توضیحات مدیریت بحران خراسان رضوی درباره خسارت‌های سیل اخیر | بارش ۴۷ میلی‌متر باران در مشهد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۲۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی خسارت حدود ۷۰ درصدی سیل به اراضی کشاورزی و باغی بردسکن + ویدئو (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امدادرسانی آتش‌نشانی مشهد به ۱۶۱ مورد عملیاتی در پی بارش شدید باران (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحات بخشدار مرکزی مشهد در پی وقوع سیل در روستای ده‌غیبی (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سد «سراب» صالح‌آباد خراسان‌رضوی پس از سال‌ها سرریز شد پیش‌بینی رگبار باران در نقاط مختلف کشور | افزایش دما تا دوشنبه (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه‌چیز درباره گروگان‌گیری در پالادیوم + جزئیات و عکس پیش‌بینی وقوع رگبار و رعد و برق در خراسان رضوی طی روز‌های آینده (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت ۲ اخاذ مامورنما در مشهد ثبت بیش از ۳۰ میلیمتر بارندگی در ۵ شهر خراسان رضوی (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) گرفتار شدن خودرو به همراه ۴ سرنشین داخل سیلاب در حاشیه شهر مشهد (۲۰ اردیبهشت) قطع برق محله سیدی مشهد با سقوط داربست روی شبکه ۲۰ هزار ولتی| نقص برطرف شد کلات با ۵۷ میلی متر بارندگی رکورددار بارش در خراسان رضوی شد کودک ۱۰ ساله چطور قاتل شد؟ | چرا کودکان نباید فیلم ترسناک تماشا کنند؟ اعترافات تکان دهنده دختر ۱۰ ساله تهرانی درباره قتل دوستش| آدمکشی را ار فیلم‌های ترسناک یاد گرفتم بارندگی و سیلاب موجب انسداد موقت محور‌های مواصلاتی خراسان رضوی شد(۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) گروگانگیری یک زن و دخترش مقابل مجتمع پالادیوم+تصاویر راه ارتباطی ۲۰ روستای کلات خراسان رضوی بر اثر سیل قطع شد ۳۶ مصدوم در تصادف زنجیره‌ای در جاده نیشابور (۲۰ اردیبهشت)
سرخط خبرها

چرا پاییز علی‌رغم پیش‌بینی‌ها پربارش نبود؟

  • کد خبر: ۱۹۸۹۴۴
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
چرا پاییز علی‌رغم پیش‌بینی‌ها پربارش نبود؟
رئیس سازمان هواشناسی درباره پیش‌بینی‌های خلاف واقع سازمان هواشناسی به ارائه توضیحاتی پرداخت.

به گزارش شهرآرانیوز سحر تاجبخش مسلمان در پاسخ به این سئوال که "چرا در فصل پاییز امسال علی‌رغم اعلام هواشناسی، خبری از بارش‌ها نبود و پیش‌بینی‌ها درست نبود؟ " اظهار داشت: ما بر اساس یک سری شواهد و مدل‌ها اظهارنظر می‌کنیم، صحبت‌هایمان پیش‌بینی است، پیش‌گویی نیست، یعنی آنچه را که روی نقشه‌ها و مدل‌ها می‌بینیم، اعلام می‌کنیم.

وی گفت: در آخرین شورای آبی عالی نیز که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، اعلام کردم که براساس تمام مدل‌های تولیدی داخلی و مدل‌های کشور‌هایی دیگر، شواهد افزایش بارش‌ها را نشان می‌داد که در مهرماه بارش‌های بالای نرمال در کشور داشته باشیم، اما در آبان ماه هم اتفاق نیفتاد و ما خودمان بیشتر از همه از این موضوع ناراحت بودیم!

رئیس سازمان هواشناسی کشور اذعان کرد: ناراحتی ما از این‌موضوع نه تنها بخاطر اینکه پیش‌بینی بارش‌ها درست درنیامده، بلکه شرایط کشور به نحوی است که بیشتر به آب نیاز دارد و این منابع بارشی می‌توانست کمک خوبی برای استان‌هایی که در دو سال اخیر تحت تاثیر کم‌بارشی شدید بودند، باشد.

وی با اذعان به اینکه بارش‌ها در آبان ماه زیر نرمال بود، افزود: امروز تمام صحبت‌ها بر پایه احتمالات است، ما ۵۰ تا ۷۰ درصد احتمال می‌دهیم که بارش‌ها بالای نرمال باشد و در معنای بدبینانه ممکن است که ۳۰ تا ۵۰ درصد پیش‌بینی‌ها نیز اتفاق نیفتد.

تاجبخش بیان کرد: در جلسه شورای عالی آب که رئیس‌جمهور، وزرای نیرو، جهاد کشاورزی وزیر کشور، رئیس سازمان محیط‌زیست و دستگاه‌ها متولی حضور داشتند، اعلام کردم که تئوری‌ها و پیش‌بینی‌های بدبینانه را برای شرایطی که ممکن است این بارش‌ها اتفاق نیفتند، در نظر بگیرند و خوشبختانه مصوب هم شد که در حوزه منابع آبی شرایط بدبینانه و تمام سناریو را ببینیند تا بلکه منابع آبی و ظرفیت‌های کشور را به بهترین نحو مدیریت کنند و امیدواریم اتفاق هم بیفتد.

وی از پیش بینی جدید بارش‌ها خبر داد و عنوان کرد: در دو هفته مانده آذرماه نیز چند سیستم‌بارشی از کشور عبور می‌کند، اما به نظر نمی‌رسد که شرایط به چیزی که انتظار داشتیم، برسد، ولی بارش‌هایی در برخی استان‌ها از جمله کردستان خواهیم داشت.

رئیس سازمان هواشناسی ابراز داشت: امیدواریم با مدیریت بهینه و حوزه کشاورزی، شرایط کم‌آبی را در کشور به بهترین نحو مدیریت کنیم.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->