ویژه برنامه‌های حرم مطهر در شب میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر اعلام شد ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت دهه کرامت + جزئیات شباهت‌های حضرت معصومه (س) با حضرت زهرا (س) حضرت معصومه (س) مظهر یک دختر اجتماعی در معنای دینی و اسلامی مشهدالرضا(ع)، میزبان همایش ملی «رویش امید» | رحیم‌پور ازغدی: حقوق زن و کودک، بزرگ‌ترین خط قرمز اسلام است  عطر شادی در بهشت هشتم پیچیده است | آغاز جشنی به بزرگی کرامت امام مهربانی‌ها + تصاویر رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) همزمان با آغاز دهه کرامت + فیلم و عکس حرم مطهر رضوی آماده میزبانی از زائران غیرایرانی در دهه کرامت کشف یک آغوش امن سیده جلیله فاطمه‌معصومه (س) برکتی به نام دختر | آنچه باید درباره شأن دختران در باور‌های دینی بدانیم طوفان به تاسیسات برق در مشهد و دو شهرستان خراسان رضوی خسارت زد نشست هم‌اندیشی کمیته علمداران شورای هیئات مذهبی مشهد برگزار شد مروری بر جایگاه و نقش زنان مسلمان در تاریخ صدر اسلام کینه را باید دفن کرد؛ آنچه می‌کارند مهر است نگاهی به آموزه های اسلامی درباره روابط خانواده، حدود و حقوق متقابل آنها نسبت به یکدیگر
سرخط خبرها

نعمتی در جوار، ولی نعمت

  • کد خبر: ۲۰۱۱۹۶
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰
نعمتی در جوار، ولی نعمت
من کنکور داشتم و صبح از خانه به مقصد کتابخانه راه می‌افتادم و شب از حرم به خانه برمی‌گشتم. صبح با سلام به آقا آغاز می‌شد و شب با سلام به او به پایان می‌رسید.

روز‌های دهه ۸۰ همه راه‌ها برای من به حرم و کتابخانه آستان قدس رضوی ختم می‌شد. من کنکور داشتم و صبح از خانه به مقصد کتابخانه راه می‌افتادم و شب از حرم به خانه برمی‌گشتم. صبح با سلام به آقا آغاز می‌شد و شب با سلام به او به پایان می‌رسید. آن روز‌ها شهر برای من در رواق‌ها، صحن‌ها و میز‌های کتابخانه حرم خلاصه شده بود.

یک روز یکی از بزرگ‌تر‌های فامیل وقتی متوجه شد هرروز کتابخانه حرم می‌روم، با حسرت گفت: «خوش‌به‌حالت که هرروز حرم می‌روی.» من که غرق نعمت بودم، متوجه جمله‌اش نشدم، اما حالا می‌فهمم منظورش چه بود. آن روز‌ها کتابخانه گوهرشاد روبه‌روی مسجد گوهرشاد شبانه‌روزی بود و من و دوستانم بعضی شب‌ها همانجا پشت میز‌های چوبی کتابخانه شب را به

صبح می‌رساندیم. در ساعات اولیه بامداد برای اینکه خواب از سرمان بپرد، می‌رفتیم حرم‌گردی، صحن‌ها را گز می‌کردیم، بعد به آقا سلام می‌دادیم و برمی‌گشتیم پشت میز و درسمان را می‌خواندیم. کتابخانه آستان قدس رضوی یکی از نعمت‌ها و فرصت‌ها در مشهد است، خیلی‌ها از آنجا خاطره دارند، خیلی‌ها با خواندن کتاب‌های مورد علاقه‌شان راهشان را پیدا کرده‌اند یا به اصطلاح بارشان را همانجا بسته‌اند.

جشنواره فیلم فجر سال‌۱۳۹۷ فیلم سرخ‌پوست به کارگردانی نیما جاویدی خیلی سروصدا کرد و، چون کارگردان خراسانی بود در همان روز‌های جشنواره من و یکی از همکارانم با او در یکی از کافه‌های تهران قرار مصاحبه گذاشتیم. آن روز‌ها من در تهران دانشجو بودم و سلمان از مشهد آمد تا مصاحبه انجام شود. نیما جاویدی وسط مصاحبه به تأثیرپذیری‌اش از کتابخانه حرم گفت، به اینکه آن فضا و کتاب‌هایش چقدر توانسته به او کمک کند تا راهش را پیدا کند. او مثل من و خیلی‌های دیگر خود را وام‌دار کتابخانه آستان قدس رضوی می‌دانست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->