آغاز به کار جشنواره ملی شعر رضوی در کرمان همه چیز درباره سریال رخنه + بازیگران و خلاصه داستان جشن روز دختر در «باغ شادونه» دانلود آهنگ و ترانه با موضوع باران + متن «میشل یو» در «بلید رانر ۲۰۴۹» شباهت عجیب رضا عطاران با صدام حسین + عکس داستان «باستان» | کتاب‌فروشی قدیمی و تأثیرگذار شهر، امسال صدساله می‌شود انتشار ۲ کتاب آموزشی جدید در حوزه موسیقی ایرانی همه فن حریف | نگاهی به مهم‌ترین نقش‌آفرینی‌های رضا عطاران به مناسبت سالروز تولدش + تصاویر حافظ افسانه‌های خراسانی | درباره حمیدرضا خزاعی به مناسبت نخستین سال روز درگذشتش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ برنامه‌های تلویزیون در «دهه کرامت» + زمان پخش ماجرای اعتصاب کارکنان در جشنواره کن ۲۰۲۴  فیلم‌های سینمایی تلویزیون در سومین هفته اردیبهشت (۲۰ و ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش ویژه برنامه‌های رادیو در جشن میلاد حضرت‌معصومه (س) + زمان پخش «سپند امیرسلیمانی» ازدواج کرد + عکس جزئیات جدید از بازداشت متهم پرونده زهره فکور صبور در قهوه‌خانه فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد
سرخط خبرها

نمایش «زمانی برای پایکوبی مادیان‌ها» روی صحنه تئاتر شهر می‌رود + زمان اجرا

  • کد خبر: ۲۰۳۲۴۱
  • ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
نمایش «زمانی برای پایکوبی مادیان‌ها» روی صحنه تئاتر شهر می‌رود + زمان اجرا
اجرای نمایش «زمانی برای پایکوبی مادیان‌ها» از جمعه، ۱۵ دی، در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد به روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش شهرآرانیوز، نمایش «زمانی برای پایکوبی مادیان‌ها» به کارگردانی احسان روحی از روز جمعه ۱۵ دی، هرشب ساعت ۱۹:۳۰ در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد به روی صحنه خواهد رفت.

نمایش «زمانی برای پایکوبی مادیان‌ها» روی صحنه تئاتر شهر می‌رود + زمان اجرا

این نمایش که اقتباسی از نمایش‌نامه «خانه‌ی برناردا آلبا» که بخش مهمی از تاریخ نظام دیکتاتوری جهان در اسپانیا در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی رخ می‌دهد. این بازه تاریخی بسیار سخت و تاریکی بر مردم به حساب می‌آید.

نمایش «خانه برناردا آلبا» نوشته نمایشنامه‌نویس مشهور اسپانیایی فدریکو گارسیا لورکا که با عنوان فرعی «درام زنان در روستا‌های اسپانیا» نیز شناخته می‌شود.

احسان روحی با اشاره به نمایشنامه این تئاتر اظهار کرد: در این قصه متفاوت سعی کردم نقد‌هایی که بر این نظام حاکم وارد است بیان کرده و به تصویر بکشم. اما به طور کلی متعهد به متن اصلی هستم و سعی کردم نمایشنامه‌ای جدید خلق کنم. متن‌های گارسیا لورکا، سنگین و داستانی است.  

وی افزود: ما در این نمایش با چالش تولید و اجرا مواجه شدیم و مجبور شدیم گروه و جغرافیای دیگری را بر روی صحنه ببریم. تیم این نمایش بسیار خوب و همراه بودند و من امیدارم نمایش خوبی را بر روی صحنه ببریم.  

این کارگردان خاطر نشان کرد: ما فضا را به گونه‌ای طراحی کردیم که مخاطب ما که ایرانی است با آن ارتباط برقرار می‌کند. فراهم کردن این بستر، بسیار سخت بود و ما به طور مداوم ۴ الی ۵ ماه تمرین کردیم.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->