چه زمانی تبلیغات نامزد‌های ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ آغاز می‌شود؟ ده‌ها شهید و زخمی در حمله جدید ارتش رژیم صهیونیستی به غزه (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) حزب‌الله لبنان سکوی «گنبد آهنین» را منهدم کرد تل‌آویو قصد دارد ۲۵ جنگنده اف-۳۵ از آمریکا بخرد بزرگ‌ترین رزمایش ناتو در دریای بالتیک آغاز شد وال‌استریت‌ژورنال از دیده‌شدن نشانه‌های زوال عقل در بایدن خبر داد نخست‌وزیر انگلیس: وضعیت غزه هولناک است | از طرح آمریکا برای آتش‌بس حمایت می‌کنیم زاکانی: رای می‌آورم! باقری کنی: انتظار می‌رود همه کشور‌ها براساس رویکرد فنی آژانس رفتار کنند مرتضوی درحاشیه جلسه دولت: آمده‌ام که بمانم تاکید معاون حقوقی ریاست جمهوری بر بی‌طرفی دولت در انتخابات ۱۴۰۳ لطیفی: آزمون‌های استخدامی در موعد مقرر برگزار می‌شود سلاجقه: قسمتی از حقابه هیرمند رهاسازی شده است دویست و چهل و سومین روز جنگ | شهدای حمله اشغالگران به مناطق مرکزی غزه افزایش یافت ضرغامی: خروج اشیای تاریخی از کشور منوط به تصویب هیئت وزیران شد طحان نظیف: درباره بررسی صلاحیت‌ها گمانه‌زنی نشود | مصوبه شورای نگهبان برای تعیین حداقل شرایط وزیر کشور: ۱۵ تیر زمان مرحله دوم احتمالی انتخابات ریاست جمهوری است منع هرگونه فعالیت تبلیغاتی به نفع یا ضرر کاندیدا‌ها در دستگاه‌های دولتی اوجی: پروژه‌های گازرسانی به سیستان‌و‌بلوچستان، به‌زودی افتتاح می‌شوند
سرخط خبرها

قطع سخنرانی بلینکن در سنا توسط حامیان فلسطین + فیلم و عکس

  • کد خبر: ۱۹۱۸۸۱
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶
قطع سخنرانی بلینکن در سنا توسط حامیان فلسطین + فیلم و عکس
حامیان فلسطین سخنرانی وزیر خارجه آمریکا در جلسه استماع مجلس سنای این کشور را قطع کرده و خواستار توقف حمایت واشنتگن از رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا امروز (سه‌شنبه) در مجلس سنای این کشور سخنرانی کرد؛ اما در همان چندین دقیقه ابتدایی، سخنان وی با فریاد‌های مردی قطع شد که خواستار «آتش‌بس فوری» و «نجات کودکان» غزه بود.

پس از آنکه نیرو‌های انتظامی حاضر در سنا، این مرد را از جلسه خارج کردند، گروهی دیگر از تظاهرکنندگان از جا بلند شده و دوباره سخنرانی بلینکن را قطع کردند. آن‌ها که دستان خود را به رنگ سرخ درآورده بودند، فریاد زدند: «از فلسطین تا مکزیک، تمام دیوار‌ها باید جمع شوند». معترضان همچنین دستان خونی خود را بالا برده و شعار «بگذارید غزه زندگی کند» را فریاد زدند.

همچنین یک زن در این جلسه با قطع سخنرانی بلینکن گفت: هیچ‌کس در سنا حرفی از آتش‌بس نمی‌زند. ننگ بر همه شما باد! جهان خواستار آتش‌بس است و مردم آمریکا نمی‌خواهند از این جنگ وحشیانه حمایت کنند!

این زن ادامه داد: جنگ را متوقف کنید؛ همین حالا آتش‌بس را برقرار کنید. از کشتار وحشیانه مردم غزه به دست اسرائیل حمایت نکنید. آتش‌بس همین حالا؛ آتش‌بس همین‌حالا؛ آتش‌بس همین حالا.

در ادامه نیرو‌های پلیس حاضر در جلسه این زن را از جلسه خارج کردند و برای مدتی جلسه استماع سنا متوقف شد.

با این وجود، بلینکن در ادامه سخنرانی خود همچنان از «آتش‌بس فوری و دائمی» سخنی به میان نیاورد و مانند قبل از امکان در نظر گرفتن «وقفه بشردوستانه» در حملات رژیم صهیونیستی سخن گفت.

قطع سخنرانی بلینکن در سنا توسط حامیان فلسطین + فیلم و عکس

قطع سخنرانی بلینکن در سنا توسط حامیان فلسطین + فیلم و عکس

او همچنین مجدداً بر «حق اسرائیل برای دفاع از خود» تاکید کرد؛ اما یادآور شد که رژیم صهیونیستی باید در خلال این «دفاع» از قوانین جنگی پیروی کرده و از کشتار غیرنظامیان خودداری کند.

کاخ سفید در روز دوشنبه با ادعای اینکه آتش‌بس تنها به حماس سود می‌رساند، مخالفت خود را با برقراری آتش‌بس در جنگ غزه اعلام کرد.

«جان کربی»، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد که کشورش «در شرایط فعلی» آتش‌بس را «راه درستی» نمی‌داند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->