گرفتار شدن خودرو به همراه ۴ سرنشین داخل سیلاب در حاشیه شهر مشهد (۲۰ اردیبهشت) قطع برق محله سیدی مشهد با سقوط داربست روی شبکه ۲۰ هزار ولتی| نقص برطرف شد کلات با ۵۷ میلی متر بارندگی رکورددار بارش در خراسان رضوی شد کودک ۱۰ ساله چطور قاتل شد؟ | چرا کودکان نباید فیلم ترسناک تماشا کنند؟ اعترافات تکان دهنده دختر ۱۰ ساله تهرانی درباره قتل دوستش| آدمکشی را ار فیلم‌های ترسناک یاد گرفتم بارندگی و سیلاب موجب انسداد موقت محور‌های مواصلاتی خراسان رضوی شد(۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) گروگانگیری یک زن و دخترش مقابل مجتمع پالادیوم+تصاویر راه ارتباطی ۲۰ روستای کلات خراسان رضوی بر اثر سیل قطع شد ۳۶ مصدوم در تصادف زنجیره‌ای در جاده نیشابور (۲۰ اردیبهشت) مسدود شدن ۶ جاده در خراسان رضوی بر اثر ریزش کوه و سیلاب هدیه روز دختر چی بخریم؟ دستگیری ۱۴ سرشبکه یک شرکت هرمی در مشهد عوامل ابتلا به حساسیت فصلی چیست؟ | راه‌هایی برای کاهش علائم آلرژی صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی و ۵ استان دیگر (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قتل زن جوان توسط برادرش در مشهد به خاطر حرف مردم + عکس هشدار جهادکشاورزی مشهد به کشاورزان، دامداران، مرغداران، زنبورداران و گلخانه‌داران آزمون شفاهی احراز صلاحیت اخذ پروانه تخصصی روان‌شناسان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش باران در استان تا جمعه
سرخط خبرها

آغاز توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی خراسان رضوی از اول آذرماه

  • کد خبر: ۱۹۴۱۷۷
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶
آغاز توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی خراسان رضوی از اول آذرماه
به گفته صفدر سلطانی، سرپرست معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش‌و‌پرورش استان خراسان رضوی، قرار است از چهارشنبه، ۲۴ آبان‌ماه امسال، به‌صورت آزمایشی در یکی از نواحی مشهد آغاز و زنگ توزیع شیر نواخته شود.

به گزارش شهرآرانیوز، نخستین روز از مهر‌ماه امسال بود که رسانه‌ها به نقل از سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان، از آغاز توزیع شیر در مدارس خبر دادند؛ طرحی که اگرچه پس از گذشت ۵۲ روز از شروع سال تحصیلی هنوز در مشهد و خراسان‌رضوی اجرا نشده، اما به گفته صفدر سلطانی، سرپرست معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش‌و‌پرورش استان، قرار است از چهارشنبه، ۲۴ آبان‌ماه امسال، به‌صورت آزمایشی در یکی از نواحی مشهد آغاز و زنگ توزیع شیر نواخته شود.

طرح توزیع شیر رایگان در مدارس از سال ۱۳۷۹ کلید خورد و با اجرای آن، هفتاد نوبت شیر در طول سال تحصیلی در میان دانش‌آموزان توزیع می‌شد، اما به‌مرور، از میزان توزیع شیر در مدارس کاسته و در نهایت در سال‌۱۳۹۶ نیز اجرای آن به‌دلیل تأمین نشدن اعتبار متوقف شد. سلطانی، زمان آغاز رسمی توزیع شیر رایگان در همه مدارس ابتدایی استان را اول آذر‌ماه امسال اعلام کرد و این را هم گفت که با اجرای این طرح، همه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی استان دو نوبت در هفته شیر دریافت خواهند کرد.

توزیع ۷۵‌میلیون پاکت شیر

او تصریح کرد: در مجموع حدود ۶۵ وعده و نزدیک به ۵۲ میلیون پاکت شیر تا پایان اردیبهشت‌ماه‌۱۴۰۳ میان دانش‌آموزان ابتدایی استان توزیع خواهد شد.
به گفته سرپرست معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی، بیش از ۸۰۰‌هزار دانش‌آموز ابتدایی در استان و ۳۲۰‌هزار دانش‌آموز ابتدایی در مشهد مشمول طرح توزیع رایگان شیر در مدارس خواهند بود.

سهم ۱۰‌درصدی استان از اعتبار کشوری

سلطانی درباره بودجه در‌نظر‌گرفته‌شده برای اجرای این طرح نیز بیان کرد: برای اجرای این طرح در کشور ۳‌هزار‌و‌۸۰۰‌میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که از این رقم، ۱۰‌درصد به خراسان‌رضوی تخصیص داده شده است.
او همچنین درباره نحوه تأمین‌اعتبار اجرای طرح هم گفت: در تأمین اعتبار این طرح با‌توجه‌به اینکه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف دست‌اندرکار هستند، مشکلی وجود ندارد. اعتبار مورد‌نظر پس از توزیع و گزارش استان‌ها، به‌طور مستقیم از سوی سازمان برنامه و بودجه به توزیع‌کنندگان شیر پرداخت می‌شود.

سلطانی با بیان اینکه دستورالعمل توزیع شیر رایگان در مدارس خراسان‌رضوی ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: مطابق با دستورالعمل، این شیر به‌صورت استریلیزه خواهد بود و کارخانه‌های طرف قراداد مکلف هستند شیر را درب مدارس تحویل دهند. سرپرست معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش وپرورش استان همچنین در پاسخ به پرسش شهرآرا درباره برنامه آموزش‌و‌پرورش برای جبران توزیع شیر در روز‌های گذشته از سال تحصیلی تصریح کرد: فعلا برنامه‌ای برای افزایش توزیع شیر -از دو به سه نوبت در هفته- نداریم، زیرا با وجود تأمین‌اعتبار برای اجرای طرح در روز‌هایی که شیر توزیع نشده و همچنین تمایل کارخانه‌ها به افزایش شمار وعده‌های شیر در هفته، تأکید دستورالعمل بر توزیع دو مرتبه در هفته است.

کمبود ۳۰‌درصدی

سلطانی ادامه داد: اکنون ۳۰۰‌هزار پاکت شیر استریلیزه، معادل ۳۰‌درصد نیاز کل استان کمبود داریم که با رایزنی‌های انجام‌شده، کارخانه‌های دیگری را هم پای کار می‌آوریم و امیدواریم در این زمینه کمبود‌ها برطرف شود.

همچنین به‌گزارش روابط‌عمومی آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی، سلطانی در جلسه کارگروه تغذیه و شیر در مدارس استان بیان کرد: یکی از مشکلات عمده ما در استان ظرفیت کم شرکت‌های تأییدشده برای تهیه شیر استریلیزه است که این شرکت‌ها تأمین حدود ۵۰۰‌هزار پاکت شیر را عهده‌‎دار شده‌اند و با کمبودی در حدود ۳۱۸‌هزار پاکت شیر مواجه هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->