آغاز جشن‌های باشکوه دهه کرامت در بهشت هشتم | بارگاه منور رضوی آماده پذیرایی از زائران ثامن‌الحجج(ع) ثبت یک رفاقت ۵‌نفره دیرینه‌شناسی اخلاق تفسیر درباره جایگاه معارف امام‌رضا (ع) در نظام فکری تشیع| معارف رضوی، اندیشه‌ممتاز بشری است ویدئو | وقتی خواننده‌های مطرح کشور برای امام رضا(ع) می‌خوانند ویدئو | گل‌آرایی حرم مطهر رضوی به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت ویژه برنامه‌های حرم مطهر در شب میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر اعلام شد ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت دهه کرامت + جزئیات درباره دکتر سیدجواد مصطفوی، اسلام پژوه فقید مشهدی| در آغوش امن نهج البلاغه شباهت‌های حضرت معصومه (س) با حضرت زهرا (س) حضرت معصومه (س) مظهر یک دختر اجتماعی در معنای دینی و اسلامی مشهدالرضا(ع)، میزبان همایش ملی «رویش امید» | رحیم‌پور ازغدی: حقوق زن و کودک، بزرگ‌ترین خط قرمز اسلام است  عطر شادی در بهشت هشتم پیچیده است | آغاز جشنی به بزرگی کرامت امام مهربانی‌ها + تصاویر رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) همزمان با آغاز دهه کرامت + فیلم و عکس حرم مطهر رضوی آماده میزبانی از زائران غیرایرانی در دهه کرامت کشف یک آغوش امن گذری بر تاریخ در‌های طلای حرم مطهر به‌مناسبت افزوده شدن یک در طلای دیگر به آنها| زنند بر درِ این بارگاه شمس و قمر سیده جلیله فاطمه‌معصومه (س) برکتی به نام دختر | آنچه باید درباره شأن دختران در باور‌های دینی بدانیم
سرخط خبرها

شهید سیدرضی موسوی کیست و چگونه به شهادت رسید؟

  • کد خبر: ۲۰۲۳۲۸
  • ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
شهید سیدرضی موسوی کیست و چگونه به شهادت رسید؟
سیدرضی موسوی یکی از سرداران نیروی قدس سپاه پاسداران بود که روز گذشته در سوریه توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدرضی موسوی یکی از سرداران نیروی قدس سپاه پاسداران بود که در سوریه به عنوان مسئول «پشتیبانی از جبهه مقاومت» حضور داشت.

او سرلشکر ایرانی بود که روز گذشته ۴ دی ماه ۱۴۰۲ در جریان جنگ اسرائیل و حماس در سیده زینب، ریف دمشق، پایتخت سوریه در حمله هوایی اسرائیل به شهادت رسید.

شهید موسوی نقش مهمی در تجهیز جبهه مقاومت داشت و در بیانیه سپاه پاسداران در پی شهادت او آمده است که شهید موسوی از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت در سوریه و سال‌ها نماینده نیروی قدس سپاه در این کشور بود.

بنا به اعلام شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی، اسرائیل مقامات ارشد ایران و دانشمندان هسته‌ای و فرماندهان سپاه را جزو هدف‌های ترور خود برشمرده که سردار شهید سیدرضی موسوی از جمله این اهداف بود.

شهید سیدرضی موسوی کیست و چگونه به شهادت رسید؟

سردار باسابقه نظامی ایرانی در سوریه

سردار موسوی از با سابقه‌ترین نظامیان ایرانی حاضر در سوریه و از افراد نزدیک به سردار شهید قاسم سلیمانی و سردار شهید محمد حجازی بود که بیش از سه دهه وظیفه‌ی «پشتیبانی از جبهه مقاومت» را بر عهده داشت.

بر اساس آنچه از سوی صداوسیما درباره‌ی جزییات نحوه‌ی شهارت سردار سیدرضی موسوی اعلام شده است، اسرائیل «ساعت ۱۶ به وقت تهران با شلیک ۳ موشک از آسمان جولان اشغالی محل حضور سردار موسوی در منطقه زینبیه دمشق را مورد هدف قرار داد که منجر به شهادت این فرمانده سپاه پاسداران شد.»

شهید سیدرضی موسوی کیست و چگونه به شهادت رسید؟

شهید رضی موسوی در تمام مراحل پشتیبانی در جنگ سوریه شرکت کرده بود. وی در نبرد‌های صحرا و حومه دمشق شرکت داشت و از افراد ثابت قدمی بود که حمله غرب حلب را دفع کرد. شهید موسوی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پرونده سوریه بود که طی سال‌های گذشته چندین بار مورد سوء قصد رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود.

شهید سیدرضی موسوی کیست و چگونه به شهادت رسید؟

متن اطلاعیه سپاه در پی شهادت سردار موسوی

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت سید رضی موسوی از مستشاران نظامی قدیمی سپاه در سوریه خبر داد.
متن اطلاعیه به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
به آگاهی ملت شریف و قهرمان ایران می‌رساند ساعاتی قبل در حمله موشکی جنایتکارانه رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی به دمشق «سردار سرتیپ پاسدار سید رضی موسوی» از مستشاران نظامی باسابقه سپاه در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
وی از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت در سوریه بود.

با تبریک و تسلیت شهادت این سردار عالیقدر به حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مدظله العالی)، خانواده معظم و آحاد فرماندهان و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی، تاکید می‌شود بی تردید رژیم غاصب و متوحش صهیونیستی تاوان این جنایت را خواهد پرداخت.

برنامه‌های مربوط به انتقال، تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر آن شهید متعاقباً به استحضار ملت عظیم‌الشأن ایران رسانده خواهد شد.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->