کاخ سفید گزارش وال استریت ژورنال درباره زوال عقل بایدن را رد کرد خوشحالی دارنده سلاح اتمی از قطعنامه شورای حکام علیه ایران جاسوس اسرائیل در اردبیل دستگیر شد + جزئیات (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) اهداف سفر ۵ روزه «بایدن» به فرانسه حادثه دریایی در جنوب غرب عربستان (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) حمله پهپادی حزب الله به شهرک «حرفیش» | هلاکت ۲ نظامی صهیونیست + فیلم (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) بیانیه مشترک ۸ کشور در حمایت از ایران در نشست شورای حکام آمریکا: ارتش چین خلبان‌های نظامی ناتو را شکار می‌کند سه شرط هنیه برای بررسی جدی پیشنهادات آتش‌بس سید حسن خمینی در دفتر سرپرست ریاست جمهوری حضور یافت آژانس اتمی قطعنامه ضد ایرانی را به تصویب رساند وزیر جنگ اسرائیل: برای مذاکره با حماس، حمله به غزه را متوقف نخواهیم کرد سردار رادان: خدمت در مأموریت اربعین قیمت ندارد مخبر: باز شدن پای رژیم صهیونیستی در منطقه باعث ایجاد ناامنی می‌شود تعرض صهیونیست‌ها به خبرنگاران و اموال فلسطینیان در راهپیمایی پرچم + فیلم و عکس «راهپیمایی پرچم» شهرک‌نشینان صهیونیست در قدس اشغالی شهادت ۴۰۰ نفر در لبنان از آغاز حملات رژیم صهیونیستی تاکنون (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) نتانیاهو: حماس، حزب‌الله و ایران می‌خواهند ما را از روی نقشه محو کنند چه زمانی تبلیغات نامزد‌های ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ آغاز می‌شود؟ ده‌ها شهید و زخمی در حمله جدید ارتش رژیم صهیونیستی به غزه (۱۶ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کی‌یف، اولین مقصد کامرون به عنوان وزیر خارجه انگلیس

  • کد خبر: ۱۹۴۸۹۰
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
کی‌یف، اولین مقصد کامرون به عنوان وزیر خارجه انگلیس
وزیر امور خارجه جدید انگلیس در اولین سفر کاری خود به خارج از کشور، برای نشان دادن تداوم حمایت‌ها از اوکراین، به کی‌یف سفر کرده و با رییس جمهور این کشور که در جنگ با روسیه است، دیدار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس در سفر به کی‌یف با «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین دیدار کرد که اولین سفر کاری او به خارج از کشور از زمان منصوب شدنش به سمت وزارت امور خارجه محسوب می‌شود.

خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر نوشت: کامرون در ویدیویی که دفتر زلنسکی آن را منتشر کرده گفت که با این سفر می‌خواست بر حمایت لندن از اوکراین تاکید کند.

زلنسکی نیز گفت که قدردان این اقدام است که در میان بحران غرب آسیا در پی جنگ غزه و نگرانی‌ها درباره کاسته شدن از توجه بین‌المللی به جنگ اوکراین انجام شد. ۲۱ ماه از آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۱ می‌گذرد.

زلنسکی در این باره گفت: «جهان چندان روی وضعیت میدان در اوکراین متمرکز نیست و این شکافی که در تمرکز‌ها ایجاد شده، کمک‌کننده نیست.»

کامرون که کشورش در جنگ روسیه علیه اوکراین از متحدان نزدیک کی‌یف بوده است، گفت: «آنچه با حضورم در اینجا می‌خواهم بگویم این است که ما به حمایت معنوی، حمایت دیپلماتیک و مهم‌تر از همه، حمایت نظامی مورد نیازتان نه‌تن‌ها در سال جاری و سال بعد، بلکه تا هر مدتی که طول بکشد، ادامه می‌دهیم.»

وزیر امور خارجه جدید انگلیس گفت که لندن با متحدانش همکاری خواهد کرد تا «اطمینان بیابد توجه‌ها معطوف به اوکراین است.»

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->