ساده‌ترین کاری که می‌تواند شما را از ابتلا به یک نوع سرطان نجات دهد توموری نادر اما خطرناک در مردان | انواع سرطان تناسلی مردان، علائم، عوامل خطر و درمان‌ها ثبت و رسیدگی به ۲۸ شکایت از مدارس غیردولتی در خراسان رضوی طی سال گذشته | شهریه مدارس، اصلی‌ترین موضوع گلایه‌مندی‌ها توصیه‌های مهم پلیس فرودگاه به زائران حج تمتع خراسانی | بدرقه‌کنندگان به فرودگاه نیایند سناریوی متناقض سارق کیف طلا، او را به دام انداخت برخورد موتورسیکلت‌ها در سبزوار یک کشته و ۲ مجروح داشت (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوت مادر ۵۰ ساله و فرزند ۱۵ ساله‌اش بر اثر گاز گرفتگی در مشهد | مونوکسید کربن ۶ نفر را راهی بیمارستان کرد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ورود موج جدید بارندگی به کشور از فردا یکشنبه | پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در هفته جاری (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات جدید از زلزله در اردبیل (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) زلزله اردبیل را لرزاند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارز ویژه سفر حج در خراسان رضوی از فردا کجا توزیع می شود؟ + آدرس جنازه چهار نفر در یک مجتمع مسکونی در خرم‌آباد کشف شد آغاز عرضه ارز ویژه سفر حج از فردا (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال اطلاعات نسخ دارویی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی برای پرداخت بیمه‌های تکمیلی پبش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی و مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | آغاز روند نسبی افزایش دما از امروز در استان جزئیات افزایش حقوق، عائله‌مندی و حق‌مسکن بازنشستگان تأمین‌اجتماعی اعلام شد | افزایش حقوق‌های اردیبهشت چقدر است؟ فرصت دانشگاهیان برای ثبت نام یارانه اعتباری خرید کتاب + جزئیات کلاهبرداری هزار میلیاردی از ۱۴۶ نفر در پوشش پیش‌فروش خودرو در کرمانشاه (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس پلیس راهور فراجا: رقم جرائم رانندگی فعلا تغییر نکرده است تا پلیس + ۱۰ نروید؛ آنلاین خلافی بگیرید!
سرخط خبرها

ماجرای پسر دستفروش مشهدی که برای خواهرش تلفن همراه خرید چه بود؟ + فیلم

  • کد خبر: ۲۰۳۰۴۳
  • ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲
ماجرای پسر دستفروش مشهدی که برای خواهرش تلفن همراه خرید چه بود؟ + فیلم
محمدرضا با فروختن جوراب در خیابان، حدود هشتصد هزار تومان پس‌انداز کرده بود تا برای خواهر کوچکترش گوشی موبایل بخرد. ویدئوی لحظات کوتاه خوشحالی محمدرضا و خواهرش بابت خرید یک گوشی ساده هنوز هم دست‌به‌دست می‌چرخد و از یوتیوب هم سر درآورد.

به گزارش شهرآرانیوز، «ششصد، هفتصد، این هم هشتصد تومن» - «فروش گوشی کارکرده از برند... مبارک مشتری عزیزمون که با جوراب فروختن تونسته یه گوشی کوچیک برای خواهرش بخره. این هم کل پولی بوده که کار کرده».

این چند جمله ساده مربوط به ویدئوی کوتاهی است که چهار روز پیش در صفحه اینستاگرام یکی از فروشگاه‌های موبایل مشهد منتشر شد؛ ویدئویی از لحظه خرید گوشی کارکرده توسط پسری دستفروش برای خواهرش که بالاخره متوجه می‌شویم نامش محمدرضاست و کارش فروش جوراب است و از سه سال پیش هزینه‌های خانه را خودش از همین راه تامین می‌کند.

محمدرضا با فروختن جوراب در خیابان، حدود هشتصد هزار تومان پس‌انداز کرده بود تا برای خواهر کوچکترش گوشی موبایل بخرد. ویدئوی لحظات کوتاه خوشحالی محمدرضا و خواهرش بابت خرید یک گوشی ساده هنوز هم دست‌به‌دست می‌چرخد و از یوتیوب هم سر درآورد.

داستانی که انگار نسخه دیگری از فیلم بچه‌های آسمان است. همان تعصب و رنج برادر بزرگ‌تر برای برآورده کردن آرزوی خواهر کوچکش که در فیلم یک کفش کتانی بود و در این ماجرا یک گوشی ارزان‌قیمت موبایل است.

این ویدئو ۴۰ هزار لایک گرفت و به سرعت هم در پیج‌های دیگر بازنشر شد، اما ماجرا همین‌جا به پایان نرسید و تازه موج انتقاد و تعریف و پیشنهاد در کامنت‌ها آغاز شد. به غیر از تعریف کاربران از رفتار محمدرضا، بخش زیادی از واکنش‌ها هم مربوط به انتقاد از رفتار فروشگاه بود. کاربران زیادی پرسیده بودند که چرا از این پسر کوچک هزینه دریافت شده و فروشگاه حاضر نشده آن را رایگان به او بسپرد؟ یا اینکه چرا بدون اجازه از او فیلمبرداری شده؟

بازخورد‌ها فراتر از چیزی بود که فروشنده گوشی تصور می‌کرد و نحوه مواجهه کاربران با این ویدئو هم متفاوت بود؛ از درخواست برای اعلام شماره کارت، تلفن و نشانی پیج اینستاگرام محمدرضا شروع شد و تا درخواست برای معرفی او به آژانس مدلینگ ادامه داشت (محمدرضا صورت دلپذیری دارد). البته کاربرانی هم بودند که مصرانه اعتقاد داشتند تمام این ماجرا فیک است!

همین بازخورد‌ها باعث شد صاحبان فروشگاه موبایل دوباره ویدئویی از او منتشر کنند تا ثابت شود نه‌تن‌ها فیلم اول با رضایت خودش ضبط شده، حتی علاقه‌ای هم به دلسوزی ندارد و خرید گوشی با درآمد خودش برایش لذتبخش‌تر بود.

فروشنده مشهدی مجبور شد به سیل منتقدانش توضیح دهد که «ما تا جایی که در توانمون بود به این پسربچه که مثل رفیق خودم می‌مونه کمک کردیم. توی این هوای سرد دنبال گوشی برای خواهرش بود و هیچکس بهشون گوشی نمی‌داد. من برای کار خیر گوشی را با قیمتی که خودم خریدم، دادم و ضرر زیادی کردم.

شما‌هایی که قضاوت می‌کنید و می‌گید چرا پولشو پس نداده؟ لطفا خودتون را بذارید جای ما. با این بازار خراب ما هم داریم خرجی در میاریم... پس لطفا ما رو قضاوت نکنید. این فیلم با رضایت قلبی خود محمدرضا گذاشته شده» واکنش‌ها به همین کامنت‌ها محدود نشد و حتی کاربران ایرانی از انگلیس هم با این فروشگاه تماس گرفتند تا به محمدرضا کمک کنند.

در ویدئوی بعدی، محمدرضا در کنار فروشنده موبایل ایستاده تا این بار خودش توضیح دهد که چرا هزینه گوشی را پرداخت کرده و فیلمبرداری هم با رضایت خودش انجام شده است. او رو به دوربین می‌ایستد و می‌گوید: «سلام. ارادت. من با رضایت خودم این پول رو دادم، با زحمتی که کشیدم، لذتش بیشتر از اینه که کسی بخواد به من کمک کند.»

خبر خوش فروشگاه هم این بود: قرار است در روز‌های آینده برای محمدرضا یک پیج اینستاگرام به راه بیفتد تا کمک‌ها مستقیم به دست خودش برسد.

منبع: هفت صبح

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->