چهار مصدوم در انفجار یک مرکز تجاری در نسیم شهر شناسایی ۸ مورد ابتلا به تب دانگ در کشور | این علائم را جدی بگیرید سیگار الکترونیکی اعتیادآور است هشدار برای مادران| خطرات اختلالات تیروئیدی در بارداری را جدی بگیرید دستگیری متهمین فروش غیرمجاز دارو در فضای مجازی| کشف ۵۰ هزار فقره داروی کمیاب و نایاب انهدام شبکه تولید محتواهای مبتذل مدلینگ به سردستگی ۲ زن جوان اگر وام‌گیرنده بدهی‌اش را پرداخت نکند، تکلیف ضامن چیست؟ از خسارت سنگین دخانیات به نظام سلامت تا زنگ خطر مصرف سیگار در سریال‌ها! ماجرای تکان دهنده قتل یک جوان | هر ۴ قاتل قصاص می‌شوند والدین بخوانند| آسیب‌های پرسه زنی کودکان در فضای مجازی نام‌گذاری ایستگاه راه‌آهن مشهد به نام آیت‌الله شهید رئیسی ریزش دوباره معدن زغال سنگ در کرمان (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) | یک معدنکار جان باخت علت افزایش ناگهانی دمای هوا در کشور چیست؟ + ویدئو پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۱۰ خرداد ۱۴۰۳) | تداوم افزایش دما تا اوایل هفته آینده متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بالاخره کِی اجرا می‌شود؟ مهار آتش‌سوزی ۲ منزل مسکونی در مشهد (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) افزایش ۳۳ درصدی تردد ناوگان تجاری از پایانه‌های مرزی خراسان رضوی پسر جوان مشهدی، پدر پیرش را  کشت ساخت خانه‌های روستای کشف مشهد در بن‌بست وام مسکن افزایش ۱۰‌درصدی دانش‌آموزان استثنایی در خراسان رضوی
سرخط خبرها

وزیر آموزش و پرورش: کلاس بدون معلم در کشور نداریم

  • کد خبر: ۱۹۱۸۹۵
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸
وزیر آموزش و پرورش: کلاس بدون معلم در کشور نداریم
وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر کلاسی بدون معلم نداریم و کمبود معلم رفع شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا مراد صحرایی گفت: در حال حاضر کلاسی بدون معلم نداریم و کمبود معلم رفع شده است. معلمان باید تربیت شوند تا بتوانند دانش آموزان را تربیت کنند.

وی افزود: تا سال ۱۴۰۰ روند جمعیت دانش آموزی حدود ۳ میلیون نفر افزایش داشته و این در حالی است که روند بازنشستگی بیشتر از جذب معلمان است. امسال حدود ۶هزار سرباز معلم را جذب کرده‌ایم. 

او ادامه داد: ۵۳۶ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزگاری به رقابت پرداختند و یکی از دلایل کمبود معلم اعلام دیر هنگام نتایج است.

وی افزود:۴۳ هزار نفر به عنوان معلم در شش ماهه اول سال وارد بدنه وزارت آموزش و پرورش شده‌اند. نو معلمانی که در آزمون استخدامی جذب شدند روز‌های پنج شنبه و جمعه آموزش ضمن خدمت می‌بینند.

او ادامه داد: حقوق بازنشستگان طبق دو سال آخر خدمت است و به همین علت ما معلمان تازه بازنشسته شده را در دوسال آخر خدمت رتبه بندی کرده‌ایم.

صحرایی با بیان اینکه ۱۵۳ میلیون کتب درسی در ۵۴ عنوان چاپ شده است، گفت: ۱۰۰ هزار دانش آموز وارد مدارس فنی و حرفه‌ای شده‌اند و همین امر باعث جلوگیری از بیکاری شده است. به مهارت آموزی دانش آموزی توجه کرده‌ایم.

وی در خصوص تقویت مدارس دولتی افزود:مدارس مجموعه‌ای از مولفه‌های معلمان و دانش آموزان است. پایگاه‌های اوقات فراغت در مقایسه با گذشته ۲ برابر شده است. ۲۰۰ هزار مکان ورزشی در مدارس در طرح شهید سلیمانی ایجاد شده است. 

وزیر آموزش و پرورش گفت: امید، ایمان و خودباوری یک سه ضلعی پرورشی برای دانش آموزان است. همچنین افزایش اردو‌ها و استفاده از معلمان جوان و آموزش دیده جدید یکی دیگر از راهکار‌های تقویت مدارس دولتی است. از دیگر اقدامات تقویت مدارس دولتی، استفاده ضریب آزمون نهایی در کنکور و ساخت مدرسه است.

او ادامه داد: حدود ۱۳۰ هزار دانش آموز در مدارس سمپاد هستند. امسال دهک‌های یک تا چهار به صورت رایگان در مدارس سمپاد ثبت نام شده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آئین جدید رتبه بندی معلمان در حال آماده سازی است و در سال گذشته ما تمام اعتراضات معلمان به رتبه بندی را مورد بررسی قرار داده و تغییر داده‌ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->