آغاز به کار جشنواره ملی شعر رضوی در کرمان همه چیز درباره سریال رخنه + بازیگران و خلاصه داستان جشن روز دختر در «باغ شادونه» دانلود آهنگ و ترانه با موضوع باران + متن «میشل یو» در «بلید رانر ۲۰۴۹» شباهت عجیب رضا عطاران با صدام حسین + عکس داستان «باستان» | کتاب‌فروشی قدیمی و تأثیرگذار شهر، امسال صدساله می‌شود انتشار ۲ کتاب آموزشی جدید در حوزه موسیقی ایرانی همه فن حریف | نگاهی به مهم‌ترین نقش‌آفرینی‌های رضا عطاران به مناسبت سالروز تولدش + تصاویر حافظ افسانه‌های خراسانی | درباره حمیدرضا خزاعی به مناسبت نخستین سال روز درگذشتش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ برنامه‌های تلویزیون در «دهه کرامت» + زمان پخش ماجرای اعتصاب کارکنان در جشنواره کن ۲۰۲۴  فیلم‌های سینمایی تلویزیون در سومین هفته اردیبهشت (۲۰ و ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش ویژه برنامه‌های رادیو در جشن میلاد حضرت‌معصومه (س) + زمان پخش «سپند امیرسلیمانی» ازدواج کرد + عکس جزئیات جدید از بازداشت متهم پرونده زهره فکور صبور در قهوه‌خانه فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد
سرخط خبرها

نگاه ویژه شورای ششم به مسائل هویتی مشهد

  • کد خبر: ۱۹۶۰۲۷
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
نگاه ویژه شورای ششم به مسائل هویتی مشهد
رییس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر گفت: در این دوره تلاش ما این است که به مسائل هویتی مشهد نگاه ویژه ای داشته باشیم.

به گزارش شهرآرانیوز، فاطمه سلیمی امروز، یکم آذر ماه، در نشستی از سلسله مراسم روایت مشهد، اظهار کرد: روایت مشهد اقدام خوبی است که توسط روابط عمومی شهرداری مشهد انجام می‌شود.با توجه به توسعه شهرها و شرایطی که ایجاد شده، بخش هویتی مشهد متاسفانه دستخوش تغییرات زیادی است.

وی با اشاره به این موضوع که شهرسازی‌ها، شهرها را می‌سازند، افزود: بنابراین تا وقتی مشاوران فکر فرهنگی نداشته باشد هویت فرهنگی در شهر نمود پیدا نمی‌کند. جامعه بر پایه چهار رکن استوار است که شامل فرهنگ، اجتماع ، اقتصاد و سیاست است، اما فرهنگ تمام ارکان جامعه را پوشش می‌دهد.

سلیمی ادامه داد: هویت نماهای ما غیراستاندار است در حرم مطهر رضوی نمای زیبای معماری اسلامی را می‌بینید اما چرا این نوع معماری را در شهر نمی‌بینیم. چقدر در کمیته‌های نما آیتم‌های معماری ایرانی و اسلامی دیده شده است؟ این نما‌هایی که زده می‌شود باید با بودجه مردم همخوانی داشته باشد.ما نمی‌توانیم آرمانی فکر کنیم باید به الگویی دست یابیم که برای مردم قابلیت اجرا داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه متاسفانه هویت ما در حال از دست رفتن است، تصریح کرد:لذا تصمیم داریم برای جلوگیری از این امر برای کسانی که در حوزه شهرسازی فعالیت می‌کنند دورهای فرهنگی برگزار کنیم تا با مباحث فرهنگی و هویتی آشنا شوند.

رییس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در جلسه‌ای که شهرداران کلان‌ شهرها در آن حضور داشتند، شرکت کردم متاسفانه دغدغه آنها بودجه، ساخت و ساز و بندهای درآمدی بود و دریغ از کسی که در مورد مباحث فرهنگی و معماری شهر صحبت کند. ما شهر را می‌سازیم و چقدر با تمدن و گفتمان ما هماهنگی دارد.

وی با بیان اینکه مطالبه گری مردم و رسانه به شدت بر این امر اثر گذار است، تاکید کرد: در این دوره تلاش ما این است که به مسائل هویتی مشهد نگاه ویژه ای داشته باشیم. لذا از مجموعه روایت مشهد حمایت خواهیم کرد . این مجموعه بالغ بر سه میلیون نسخه در خصوص هویت مشهد را گردآوری کرده واین کار برای نسل و فرزندان ما است.

سلیمی ادامه داد: متاسفانه در بین ما خود تحقیری به وجود آمده است و خوبی‌های خود را نمی‌بینیم و نمی‌پذیریم. البته در کنار آن باید بدی‌ها را هم بپذیریم و خلأ ها را اصلاح کنیم. باید هویت فرهنگی و آنچه را که در آن غنی هستیم را بازگو کنیم. متاسفانه هویت در بافت دور حرم از بین رفته است. متاسفانه فرزندان ما دچار مشکل هویتی شده‌اند،چون الگوهای آنها تغییر کرده است.

وی تاکید کرد: در کشور تاجیکستان هویت ایرانی شاخص است و آنها به فردوسی علاقه شدیدی دارند ما چنین فرهنگی داریم. مشهد خطه فرهنگ و گفتمان است و موظف هستیم آن را حفظ کنیم تا از بین نرود.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی مشهد اضافه کرد: من از همکاران خود در روایت مشهد خواستارم تا هویت زنانی مشهدی که از تاریخ سردرآوردن و حرکت های تاریخی بزرگی انجام دادن و جریان سازی زنان مشهدی در طول تاریخ را نشان دهند و بخش ادبیات و اسناد ویژه بانوان را نیز جمع آوری کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->