهور به عنوان سنت‌های جدید خانواده‌ها آماده‌سازی ۳ مکان جدید برای ساماندهی انبار‌های ضایعات در مشهد مشهد نیازمند افزایش تعداد مراکز «شلتر» با استفاده از ظرفیت‌های غیردولتی است سد‌های خراسان رضوی تنها ۱۰ درصد ذخیره دارد جایگاه گنجینه میراث مکتوب در پیشانی متمایز ایران ممتاز آغاز زندگی مشترک زیر سایه خورشید اعتراف به قتل شوهر پس از انکار ماجرا | متهم: شوهرم می‌خواست سقط جنین کنم زنان چگونه با شرایط جدید می‌توانند بازنشسته شوند؟ تداوم بارش باران و وزش باد در برخی استان‌ها | ورود سامانه بارشی به غرب کشور طی هفته آینده (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین وضعیت «گربه‌سانان» باغ وحش مشهد (۱۸ مهر ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۸۸۱۳۷
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹
آخرین وضعیت «گربه‌سانان» باغ وحش مشهد (۱۸ مهر ۱۴۰۲)
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: حال عمومی تمامی «گربه‌سانان» باغ وحش مشهد که طی روز‌های اخیر فیلم‌هایی از وضعیت آنان در فضای مجازی پخش شده است، اکنون مساعد بوده و در سلامت هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد عرفانی افزود: در یکی از این فیلم‌ها «ارس» تنها پلنگ باغ وحش مشهد، در حال تشنج دیده می‌شود که فیلم مربوط به گذشته است.

وی ادامه داد: این در حالی است که «ارس»، این گونه ارزشمند مبتلا به یک بیماری عصبی پیش رونده غیرقابل درمان است که تا پایان عمر همراهش خواهد بود و بررسی متخصصان فراوان نشان از تایید این موضوع دارد.

معاون محیط زیست خراسان رضوی اظهار کرد: در حال حاضر این پلنگ تحت درمان و مصرف دارو‌های تجویز شده است، هیچ مشکل خاصی ندارد و شرایط کاملا پایداری دارد.

وی در خصوص فیلم منتشره از «شیر نر» باغ وحش مشهد نیز گفت: این شیر هم در بررسی‌های انجام شده هیچ مشکلی ندارد و نشانه‌ای از بیماری به رغم نگرانی‌های ابراز شده در فیلم وجود ندارد.

این مسوول در خصوص فیلم دیگری که در فضای مجازی منتشر شده و استفراغ یک قلاده ببر را نشان می‌دهد، بیان کرد: این حالت در ببر کاملا طبیعی و نوعی مکانیسم در گربه سانان است.

عرفانی توضیح داد: گربه سانان پس از خوردن غذای گوشتی اجزای غیر قابل هضم غذای خود شامل پوست، مو و ناخن را با هدف باز شدن راه عبور غذا به عنوان نوعی مکانیسم دفاعی بدن پس می‌آوردند.

وی افزود: بنابراین این اتفاق در زیست این جانوران طبیعی است و به هیچ‌وجه ناشی از بیماری ببر نمی‌باشد.

معاون محیط زیست خراسان رضوی همچنین در خصوص تصویری از یک لاک پشت با لاک کوهانی شکل در باغ وحش مشهد گفت: اگرچه آکواریوم این گونه دچار محل خشکی برای استراحت این لاک پشت بود، اما با هدف آسودگی خاطر مردم اقدام لازم برای جابجایی آکواریوم انجام شد.

وی تاکید کرد: نظارت بر روند نگهداری از حیوانات و وحوش در باغ وحش مشهد به صورت دقیق و با حضور دامپزشک مقیم از سوی سازمان دامپزشکی در حال انجام است، بنابراین جای هیچ نگرانی در خصوص نگهداری از حیوانات وجود ندارد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->