توزیع بسته های بهداشتی دوران بلوغ بین دختران دانش آموز در خراسان رضوی از تولیدات هنرمندان درباره جوانی جمعیت حمایت می‌شود برنامه‌های دهه کرامت با گلباران حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد آغاز می‌شود روایت یک بانوی نخبه از تجربه زندگی با چادر در آمریکا و ژاپن تست آمینوسنتز در دوره بارداری و هزینه بالای آن چطور می‌توان از سحر و جادو در امان ماند؟ باید و نبایدهای تعامل با کودکان چاق انتشار جزئیات جدید از پرونده دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای معصومه شکوری، ناظر داوری فینال لیگ قهرمانان زنان آسیا ماجرای مخفیانه زنان یک روستا که سوژه شد نگاهی به زندگی و خدمات مادر علم زنان و مامایی ایران ویدئو | فراخوان ثبت نام بیمه اجتماعی رایگان ویژه مادران صادر شد + لینک ثبت نام سرطان تخمدان؛ یکی از علل شایع مرگ و میر زنان نقش مهم ماما در کاهش مرگ و میر مادران و کودکان ویدئو | گفتگوی آزاد با دختران در خودرو ون پلیس زنان با ورزش در میانسالی می‌توانند سال‌های بدون فعالیت خود را جبران کنند چه عواملی در مشارکت سیاسی زنان نقش دارد؟ گذری بر تاریخ مامایی در ایران | قصه قابله روسی در مشهدِ یک قرن پیش ۱۵ هزار زوج مشهدی امسال در طرح «باهم» ثبت‌نام می‌شوند
سرخط خبرها
طراحی بسته پنج‌گانه بنیاد ۱۵ خرداد در حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

طراحی بسته پنج‌گانه بنیاد ۱۵ خرداد در حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

  • کد خبر: ۱۹۵۸۱۴
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد از طراحی بسته جامع پنج‌گانه جمعیتی در حوزه‌های زیرساختی، اقتصادی، فرهنگی، عمرانی و سلامت جمعیت خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، حمیدرضا علیان‌زادگان در نشست مشترک با دبیر ستاد ملی جمعیت با اشاره به طرح‌ها و برنامه‌های این بنیاد در حوزه جوانی جمعیت گفت: سند جامع حمایتی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با رویکرد حمایت از جمعیت و خانواده و مقابله با تحدید نسلی در پنج حوزه اصلی فرهنگی، اقتصادی، زیرساختی، عمرانی و سلامت طراحی و اجرایی شده که هر یک از این حوزه‌ها در برگیرنده چند کار ویژه در پهنه ملی است.

علیان‌زادگان ادامه داد: در حوزه فرهنگی، راه‌اندازی تلویزیون ایران جوان، جایزه ملی ایران جوان، تولید محصولات فرهنگی در حوزه جمعیت و خانواده و رویداد‌های روایت‌محور جمعیت طراحی شده است.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصادی نیز پویش ملی ایران جوان، طرح ملی حمایت از چندقلوها، پویش ملی لبخند مادری، باشگاه‌های تخصصی مادر و کودک (مثبت پنج)، حمایت از تولید پوشک بهینه پارچه‌ای، پلتفرم خدمت‌رسان مثبت پنج و رویداد طراحی برای کودک اجرا یا برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: همچنین در حوزه زیرساختی، تاسیس مرکز نوآوری جمعیت، خانواده و سلامت اجتماعی، جایزه ملی جمعیت، نمایشگاه ملی جمعیت، تدوین اطلس ملی پویای جمعیت، مشارکت در راه‌اندازی شبکه ملی تسهیل‌گران جمعیت و مجمع خیرین جمعیت در نظر گرفته شده است.

علیان‌زادگان در تشریح طرح‌ها و اقدامات در حوزه عمرانی نیز توضیح داد: ساخت خوابگاه‌های دانشجویی دخترانه، تجهیز و نوسازی موردی خوابگاه‌های متاهلی و همچنین تجهیز مراکز درمان ناباروری در مناطق هدف در اولویت برنامه‌های این قسمت قرار گرفته است.

به گفته مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد، در حوزه سلامت جمعیت نیز ارتقای امنیت تغذیه‌ای مادران باردار، شیرخواران و کودکان کم‌تر برخوردار، حمایت از راه‌اندازی بانک‌های شیر مادر در بیمارستان‌ها، اعطای کمک هزینه درمان ناباروری زوج‌های کم‌تر برخوردار، حمایت از تولید کیت‌های تشخیص زودهنگام درمان ناباروری طراحی و اجرایی شده است یا بر اساس برنامه زمان‌بندی در ماه‌های آینده به مرحله اجرا درمی‌آید.

علیان‌زادگان تاکید کرد: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در گام دوم فعالیت‌های خود، همواره دو موضوع محوری جمعیت و سلامت را سرلوحه کار خود قرار داده و کارویژه‌های تعریف شده در این دو حوزه را نیز بر اساس تحقق شعار «ایران جوان» به مرحله اجرا رسانیده یا برنامه‌ریزی کرده است.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.