برخورد موتورسیکلت‌ها در سبزوار یک کشته و ۲ مجروح داشت (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوت مادر ۵۰ ساله و فرزند ۱۵ ساله‌اش بر اثر گاز گرفتگی در مشهد | مونوکسید کربن ۶ نفر را راهی بیمارستان کرد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ورود موج جدید بارندگی به کشور از فردا یکشنبه | پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در هفته جاری (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات جدید از زلزله در اردبیل (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) زلزله اردبیل را لرزاند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارز ویژه سفر حج در خراسان رضوی از فردا کجا توزیع می شود؟ + آدرس جنازه چهار نفر در یک مجتمع مسکونی در خرم‌آباد کشف شد آغاز عرضه ارز ویژه سفر حج از فردا (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال اطلاعات نسخ دارویی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی برای پرداخت بیمه‌های تکمیلی پبش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی و مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | آغاز روند نسبی افزایش دما از امروز در استان جزئیات افزایش حقوق، عائله‌مندی و حق‌مسکن بازنشستگان تأمین‌اجتماعی اعلام شد | افزایش حقوق‌های اردیبهشت چقدر است؟ فرصت دانشگاهیان برای ثبت نام یارانه اعتباری خرید کتاب + جزئیات کلاهبرداری هزار میلیاردی از ۱۴۶ نفر در پوشش پیش‌فروش خودرو در کرمانشاه (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس پلیس راهور فراجا: رقم جرائم رانندگی فعلا تغییر نکرده است تا پلیس + ۱۰ نروید؛ آنلاین خلافی بگیرید! کاهش آمار ازدواج به‌دلیل پیری جمعیت | افزایش زایمان زیر ۲۴ سال دستگیری ۳ شکارچی غیرمجاز در مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | اعتراف متهمان شبکه‌های فریب و قاچاق دختران در پرونده «سرویس اسکورت» دستگیری زن سارق طلا از کودکان در بیمارستان‌های مشهد + عکس ادامه واریز مستمری و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | زمان دقیق پرداخت معوقات حقوق فروردین مشخص شد
سرخط خبرها

چرا تغذیه نوزادان تازه متولد با شیرخشک خطرناک است؟

  • کد خبر: ۲۰۲۷۹۱
  • ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۹
چرا تغذیه نوزادان تازه متولد با شیرخشک خطرناک است؟
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شروع کردن شیرخشک در ۳ روز نخستِ تولدِ نوزاد اشتباه محض است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر احمد شاه فرهت در حاشیه کنگره «پزشکی شخص محور و رویکرد‌های نوین» توضیح داد: حجم معده نوزاد تازه متولد شده اندازه یک عدد گردو است و تولید شیر مادر در ۲۴ ساعت روز اول تولد ۲۴ سی‌سی بیشتر نیست؛ نوزاد در هر نوبت بیشتر از ۲ سی‌سی شیر نمی‌خورد و این میزان شیر برای نوزاد کافی است. متاسفانه بستگان یا والدین خیلی زود نگران کمبود شیر مادر شده و سعی می‌کنند در روز‌های نخست شیرخشک را به رژیم غذایی نوزاد اضافه کنند این در حالی است که سه روز نخست تولد هر نوزاد کاهش وزن ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرمی کاملا طبیعی است که به علت از دست دادن آب اضافه بدن رخ می‌دهد.

این فوق تخصص نوزادان همچنین بیان کرد: متاسفانه شروع کردن شیرخشک در روز‌های نخست تولدِ نوزاد منجر به کاهش ترشح شیر مادر و حتی قطع آن خواهد شد که این مسئله باعث ایجاد مشکلات اقتصادی، اجتماعی و شیوع بیماری‌های فراوان برای مادر و بچه خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص درمان‌های مبتنی بر استفاده از سلول‌های بنیادی برای کودکان مبتلا به فلج مغزی گفت: این نوع درمان و نوع روش به کار گرفته شده در دنیا برای نخستین بار انجام شد و نتایج امیدوار کننده‌ای به همراه داشت.

وی در پایان با اشاره به موضوع این کنگره کشوری گفت: کنگره پزشکی شخص محور یک کنگره‌ی جامع بود. موضوعی که انتخاب شده بود شامل اغلب گروه‌های پزشکی شده بود و استقبال شایان توجهی را نیز از سوی جامعه پزشکی شاهد بودیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->