پایداری تمامی زیرساخت‌های ارتباطی مورد نیاز برگزاری انتخابات سناتور آمریکایی: اسرائیل به استاندارد‌های بشردوستانه پایبند باشد مقام حماس: اسرائیل از مذاکرات صلح به عنوان پوششی برای حمله به رفح استفاده می‌کند گروسی: نگران رزمایش هسته‌ای روسیه هستیم تماس تلفنی هنیه باالعامری | تقدیر حماس ازمقاومت عراق درحمایت ازغزه اتحادیه اروپا به ماموریت نظامی خود در مالی پایان می‌دهد درگیری خانواده‌های اسرای صهیونیست با نیروهای پلیس در تل آویو آمریکا:حمله به رفح را تایید نکرده‌ایم | ارسال بمب به اسرائیل را کوتاه مدت متوقف کرده ایم حمله رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه سه شهید و ۱۶ زخمی برجای گذاشت + فیلم (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهادت ۳ مبارز گردان‌های قدس در جنوب لبنان واکنش سوریه به حمله احتمالی اسرائیل به رفح ادعای مضحک وزیر دفاع آمریکا درباره ایران واکنش کرملین به اتهام دخالت روسیه در سوءقصد به جان زلنسکی شهادت و زخمی‌شدن چندین فلسطینی در حملات جدید رژیم صهیونیستی سازمان جهانی بهداشت: رفح را ترک نمی کنیم | اینجا سوخت فقط برای ۳ روز دیگر وجود دارد واکنش حماس به کشف یک گور دسته جمعی دیگر در بیمارستان الشفا غزه اوکراین از زندانیان به عنوان نیروی جنگی استفاده می‌کند محمد اسلامی: منطق آمریکایی‌ها قلم‌کردن پاها و خلع سلاح است حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به موضع صهیونیستی «المالکیه» (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی از نوار غزه به سرزمین‌های اشغالی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ترور رهبران فلسطین؛ عادت همیشگی رژیم صهیونیستی

  • کد خبر: ۲۰۳۹۱۹
  • ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
ترور رهبران فلسطین؛ عادت همیشگی رژیم صهیونیستی
معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که روز سه شنبه در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در ضاحیه جنوبی بیروت ترور شد، اولین رهبر فلسطینی نیست که توسط این رژیم در خاک لبنان ترور شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شبکه خبری روسیا الیوم در گزارشی نوشت از زمان آغاز مبارزه مسلحانه دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی رهبران گروه‌های فلسطینی را در کشورهای مختلف جهان تحت پیگرد قرار داده و آنها را ترور کرده‌اند.

عملیات امنیتی در رم، پاریس، قبرس و دیگر مناطق جهان رخ داده و و بیروت استثنا نیست. بیروت از دهه‌ ۷۰ مقر گروه‌های مقاومت فلسطین و رهبران جنبش‌های مسلح بوده است و همین مسئله باعث شده تا از سوی دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی مورد هدف قرار گیرند.

از جمله مهم‌ترین عملیات ترور رهبران فلسطینی در لبنان عملیات «فردان» یا عملیات «ینبوع الشباب» بود. این یک عملیات نظامی بود که ۱۰ آوریل ۱۹۷۳ توسط نیروهای رژیم صهیونیستی انجام شد و آنها توانستند سه رهبر فتح را ترور کنند که عبارتند از کمال عدوان، کمال ناصر و ابو یوسف النجار. همچنین صهیونیست‌ها مقر جبهه دموکراتیک آزادی فلسطین را منفجر کردند.

قبل از آن نیز در ژوئیه ۱۹۷۲ غسان کنفانی، ادیب و داستان نویس فلسطینی در انفجار یک بمب در خودرواش در بیروت کشته شد اما رژیم صهیونیستی در آن سال و همچنین امروز در سال ۲۰۲۴ رسما به انجام عملیات ترور اذعان نکرده است اما انگشت اتهام تنها به سمت تل‌آویو نشانه می‌رود.

شاید الامیر الاحمر، علی حسن سلامه یا ابوحسن جزو مهم‌ترین رهبرانی باشد که رژیم صهیونیستی آنها را در بیروت ترور کرده است.

سلامه که یکی از رهبران ارشد سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) و یک شخصیت معروف و کاریزماتیک در میان جامعه فلسطین و لبنان بوده است عملیات ویژه‌ای علیه سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی در جهان را از لبنان رهبری کرد اما موساد ۲۲ ژانویه ۱۹۷۹ با یک خودروی بمب گذاری شده وی را در ۳۷ سالگی ترور کرد.

رژیم صهیونیستی سه‌شنبه صالح العاروری معاون رئیس جنبش حماس را در یک حمله پهپادی در منطقه المشرفیه در ناحیه جنوبی بیروت ترور کرد.

رسانه‌های لبنانی سه شنبه گزارش دادند که انفجاری در منطقه المشرفیه ضاحیه جنوبی بیروت رخ داد که ناشی از حمله یک پهپاد اسرائیلی به دفتر حماس در ضاحیه جنوبی بیروت بود. در این حمله صالح العاروری و تعداد دیگری از اعضای حماس به شهادت رسیدند.

المیادین اعلام کرد که پهپاد اسرائیلی با سه موشک این ساختمان را هدف قرار داد و در پی آن، چهار تن به شهادت رسیدند.

به دنبال شهادت العاروری گروه‌های فلسطینی با تأکید بر ادامه «مقاومت»، «عزای عمومی ملی، اعتصاب همه جانبه و اقدام انقلابی در همه عرصه‌ها و جبهه‌ها» را اعلام کردند.

این گروه‌ها تاکید کردند که «این هدف قرار دادن بزدلانه و خائنانه در سرزمین و پایتخت عربی، تجاوزی به کل ملت عربی و اسلامی، نه فقط لبنان و فلسطین است» و این ترور مستلزم موضع قاطع و فوری کشورهای عربی و مردم آزاده آنها در پاسخ به این تروریسم صهیونیستی است.

همچنین جنبش حماس اعلام کرد: در پی ترور صالح‌العاروری، نائب رئیس دفتر سیاسی این جنبش مذاکرات آتش‌بس وتبادل اسرا را متوقف می‌کنیم.

این جنبش تاکید کرد که شهید العاروری در تهیه لیست نام‌های اسرا در مراحل مختلف تبادل اسرا  مشارکت داشت.

از سوی دیگر، آکسیوس به نقل از مقامات ارشد آمریکایی نوشت که رژیم صهیونیستی عامل ترور صالح العاروری است، اما از قبل به ایالات متحده در این باره اطلاع نداده‌است.

این وبگاه آمریکایی افزود که اشغالگران به ایالات متحده درباره این عملیات ترور اطلاع قبلی ندادند، اما در زمان انجام عملیات، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را در جریان قرار دادند.

این در حالی است که وال استریت ژورنال نیز به نقل از مقامات صهیونیستی اوایل ماه گذشته گزارش داد که سرویس‌های اطلاعاتی اشغالگران در حال آماده شدن برای تعقیب و ترور رهبران حماس در سراسر جهان، به ویژه قطر، لبنان و ترکیه هستند.

مقامات صهیونیست گفتند که به دستور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اطلاعات در حال توسعه طرح‌هایی برای تعقیب رهبران حماس، به ویژه در لبنان، ترکیه و قطر است.

این روزنامه تایید کرده بود که این احتمالا آغاز یک دهه عملیات مخفی اشغالگران در سراسر جهان باشد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->