بازدید فرمانده مرکزی ارتش آمریکا از مرزهای پاکستان و افغانستان مقامات طالبان و سفیر چین به معدن «مس عینک» رفتند لباس محلی افغانستان بر تن مجید مرتضایی + عکس طالبان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را تحریم کرد جمهوری خواهان آمریکا خواستار توضیح وزیر دفاع در رابطه با تناقض در گزارش حمله به فرودگاه کابل شدند تاکید بر ضرورت تدوین برنامه مشترک استان‌های مرزی برای تسهیل تجارت با افغانستان محدودیت پخش یک شبکه خبری ماهواره‌ای در افغانستان از سوی طالبان ویدئو | ارائه خدمات درمانی به ۱۵ هزار بیمار خاص افغانستانی در خراسان رضوی آخرین وضعیت ثبت‌نام اتباع خارجی در سال تحصیلی پیش‌رو رئیس شرکت برق افغانستان: بدهی واردات برق از ایران را پرداخت کرده‌ایم کاظمی قمی در گفتگو با شهرآرانیوز: به دنبال صدور ویزای رایگان برای اتباع افغانستان در دهه کرامت هستیم گلشهر مشهد، نماد نوع‌دوستی ایرانیان کاظمی‌قمی در مشهد | اولین جلسه هماهنگی استانداران استان‌های همجوار با افغانستان در مشهد برگزار شد + فیلم از سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیون دلاری طالبان در چابهار چه می‌دانیم؟ افغانستان و ترکمنستان ۱۳ قرارداد تجاری به امضا رساندند فوتسال افغانستان در جدیدترین رده‌بندی فیفا در جایگاه سی‎‌ام قرار گرفت قوانین مربوط به ورود غیرقانونی مهاجرین؛ ناقص و نیازمند بازنگری محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد خسارات جانی و مالی سیل در افغانستان | ۱۶ تن جان باختند + عکس طالبان: هرات به‌ زودی قطب تحولات اقتصادی خواهد شد
سرخط خبرها

عبدالله: کمک‌های ایران به زلزله‌زدگان در هرات به‌موقع و ارزشمند بود

  • کد خبر: ۱۸۸۶۶۸
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
عبدالله: کمک‌های ایران به زلزله‌زدگان در هرات به‌موقع و ارزشمند بود
عبدالله عبدالله در دیدار با نماینده ویژه ایران در افغانستان کمک‌های این کشور به زلزله‌زدگان در هرات را به‌موقع و ارزشمند دانست.

به گزارش شهرآرانیوز، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه سابق افغانستان در دیدار با حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور و رئیس نمایندگی سیاسی ایران در کابل از کمک‌های بشردوستانه این کشور به زلزله‌زدگان در هرات قدردانی کرد.

عبدالله با انتشار پیامی در «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: از کمک‌های بشردوستانه، به‌ویژه همکاری ارزشمند و به موقع جمهوری اسلامی ایران برای آسیب دید‌گان زلزله‌های اخیر در ولایت هرات قدردانی می‌کنم.

وی در ادامه از ایران خواست تا با در نظرداشت مجاورت این کشور با مناطق زلزله‌زده به این همکاری‌ها ادامه دهد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده، دو طرف در این دیدار همچنین پیرامون مسائل جاری افغانستان و منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه زلزله‌ای به قدرت ۶.۲ ریشتر شهرستان «زنده‌جان» ولایت هرات را لرزاند و پس از آن نیز چندین پس‌لرزه در این شهرستان رخ داد.

بر اساس تازه‌ترین آمار منتشر شده توسط وزارت مبارزه با حوادث طبیعی حکومت موقت افغانستان بر اثر این زلزله‌ها حدود ۲۴۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۲ هزار نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

با این حال، مراکز مختلف در افغانستان و برخی نهاد‌های بین‌المللی نیز آمار‌های متفاوتی را اعلام کرده‌اند، اما همه این نهاد‌ها بر تلفات بسیار این زلزله تأکید دارند.

قابل یادآوری است که تیم‌های کمک‌رسان جمهوری اسلامی ایران نخستین جمعیتی بود که از روز نخست این رویداد تلخ در هرات حضور یافتند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->