آلیس در ماتریکس | هوش مصنوعی چه نسبتی با ما و کسب‌وکار‌های ایرانی دارد؟ ویدئو | تصویر روز ناسا؛ گردش یک سیاهچاله چگونه است؟ سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت تراکنش‌های بیت‌کوین میلیاردی شد اولین تریلر از حضور شخصیت «هوملندر» در بازی «مورتال کمبت ۱» (Mortal Kombat 1) لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند! از Pixel 8a چه می‌دانیم؟ | افشای همه مشخصات گوشی جدید گوگل، پیش از رونمایی معرفی بازی «گربه‌ها و سوپ» (cats & soup) + دانلود اندروید و IOS مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند
سرخط خبرها

نخستین آزمایش ایران برای اعزام انسان به فضا انجام شد

  • کد خبر: ۱۹۸۷۲۶
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
نخستین آزمایش ایران برای اعزام انسان به فضا انجام شد
رئیس سازمان فضایی ایران گفت: برای هدف نهایی اعزام انسان به فضا، تست‌های بسیار متعددی بایستی انجام شود و این نخستین تستی بود که باموفقیت انجام گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز حسن سالاریه در یک برنامه تلویزیونی درباره پرتاب موفقیت‌آمیز جدیدترین کپسول زیستی ایران گفت: پرتاب امروز یک پرتاب زیرمداری است و باتوجه به کارکرد و عملکرد بخش‌های مختلف و با توجه به افزایش قابل توجهی که در حجم و جرم کپسول در قیاس با کپسول‌هایی که در گذشته مورد تست قرار گرفته بود، لازم بود تست‌های جدیدی انجام شود.

سالاریه گفت: کپسول‌های زیستی در حوزه پرتاب نیز بایستی با شتاب مناسب و با شرایط مناسبی در فضا قرار بگیرند و این تستِ زیرمداری به ما کمک کرد که پرتابگر نیز با موفقیت تست شود و بعد از پرتابِ در ارتفاع ۱۳۰ کیلومتری و رهاشدن از این ارتفاع، ما شاهد بازگشت کپسول به شرایط جو غلیظ بودیم که این مورد نیز با موفقیت انجام شد.

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: تست زیرسیستم‌های مختلف از حوزه‌های مختلف زیرسیستم‌های مخابراتی و همچنین زیرسیستم‌های توان و اجزای مختلفی که پایش شرایط زیستی را برای ما انجام می‌دهند انجام شد و در کنار اینها، پایش شرایط فشار، دما و سطح اکسیژن نیز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: درنهایت بعد از فرود کپسول بر روی زمین، تست سپر فناشونده که نقش مهمی در کپسول زیستی را دارد و بخش عمده‌ای از انرژی کپسول در هنگام پرتاب و برخورد به زمین می‌گیرد نیز با موفقیت انجام شد.

سالاریه گفت: این تست، مقدمه‌ای برای سلسله عملیاتی است که در آینده‌ای نزدیک از کپسول‌هایی از همین خانواده و اجرام بالاتر خواهیم داشت که قابلیت حمل یک موجود زنده در قد و قواره انسان را به فضا داشته باشند.

رئیس سازمان فضایی گفت: برای هدف نهایی اعزام انسان به فضا، تست‌های بسیار متعددی بایستی انجام شود و این نخستین تستی بود که باموفقیت انجام گرفت و در آینده تست‌های دیگری با کپسول‌های سنگین‌تر از این خانواده با پرتابگر‌های سنگین‌تر تکرار خواهد شد تا به مرحله‌ای برسیم تا قابلیت اطمینان لازم را برای اعزام فضانورد داشته باشیم.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->