نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و بایرلوکورزن| تلاش سردار فایده نداشت پخش زنده بازی النصر و الاخدود در لیگ عربستان (۲۰ اردیبهشت) + تماشای آنلاین پدیده، تا ۲۰۲۷ در بارسلون ماندنی شد جوکر باارزش‌ترین بازیکن NBA شد کاپیتان دورتموند در راه لیگ فوتبال آمریکا کاپیتان سابق ایران در کینگزلیگ نحوه خرید بلیت بازی تراکتور و گل گهر+ قیمت و لینک خرید پیشنهاد تمدید برای ۴ پرسپولیسی شکایت باشگاه سپاهان از مدیران پرسپولیس زمان بازی رئال مادرید و دورتموند در فینال لیگ قهرمانان اروپا - فصل ۲۰۲۴ نتیجه بازی برگشت بایرن و رئال مادرید در لیگ قهرمانان+ ویدیو گل‌ها| صعود آقای آنچلوتی به فینال ویدیو خلاصه بازی برگشت بایرن مونیخ و رئال مادرید در‌ لیگ قهرمانان ویدیو گل دوم رئال مادرید به بایرن توسط خوسلو (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدیو گل اول رئال مادرید به بایرن توسط خوسلو (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدیو گل اول بایرن مونیخ به رئال توسط دیویس (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری یک مجمع تک کاندیدای دیگر در هیات‌های ورزشی خراسان رضوی | رئیس هیات شمشیربازی استان انتخاب شد پخش زنده بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین افتخار آفرینی کاراته کاران خراسانی در آسیای مرکزی
سرخط خبرها

حرکت لاک‌پشتی ورزشگاه تختی مشهد به سمت نونواری+ فیلم

  • کد خبر: ۱۹۳۱۶۷
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰
حرکت لاک‌پشتی ورزشگاه تختی مشهد به سمت نونواری+ فیلم
پروسه تعویض چمن شماره یک ورزشگاه تختی مشهد به کُندی، اما امیدوارانه پیش می‌رود.

به گزارش شهرآرانیوز، کارگران با حداقل سرعت مشغول کارند و پسر‌های کوله به پشت فوتبالیست، هر از گاهی از پشت فنس‌ها نگاهی امیدوارانه به زمین چمنی دارند که حالا دیگر خبری از چمن روی آن نیست و به آسفالت رسیده است.

اینجا مجموعه ورزشی تختی مشهد و زمین شماره یک آن است که قریب یک ماه زیر پروژه تعویض چمن رفته و هنوز تا نونواری امیدوارانه فاصله بسیار دارد. زمینی که قریب به ۱۱ سال است با چمن مصنوعی قبلی محل تمامی مسابقات فوتبال لیگ‌های استان بوده و حالا از پانزدهم مهرماه تعطیل شده تا چمن به خاک رسیده‌‎اش تعویض شود. اتفاقی که از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان کلید خورده و قرار است پس از پایان پروژه حال خوبش برای فوتبال استان بماند. با این وجود مشاهدات عینی شهرآرا ورزشی موید این واقعیت است که به نظر پروژه تعویض چمن زمین شماره یک تختی به کندی و لاک‌پشت‌وار پیش می‌رود.

لباس نو بعد از ۱۱ سال

۱۱ سال پیش، درست چند ماه بعد از روی کار آمدن عباس چمنیان به عنوان رئیس جدید هیئت فوتبال وقت استان خراسان‌رضوی، زمین چمن شماره یک ورزشگاه تختی مشهد از حالت چمن طبیعی به چمن مصنوعی تغییر یافت. اتفاقی که آن موقع از سوی مسئولان وقت اداره‌کل ورزش و جوانان با عنوان «راحت شدن از شر چمن طبیعی» از آن یاد شد، اما بعدتر‌ها به این اتفاق انتقادات زیادی شد. با همه این‌‎ها حالا بالاخره بعد از ۱۱ سال و نابودی کامل آن چمن، مسئولان اداره‌کل ورزش و جوانان تصمیم گرفتند آن را تعویض کنند. فارغ از مناسب بودن یا نبودن چمن مصنوعی برای کار فوتبال استان، این تعویض چمن می‌تواند دستکم از حیث بهبود شرایط بازی برای فوتبال‌دوستان خراسان‌رضوی مناسب باشد.

۷ میلیارد اعتبار و ۷۰ روز زمان

رئیس گروه نظارت فنی بر اماکن ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی درباره این پروژه توضیحاتی را به شهرآرا ورزشی ارائه می‌دهد. فرزاد آقابیگی در این خصوص گفت: «چمن مصنوعی زمین شماره یک تختی راندمانش را از دست داده بود و سال گذشته مسئولان وقت اداره‌کل اعتباری ۷ میلیاردی برای تعویض چمن این مجموعه و احیای زه‌کشی آن در نظر گرفتند.» وی افزود: «از این میزان اعتبار، چیزی بالغ بر ۳ میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان آن تخصیص یافت و قرار شد پیمانکار پروژه را ظرف ۷۰ تا ۹۰ روز تمام کند و الباقی را از محل اعتبارات سال ۱۴۰۲ که تا اوایل برج ۱۰ می‌رسد، پرداخت کنیم».

حرکت لاک‌پشتی به سمت نونواری

تعویض چمن تختی کُند پیش نمی‌رود

آقابیگی در ادامه صحبت‌هایش بر خلاف شواهد موجود، معتقد است پروژه تعویض چمن ورزشگاه تختی مشهد کُند پیش نمی‌رود و همه چیز طبق برنامه است. وی اظهار داشت: «قرارداد‌های ما با پیمانکاران ۶ ماهه است، اما ما به خاطر قولی که به جامعه فوتبال استان داده بودیم به پیمانکار گفتیم پروژه را نهایت ظرف ۷۰ روز به ما تحویل بدهد.» صحبت‌های آقابیگی در شرایطی مطرح می‌شود که بعد از گذشت ۳۲ روز از شروع پروژه هنوز فقط چمن قبلی جمع‌آوری شده و احیای زه‌کشی کف زمین انجام نشده و رول‌های خریداری شده چمن مصنوعی به مشهد نیامده است.

نگرانی فصل سرما و فوتبالی که روی هواست

یکی از نگرانی‌ها بابت کُندی پروژه تعویض چمن مصنوعی زمین شماره یک تختی، برخورد با فصل سرماست و طبق برخی استاندارد‌ها اگر سرما شدید بر هوای مشهد حاکم شود، پهن کردن چمن با مشکل رو به رو می‌شود. از طرفی هیئت فوتبال استان هم ضمن تقدیر از این اقدام، نسبت به مسئله بازی‌های لیگ‌های فوتبال استان ابراز نگرانی کرده است. چرا که زمین چمن شماره یک تختی تنها زمین فوتبال استان برای برگزاری مسابقات لیگ‌های پایه و بزرگسال استان است و این روز‌ها برگزاری مسابقات تیم‌های استان با مشکل مواجه شده است. هزینه بالای اجاره زمین چمن برای برگزاری مسابقات هم برای هیئت سخت شده و هم تیم‌هایی که بازی‌های کشوری دارند و باید خودشان هزینه آن را بدهند از این بابت ناراحتند. چنان‌که حتی برخی تیم‌ها خواستار سرعت بخشیدن به روند تعویض چمن مصنوعی تختی هستند تا هر چه زودتر برای برگزاری بازی‌های فوتبال به خانه برگردند.

حرکت لاک‌پشتی به سمت نونواری

نور؛ فصل توافق ۲ طرفه به نفع فوتبال

در این بین حالا که قرار است زمین شماره یک ورزشگاه تختی رخت نو بر تن کند، مشکلات دیگر مجموعه هم خودشان را عیان کردند. از وضعیت نامناسب سکو‌ها گرفته تا تیرک‌های پوسیده دروازه‌‎هاست که با یک شوت مهلک ممکن است فرو بیفتد. از سویی دیگر مسئولان هیئت فوتبال می‌گویند چنان‌چه اداره‌کل ورزش و جوانان استان اجازه بدهد، آن‌ها مشکل نور ورزشگاه را هم حل می‌کنند تا زین پس در فصل گرم سال مسابقات شب‌ها برگزار شود تا هم از گرمازدگی بازیکنان و هم از آسیب‌های ناشی کاسته شود. البته هیئت فوتبالی‌ها این مسئله را مستلزم توافقات با اداره‌کل ورزش و جوانان بر سر اجاره بهای زمین می‌دانند. مسئله‌ای که به نظر چندان راحت هم نیست!

به هر تقدیر باید دید تا زمان برگزاری انتخابات هیئت فوتبال استان، آیا مشکلات این زمین حل و فصل می‌شود و حرکت لاک‌پشت‌وار نونواری چمن این مجموعه ختم به خیر خواهد شد یا خیر؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->