بیش از ۷۵ بازی بدون نیاز به نصب در یوتیوب + روش دسترسی به بازی‌ها یک ایرانی اسناد محرمانه گوگل را فاش کرد | رتبه‌بندی سایت‌ها چگونه انجام می‌شود؟ یک شرکت چینی می‌خواهد با پرتاب ۱۰ هزار ماهواره رقیب استارلینک شود بازی Call of Duty: Black Ops 6 در گیم پس هم عرضه خواهد شد + تریلر OpenAI آموزش مدل جدید هوش مصنوعی خود را آغاز کرده است احتمال تغییرجهت لوگوی اپل در آیپدهای آینده دوربین گلکسی S۲۵ اولترا چه مشخصاتی خواهد داشت؟ گلکسی M۳۵ معرفی شد + مشخصات و قیمت محققان درباره افرادی که صدای درونی ندارند به نتایج جدیدی رسیده‌اند پیشنهادهای عجیب هوش مصنوعی گوگل به کاربران: به پیتزای خود چسب اضافه کنید و سنگ بخورید! + عکس نیل دراکمن بخشی از صحبت‌هایش درباره بازی بعدی «ناتی داگ» را تکذیب کرد قیمت گوشی گلکسی F55 سامسونگ مشخص شد آیپد مینی ۷ با نمایشگر OLED چه زمانی عرضه می‌شود؟ اینستاگرام دچار اختلال شد(۵ خرداد ۱۴۰۳) اولین داده‌های علمی تلسکوپ فضایی اقلیدس منتشر شد + تصاویر چین تا چندروز دیگر فضاپیمایش را در سمت پنهان ماه فرود می‌آورد اضافه‌شدن قابلیت ارسال استوری به عینک هوشمند Ray-Ban متا مایکروسافت از کامپیوترهای کوپایلوت پلاس رونمایی کرد + ویدئو اسکارلت جوهانسون: برای صداگذاری ChatGPT از صدای من استفاده کرده‌اند! نوبت دوم کنکور سراسری به تعویق افتاد | ۲۱ و ۲۲ تیر ماه زمان برگزاری نوبت دوم کنکور درباره «بل ۲۱۲» (Bell ۲۱۲)، هلیکوپتر حامل رئیس جمهور + عکس
سرخط خبرها

H۱، قدرتمندترین ربات انسان‌نمای جهان + ویدئو

  • کد خبر: ۲۰۰۹۹۲
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹
  • ۳
H۱، قدرتمندترین ربات انسان‌نمای جهان + ویدئو
یک شرکت رباتیک چینی رباتی ساخته که قوی‌ترین ربات انسان‌نمای همه‌منظوره جهان نامیده می‌شود.

شهرآرانیوز - ربات H۱، یک شاهکار مهندسی و نوآوری خیره کننده است. Unitree Robotics، شرکت چینی سازنده H۱، یک توسعه‌دهنده پیشرو در زمینه ربات‌ها است.

چشم انداز Unitree این است که ربات‌های انسان‌نما را به اندازه تلفن‌های هوشمند و هواپیما‌های بدون سرنشین رایج و مقرون به صرفه کند. این شرکت قبلاً با ربات چهارپای Go۲ که می‌تواند بدود، بپرد و از پله‌ها بالا برود نامی برای خود دست و پا کرده بود.

H ۱ در کل یک ساخته‌ی کاملا متفاوت است؛ یک ربات دوپا که ۱ متر و ۶۰ سانتی‌متر قد و ۴۵ کیلوگرم وزن دارد. این ربات با سیستم انتقال قدرت پیشرفته‌اش، بالاترین سطح سرعت، قدرت، مانورپذیری و انعطاف پذیری را ارائه می‌دهد.

ربات انسان‌نمای H۱ می‌تواند با سرعتی مشابه انسان راه برود و بدون از دست دادن تعادل، در برابر ضربات و هل‌ها مقاومت کند.

این ربات دارای یک سنسور LiDAR سه‌بعدی و یک دوربین همه‌جانبه است که ربات با آن می‌تواند اطراف خود را به دقت ببیند و از موانع جلوگیری کند.

تعداد بازدید : 7931

این ربات چه کاری نمی‌تواند انجام دهد؟

H۱ فقط یک نمونه اولیه نیست. این یک ربات کاملاً کاربردی است که می‌تواند کار‌های مختلفی مانند حمل اشیاء، باز کردن در‌ها و حتی رقصیدن را انجام دهد. همچنین می‌تواند با استفاده از گفتار و اشاره با انسان ارتباط برقرار کند.

این ربات به گونه‌ای طراحی شده است که قابل انطباق و سفارشی‌سازی باشد. اجزای این ربات مدولار هستند و به راحتی می‌توان آن‌ها را تعویض کرد یا ارتقا داد. 

قیمت ربات H۱ چقدر است؟

H۱ ارزان نیست. این محصول حدود ۱۵۰۰۰۰ دلار قیمت دارد، اما در مقایسه با دیگر ربات‌های انسان‌نمای موجود در بازار، مانند اطلس Boston Dynamics _که قیمتی در حدود ۱ میلیون دلار دارد _ چندان گران به نظر نمی‌رسد. Unitree ادعا می‌کند که H ۱ مقرون به صرفه‌ترین ربات انسان نمای جهان است.

H۱ هنوز برای خرید در دسترس نیست، اما می‌توانید آن را در وب‌سایت Unitree پیش‌سفارش کنید. این شرکت تاریخ عرضه رسمی این ربات را اعلام نکرده است، اما H ۱  احتمالا در اوایل سال ۲۰۲۴ عرضه شود.  

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
1
1
این ربات دقیقا چیکار میکنه فقط راه میره اینکه برای آینده انسان ها که بدرد نمیخوره فقط ربات تسلا همه کار میتونه بکنه تسلا هر روز داره در هر صنعتی پیشرفت میکنه و ربات های پیشرفته واقعی می‌سازه نه این ربات های چینی که فقط بلدن راه برن منم میتونم راه برم
حسام الدین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
1
1
خدا حافظ انسان
.......Parham.......
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
0
2
بابا چینی ها که زور ندارن اگه بدنش دست ایرانی ها یه جوری با لگد میزدن بش که افتادن که هیچ هر تکش یه جا بره.

☆ولی بازم خوب پیشرفتیه☆
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->