تغییر روند رسیدگی به معافیت پزشکی سربازان تصادف شدید خودرو پراید و میکسر در بزرگراه پیامبر اعظم(ص)+تصویر جزئیات برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ویژه داوطلبان سیل‌زده (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ورود ۱۴۵ هزار گردشگر سلامت به مشهد در سال ۱۴۰۳ مصرف کدام کنسروها ممنوع است؟ طرز تهیه کیک توت‌فرنگی با مارمالاد و کرم کاستارد + عکس کشف ۷۳ فقره سرقت ضبط و پخش خودرو در مشهد دستبرد ۸ میلیاردی به یک ساعت‌فروشی در مشهد ویدئو | فرود بدون چرخ یک هواپیمای باری در فرودگاه استانبول پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری در مشهد چه مقدار آب برای سلامت کلیه‌ها لازم است؟ بهترین روش برای نو و تمیز نگه‌داشتن فرش‌ها علت چرخش مچ پا چیست؟ عوامل خطر «زوال عقل زودرس» را بشناسید خوابیدن روی زمین برای کمردرد خوب است یا بد؟ ترفند‌های مفید و کاربردی برای تمیزکردن و مراقبت از وسایل چوبی هشدار فرماندار طرقبه-شاندیز به گردشگران برای احتمال وقوع سیلاب (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارتباط جالب ایجاد نفخ با کمبود یک ویتامین خواص ویژه موز سیاه شده که نمی‌دانستید اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر سرزمین وحی از ۲۱ فرودگاه کشور
سرخط خبرها

بهزیستی خراسان رضوی: بیش از ۱۹ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش ما هستند

  • کد خبر: ۱۹۶۴۴۲
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
بهزیستی خراسان رضوی: بیش از ۱۹ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش ما هستند
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی از پوشش خدماتی ویژه بیش از ۱۹ هزار زن سرپرست خانوار در این استان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دوره آموزشی به‌روزرسانی طرح مداخلات مددکاری اجتماعی در مراقبت از خانواده‌های تحت پوشش در مشهد برگزار شد. در این دوره آموزشی ۳۸ نفر از کارشناسان مسئول دفتر توانمندسازی خانواده و زنان و کلینیک‌های مددکاری استان‌های کرمان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان و خراسان رضوی حضور داشتند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در این دوره آموزشی، گفت: ۱۹ هزار و ۹۴۵ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی هستند که باتوجه به بعد خانوار و فرزندان تحت تکفل آن‌ها که از حمایت‌های بهزیستی برخوردار می‌شوند، جمعیتی بالغ بر ۵۸ هزار و ۸۳۵ نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند. یکی از سیاست‌های بهزیستی بهره‌مندی از ظرفیت‌های دولتی وغیر دولتی به منظور  افزایش و ارتقاء توانایی‌ها و مهارت‌های زیستی، روانی، اجتماعی و کیفیت زندگی جمعیت هدف  در راستای بهبود معیشت و در نهایت توانمندسازی  زنان سرپرست خانوار است و برای این منظور باید در وهله اول شاغلین و کارمندان در این مجموعه که در ارتباط مستقیم با مددجویان هستند مجهز به دانش و تخصص روز باشند و همواره مهارت‌های خود را مورد بازبینی و در نهایت ارتقاء قرار دهند.

مسعود فیروزی افزود: در حوزه زنان سرپرست خانوار تاکید بر ارائه خدمات تخصصی به گروه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال است که بتوان آن‌ها را بازتوان کرد. زمانی که مددجو ضمن استفاده از حمایت‌های اقتصادی نظیر دریافت مستمری و... از خدمات روانشناسی و مددکاری نیز برخوردار شود به مرحله بازتوانی اجتماعی و روانی نیز دست خواهد یافت. تکریم و صیانت از زنان سرپرست خانواراز طریق توانمندسازی آن‌ها محقق خواهد شد. توانمندسازی در پیشرفت زنان، کاهش نابرابری و بهبود سبک زندگی آن‌ها نقش بسزایی ایفا می‌کند. امروزه درک و به کارگیری استراتژی توانمندسازی یک آرمان آشکاربرای ارتقاء سلامت روان و تحقق عدالت اجتماعی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->