جزئیات تازه درباره رقم و زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) با کمتر از ۲۰ میلیون تومان چه مدل موبایلی می‌توان خرید؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساندویچ پانل پشم سنگ چیست و چه کاربردی دارد؟ مبالغ ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومان برای رهن آپارتمان‌های منطقه سیدی مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) محمود سیادت: بهار سرمایه‌گذاری در افغانستان از راه رسیده است آیا بازار خودرو به آرامش رسیده است؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۳ در راه بورس ویدئو | چک صیادی را آنلاین نقد کنید تجارت آمریکا و ایران ۲ برابر شد (اردیبهشت ۱۴۰۳) مصوبه مداخله بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارز تمدید شد تخلف خروج بیش از ۲ هزار کیسه آرد از شبکه پخت نان در مشهد سخنگوی صنعت آب کشور: ۵۶۵ میلیارد تومان به تنش آبی مشهد اختصاص داده شده است بورس در سرازیری | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خرید و فروش دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور اجاره آپارتمان در آزادشهر مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا خرید و فروش طلا مشمول مالیات می‌شود؟ توقف شماره‌گذاری خودروی ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی به دلیل نقص فنی مگر حقوق نیروی انسانی را با دلار ۶۰ هزار تومانی می‌دهند که می‌خواهند ارز صادراتی خود را بالا بفروشند؟ ربع سکه ۶.۶ میلیون تومان گرانتر است (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در حوزه آجیل و خشکبار استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین ۴۶ درصد افزایش داشته است قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت انواع گوشی‌های سامسونگ سری S چند؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مستأجران وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومانی ودیعه‌مسکن را چگونه می‌توانند دریافت کنند؟ + جزئیات منطقه حساس در بازار سکه کجاست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پیش بینی قیمت سکه بعد از سخنرانی حسن نصرالله (۱۳ آبان ماه ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۹۲۳۷۷
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
پیش بینی قیمت سکه بعد از سخنرانی حسن نصرالله (۱۳ آبان ماه ۱۴۰۲)
سید حسن نصرالله روز جمعه موضع رسمی خود در قبال حماس و اسرائیل را مشخص کرد. در شرایط کنونی فعالان بازار روند حرکتی قیمت سکه امامی در اولین روز هفته را چگونه پیش بینی کرده‌اند؟

به گزارش شهرآرانیوز؛ بازار ارز و سکه تهران در روز‌های پایانی هفته گذشته در حالت آماده باش قرار گرفته بود. آن زمان حزب‌الله لبنان دو ویدئو کوتاه منتشر کرد که در یکی از آن‌ها اعلام شد سیدحسن نصرالله روز جمعه ۱۲ آبان سخنرانی خواهد کرد.

همین امر موجب شد گمانه‌زنی‌ها پیرامون این موضوع در بسیاری از کشور‌های عربی، غربی و البته بازار فردوسی تهران داغ شود. آن‌طور که در خبر‌ها آمده بود اکانت توییتری حزب‌الله خطاب به اسرائیل نوشته بود که زمان زیادی ندارید. همچنین شبکه المیادین اعلام کرده بود خاورمیانه به‌روز جمعه چشم دوخته و پیگیر نتایج این سخنرانی است.

برخی از معامله‌گران بازار فردوسی تهران تصور می‌کردند ورود رسمی حزب‌الله به جنگ اسرائیل با غزه، یکی از محور‌های سخنرانی سید حسن نصرالله خواهد بود.

با این حال، فعالان سیاسی روز جمعه از صحبت‌های او برداشت‌های متفاوتی داشتند. برخی می‌گفتند با وجودِ تمامی حساسیت‌ها درمورد سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان، این صحبت‌ها متعادل بود و از تمایل وی برای کاهش تنش‌ها حکایت داشت.

تحلیلگران سیاسی معتقدند سخن او از این بابت مهم است که اولاً باید آن را عملیاتی روانی علیه نظامیان اسرائیلی و ساکنان سرزمین‌های اشغالی دانست که آن‌ها را از گسترش درگیری‌ها خواهد ترساند و ثانیاً نوع و دامنه درگیری‌های جدید را مخفی نگاه می‌دارد که این هم از اصول نظامی‌گری است.

می‌گویند دشمن را هم باید ترساند و هم باید در بی اطلاعی نگه‌داشت. این نکته‌ای است که خبرنگار بی‌بی‌سی در بیروت هم متوجه آن شد و در اولین گزارش خود بعد از سخنرانی نصرالله صراحتاً گفت که او همه را روی هوا نگه داشت.

بعد از این سخنرانی بررسی‌ها حکایت از آن دارد که قیمت طلای جهانی، قیمت دلار و قیمت نفت تا حدودی نزولی شدند.

قیمت سکه امامی هم در پشت‌خط جمعه در حول‌و‌حوش ۲۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش رسید. پیشکسوت‌های بازار می‌گفتند سکه در‌حال‌حاضر مرز مهم ۳۰ میلیون تومان را پیش‌روی خود دارد و در مقابل، مرز ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم برای سکه‌بازان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

به عقیده آن‌ها درصورتی‌که نرخ دلار در روز جاری به مسیر کاهش ادامه دهد جو فروش در بازار سکه سنگین‌تر خواهد شد. با این حال اگر خبر تازه‌ای از جنگ غزه به بازار مخابره شود ممکن است بر روی قیمت سکه اثر بگذارد.

منبع: اکو ایران 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->