رفع ۴۰ مورد آب‌گرفتگی درپی بارش‌های اخیر در مشهد + فیلم (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهدالرضا(ع) در تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت | اجرای بیش از ۳۰ برنامه ویژه برای دهه کرامت در مشهد + فیلم اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه ادب و حماسه | همایش علمی «حکیم توس» در مشهد برگزار می‌شود آغاز جشن‌های دهه کرامت در مشهد | مدیریت شهری با فضاآرایی شهری به استقبال این دهه می‌رود بوستان‌های وکیل‌آباد و چهل‌بازه مشهد تعطیل شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال قانون ۳ هزار و ۲۵۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۸۴ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تا ۴۸ ساعت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار فرماندار مشهد به دستگاه‌های خدمات‌رسان برای آمادگی مقابله با طوفان و بارش باران شدید (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار بارش سنگین و‌ پرحجم طی پنجشنبه در خراسان رضوی و مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش کامل مدیریت شهری در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی در مشهد آب تمام نقاط مشهد حد قابل شرب دارد برگزاری نخستین رویداد نوآوری‌های اجتماعی آب شهری در مشهد  از تماس‌های عجیب و غریب با سامانه تلفنی آتش نشانی مشهد تا بیش از ۱۷ هزار تماس مزاحمی در ۲ هفته شکستن رکورد تولید آسفالت با تولید ۳۲ هزار تن در مشهد پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی بخش سازه‌ای ایستگاه‌های فاز اول خط‌سه مترو مشهد ویژه‌برنامه‌های خیابان «در مسیر بهشت» هم‌زمان با میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | گلایه شهروندان از مشکلات بعضی از دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد نژادحسین: مشکل ترافیک ۴۴ نقطه در مشهد با اصلاح هندسی رفع می‌شود اعمال‌قانون ۲۳۲۹ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آغاز برگزاری جشنواره طعم و رنگ پاییز در مشهد

  • کد خبر: ۱۹۴۱۸۱
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
آغاز برگزاری جشنواره طعم و رنگ پاییز در مشهد
شهرداری مشهد این روز‌ها با برگزاری جشنواره بزرگ پاییزی در باغ مشهد، شب‌های بلند این فصل را برای شهروندان شیرین کرده است.

استادی - شهرآرانیوز درست است که پنجاه روز از آغاز پاییز گذشته و شهر حال‌وهوای پاییزی به خود گرفته است، اما کمتر یا شاید اصلا پیش نیاید که همه عناصر فصل پاییز، از میوه‌های خاص این فصل گرفته تا گل‌ها و گیاهان پاییزی یکجا جمع شوند. جشنواره طعم و رنگ پاییز که برای دومین سال متوالی است برگزار می‌شود، دقیقا کارش همین است؛ جمع کردن همه آنچه که پاییز دارد در یک محوطه چند هکتاری. به خاطر همین تجربه هم هست که این شب و روز‌ها در باغ مشهد به قول معروف جا برای سوزن انداختن نیست و مردم مشهد هرطور که شده از هرجای شهر خودشان را به باغ مشهد می‌رسانند تا برای ساعتی هم که شده طعم و رنگ پاییز را طور دیگری حس کنند.

شهروندان محو تماشای پاییز

از همان ورودی جشنواره، المان‌های پاییزی یکی پس از دیگری خودنمایی می‌کنند؛ از کدو‌حلوایی‌هایی که به دروازه ورودی جشنواره تبدیل شده‌اند و انار، پرتقال، سیب و بقیه میوه‌های پاییزی که به شکل و شمایل متفاوت تزیین شده و در گوشه‌وکنار مسیر قرار گرفته‌اند تا مسیر‌های برگ‌آرایی شده با برگ‌های پاییزی و بقیه المان‌هایی که با گل‌های پاییزی ساخته شده‌اند. رنگ و لعاب و جذابیت این المان‌ها به اندازه‌ای بالاست که از همان لحظه اول همه یا محو تماشای آن‌ها هستند یا مشغول عکس‌گرفتن از این المان‌ها و فضا‌های مفرحی که درست شده است.

استقبال از جشنواره‌های فصلی

مهدی یعقوبی، معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد، می‌گوید که طعم و رنگ پاییز برای دومین سال است که در شهر مشهد برگزار می‌شود و به دلیل استقبال خوب سال گذشته، امسال هم این جشنواره از چهاردهم تا بیست‌و‌ششم آبان‌ماه در باغ مشهد برگزار می‌شود. او هدف از برگزاری این جشنواره شهری را ایجاد فضای شاد و خانوادگی برای مردم مشهد و زائران بیان و اضافه می‌کند که برگزاری این رویداد و فراهم‌کردن این فضای پاییزی و مفرح با همکاری اداره‌کل بهبود محیط‌زیست شهری، سازمان پارک‌ها و فضای‌سبز، سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد، شهرداری منطقه۷ و سرمایه‌گذار باغ مشهد بوده است.

یعقوبی ادامه می‌دهد: خوشبختانه طعم و رنگ پاییز، جشنواره موفقی بوده و تا امروز اثر مثبتی در روحیه کسانی که از این جشنواره بازدید کرده‌اند داشته و توانسته است دقایقی آرامش‌بخش را برای مردم به ارمغان بیاورد. این رویداد‌های فصلی علاوه بر تغییر چهره شهر، تأثیر زیادی در تغییر روحیه مردم دارد و برای همین برگزاری این جشنواره‌ها و رویداد‌های فصلی در دستورکار معاونت خدمات شهری قرار دارد.

گل‌های پاییزی زینت‌بخش جشنواره

غیر از المان‌های پاییزی، محوطه‌ای که انواع و اقسام گل‌های فصل پاییز در آن کاشته شده‌اند، شلوغ‌ترین و پرترددترین بخش جشنواره و خیلی بعید است که کسی وارد این قسمت جشنواره شود و با یک گالری پر از عکس‌های مختلف با این گل‌ها از آن خارج نشود. شهرداری تقریبا همه گل‌های ویژه این فصل که در نقاط مختلف شهر کاشته شده را یکجا به طعم و رنگ پاییز آورده است و اینجا هم می‌توانید انواع و اقسام گل‌های داوودی و میخک را در رنگ‌های مختلف ببینید و هم گل‌های همیشه سبز و کلمی.

جانمایی ۷۸ المان پاییزی

آن‌طور که حسین مختاری، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری، می‌گوید، در جشنواره طعم و رنگ پاییز امسال، ۷۸ المان پاییزی مثل برگ‌آرایی، ایجاد مسیر پاییزی، ساخت المان‌های هنری و گل‌آرایی ایجاد شده و برای قسمت گل‌های فصلی هم ۲۱۰ هزار بوته گل‌های مختلف و ۱۰ گونه گیاهی ویژه پاییز کاشته شده که در نوع خودش بی‌نظیر است. ضمن اینکه بازی‌های خانواده‌محور با قیمت‌های ارزان در جشنواره طراحی شده است که علاوه بر سرگرمی جنبه خلاقیت نیز دارد. اجرای پانتومیم و برنامه خیمه شب‌بازی، بازی‌های بومی و محلی بخشی از برنامه‌های این جشنواره است.

غرفه‌های فروش میوه‌های پاییزی

اما در طعم و رنگ پاییز، غرفه‌هایی که در مسیر‌ها ایجاد شده است، هم کاملا رنگ و بوی پاییزی دارند و هم محصولات فصلی پاییز مثل انار و مرکبات و بقیه خوردنی‌های پاییزی در آن‌ها پیدا می‌شود و هم صنایع‌دستی‌ای که یک‌جور‌هایی به پاییز ربط دارند. حسن کلیدری، مدیرعامل سازمان میادین شهرداری مشهد، از فروش میوه‌های پاییزی با قیمت مناسب در این جشنواره خبر می‌دهد و می‌گوید: این رویداد با بیست غرفه محصولات فصلی و صنایع‌دستی ایجاد شده است که بخشی از این غرفه‌ها ویژه فروش میوه‌های پاییزی با قیمت‌های مناسب است که ارائه انار بجستان و بردسکن یکی از این محصولات بود و تا امروز ۳۰‌تن انار در طعم و رنگ پاییز به فروش رفته است.

رویداد کودک آتش‌نشان برای نخستین بار

در حاشیه این جشنواره دوازده روزه، آتش‌نشانی شهرداری مشهد هم برای نخستین‌بار رویداد کودک آتش‌نشان را برگزار کرد. رویدادی که از ابتدای این جشنواره برگزار شده است و تا آخرین روز آن ادامه دارد. براساس آنچه که حمیدرضا کافی‌نیا، سرپرست سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد، گفته است؛ در این رویداد که ویژه کودکان هفت تا دوازده سال و در قالب مسابقه و رقابت طراحی شده است؛ نکات ایمنی، پررنگ‌کردن نقش نیرو‌های امدادی در ذهن کودکان، افزایش آمادگی آن‌ها برای وضعیت حساس و سخت زندگی، فرهنگ ایمنی و برقرارکردن ارتباط کودکان با نیرو‌های امدادی آموزش داده می‌شود تا بتوانند در مواقع حساس و اضطراری به خانواده‌هایشان کمک کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->