مهر و موم یک نمایشگاه خودرو و یک بنگاه املاک در مشهد حضور ۲۶۰ شرکت‌کننده در نمایشگاه گل و گیاه مشهد بهره‌برداری از راه‌آهن چابهار به زاهدان تا پایان سال انجام می‌شود تاریخ شروع معاملات نات کوین + لیست صرافی ها اطلاعیه اتاق اصناف مشهد برای واحد‌های صنفی مشهد | الزام واحدهای صنفی به دریافت شناسه یکتا دو مشکل عمده در حوزه منابع آبی خراسان‌رضوی | مجوز‌هایی از جنس برداشت بیشترازظرفیت آبخوان‌ها جزئیات مبلغ و اقساط وام ودیعه‌مسکن اعلام شد | اقساط و سود وام ودیعه چقدر است؟  وام۶۰۰ میلیون تومانی برای ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + جزئیات جدال بورس با نرخ بهره | گزارش بازار سهام (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) پرفروش‌ترین موبایل‌های امروز کدامند؟ + جدول (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) اصلاح قیمت تخم مرغ ضروری است حباب ربع سکه رکورد زد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستور رئیس بانک مرکزی برای بررسی انتشار اطلاعات مالی مصاف ۵۵ کشور مقصد زعفران ایرانی برقراری پرواز‌های مشهد - ایلام بعد از یکسال امروز، امکان ثبت قرارداد‌های مسکونی در سامانه خودنویس مقدور نیست (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان برای خرید لاستیک خودرو «کد پیش‌ثبت‌نام» را اخذ کنند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان سهام عدالت مراجعه حضوری نکنند!  نمایشگاه گل‌وگیاه مشهد از دوشنبه (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز به کار می‌کند رقم نجومی اجاره بها در احمدآباد مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) چه کسانی می‌توانند دو بار وام ازدواج بگیرند؟ + جزئیات قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا بازار طلای مشهد امروز باز است؟ (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) روش دریافت سود سهام عدالت متوفیان | همه را یک‌جا دریافت کنید آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان | سقوط بیت‌کوین و اتریوم (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

درس وجدان و احتکار

  • کد خبر: ۱۸۸۴۹۰
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
درس وجدان و احتکار
‌نمی‌دانم اسم مؤسسه محتکران شریف را شنیده اید یا نه، ولی باید خدمتتان عرض کنم مؤسسه محتکران شریف یک محیط آموزشی است که محتکران برای اینکه فرزندان دل بندشان را مثل خودشان محتکر بار بیاورند، آن‌ها را در این مدرسه ثبت نام می‌کنند.

‌نمی‌دانم اسم مؤسسه محتکران شریف را شنیده اید یا نه، ولی باید خدمتتان عرض کنم مؤسسه محتکران شریف یک محیط آموزشی است که محتکران برای اینکه فرزندان دل بندشان را مثل خودشان محتکر بار بیاورند، آن‌ها را در این مدرسه ثبت نام می‌کنند. امروز که از کنار یکی از شعب این مؤسسه رد می‌شدم، دیدم یک برگه امتحانی متعلق به یکی از کارآموزان مؤسسه روی زمین افتاده که گویا مربوط به درسی به نام «وجدان و احتکار» بوده است. با هم چند سؤال این برگه و جواب هایش را که نمی‌دانم پاسخ هایش به سؤالات درست است یا غلط، می‌خوانیم:

سؤال یک:از آنجا که یکی از موانع هر محتکری وجدان اوست، شنیدن صدای وجدان برای یک احــتـکارکنـنـده چه مشـکلاتی ایـجـاد می‌کند؟
پاسخ:صدای وجدان باعث می‌شود انسان نتواند از احتکار خـود لـذت ببــرد. همـچنین در برخی موارد ممکن است صدای وجدان به حدی بلند باشد که شخص احتکارکننده تحت تأثیر قرار بگیرد و بی خیال احتکار شود.

سؤال دو:روش دارویی برای رهایی از صدای وجدان چیست؟
پاسخ: باید به وجدانمان قرص دیازپام که یک قرص خواب آور است بدهیم تا وجدانمان تخت بخــوابـد و کـاری به کـار مـا نداشته باشد.

سؤال سه:بهترین راه برای غیرفعال کردن وجدان چیست؟
پاسخ: باید وارد تنظیمات وجدان خودمان شویم و تیک مرتبط با فعال بودن وجدان را برداریم. با این کار، وجدانمان غیرفعال خواهد شد.

سؤال چهار:اگر خواستیم وجدان ما همچنان فعال باشد، ولی صدای آن را نشنویم، بایدچه کار کنیم؟
پاسخ: باید وارد تنظیمات صدای وجدان شویم و آن را در حالت بی صدا قرار دهیم تا صدای وجدان ما را عذاب ندهد. همچنین باید وجدان را حتی از حالت ویبره هم خارج کرد تا مبادا ویبره وجدان، حتی یک کوچولو هم ما را تکان دهد.

سؤال پنج:یک داستان آموزنده از روش برخورد یک محتکر با وجدانش بگویید؟
پاسخ: یکی از محتکران باسابقه می‌گوید هر شل دوازده تایی رب را که داشتم احتکار می‌کردم، دوازده بار صدای وجدانم می‌آمد که می‌گفت احتکار نکن! این یعنی اینکه برای احتکار پانصد شل رب باید ۶ هزار بار صدای وجدانم را می‌شنیدم. به همین دلیل همان اول کار وجدانم را روی حالت بی صدا قرار دادم و با خیال راحت احتکارم را انجام دادم.

سؤال شش:آیا می‌دانید اگر برای مدتی به ندای وجدانتان اهمیت ندهید، چه اتفاقی می‌افتد؟
پاسخ: بله، می‌دانیم چه اتفاقی می‌افتد.

سؤال هفت:پس اگر می‌دانید، توضیح دهید که چه اتفاقی می‌افتد؟
پاسخ: اگر برای مدت زیادی به ندای وجدانمان اهمیت ندهیم، به تدریج سنسور‌های حساس به احتکار وجدانمان از کار می‌افتند و در این صورت اگرچه وجدان داریم، وجدانمان به احتکار حساسیت بی مورد ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->