روز «شنبه» به‌عنوان روز تعطیل جایگزین «پنجشنبه» شد وزیر خارجه بر تسریع اجرای توافقات روسای جمهور ایران و تاجیکستان تاکید کرد سخنگوی شورای نگهبان از برگزاری انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه به صورت تمام الکترونیک خبرداد فرمانده گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی: امنیت پایدار سطح کشور مدیون جانفشانی‌های شهدا است آیت‌الله علم‌الهدی: مادر محور هویت‌آفرین خانواده است | تربیت و انسان‌سازی، رسالت ذاتی هلال احمر فرمانده نیروی زمینی ارتش: برآورد کرده‌ایم انسداد مرز شرق کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پایان برسد سرلشکر موسوی در مشهد: با عملیات وعده صادق و طوفان‌الاقصی عمر رژیم صهیونیستی زودتر به پایان خواهد رسید + ویدیو نماینده تل‌آویو در سازمان ملل: آیا اکنون زمان مناسبی برای اعمال محدودیت‌ بر تسلیحات اسرائیل است؟ تروریست‌ها هفت کارگر پاکستانی را در گوادر کشتند دیدار جمعی از قاریان قرآن عازم حج تمتع با رهبر معظم انقلاب اسلامی + فیلم آیت‌الله علم‌الهدی: تولد فرزند، نقطه عطف زندگی زناشویی است | «فرهنگ‌سازی» و «حمایت»، دو راه حل بحران افزایش سن ازدواج طرح سامان‌دهی کارکنان دولت یکشنبه (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در کمیسیون اجتماعی بررسی می‌شود تمایل ۵ کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اردوغان: اسرائیل در تلاش است جنگ را به کل منطقه گسترش دهد آمادگی ۱۸ هزار و ۶۰۰ عامل اجرایی برای برگزاری دور دوم انتخابات در خراسان‌رضوی + فیلم سخنگوی وزارت خارجه روسیه: زلنسکی خائن است رئیس‌جمهور چین وارد بوداپست شد اعتراف بایدن به استفاده از بمب‌های آمریکایی برای کشتار غیرنظامیان در غزه وزارت ارتباطات از ارائه ۵۰۰ خدمت دولتی به صورت هوشمند خبرداد پروژه فیبر نوری منازل و کسب کار استان قم با حضور رئیسی افتتاح شد
سرخط خبرها

امیرعبداللهیان به روسیه سفر خواهد کرد (۱۳ آذر ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۹۸۳۶۸
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷
امیرعبداللهیان به روسیه سفر خواهد کرد (۱۳ آذر ۱۴۰۲)
وزیر امور خارجه به منظور شرکت در نشست سالانه وزرای خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر تا ساعاتی دیگر به مسکو می‌رود و ضمن شرکت در این نشست، با همتای روس خود و دیگر همتایان دیدار خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، وزیر امور خارجه حسین امیرعبداللهیان به منظور شرکت در اجلاس وزرای امور خارجه پنج کشور ساحلی خزر (ایران، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان) و پیگیری موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای ساعاتی دیگر تهران را به مقصد مسکو ترک خواهد کرد.

نشست سالانه وزیران امور خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر فردا (سه‌شنبه) ۱۴ آذر ماه با حضور وزرای خارجه پنج کشور ساحلی دریای خزر برگزار و در این اجلاس مهمترین موضوعات مرتبط با این دریا مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ناصر کنعانی امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران اعلام کرد که این سفر در چارچوب شرکت در نشست وزرای خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر انجام می‌شود و این نشست فردا (سه‌شنبه) برگزار و ایران در سطح عالیتربه به ریاست امیرعبداللهیان شرکت می‌کند.

امیرعبداللهیان در این سفر علاوه بر دیدار با وزیر امور خارجه روسیه سرگئی لاوروف، دیدارهای دوجانبه‌ای را با سایر وزرای امور خارجه شرکت کننده در نشست نیز خواهد داشت.

پیش از این سخنگوی وزارت خارجه روسیه ماریا زاخارووا در نشستی خبری از برگزاری نشست مذکور در ۱۴ آذر ماه (پنجم دسامبر) در مسکو و به ریاست سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه خبر داد و گفته بود که لاوروف در حاشیه این نشست، دیدارهای دوجانبه‌ای نیز با همتایان خود انجام خواهد داد.

سفیر ایران در مسکو کاظم جلالی هم درباره این باره عنوان کرده بود که در نشست مسکو، زمینه‌های توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف مانند امنیت منطقه خزر، گسترش روابط اقتصادی، حمل و نقل دریایی، تجارت، انرژی، محیط زیست و موضوعات حقوقی مرتبط بررسی می‌شود.

به گفته سفیر ایران در نشست مسکو قرار است درباره دستور نشست آتی سران کشورهای ساحلی خزر رایزنی صورت گیرد.

امیرعبداللهیان اردیبهشت سال جاری به منظور شرکت در نخستین نشست چهارجانبه وزرای خارجه ایران، روسیه، سوریه و ترکیه درباره سوریه به مسکو سفر کرده بود. سرگئی لاوروف هم اول آبان ماه برای شرکت در نشست وزرای خارجه ۳+۳ به تهران آمد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->