شکستن رکورد تولید آسفالت با تولید ۳۲ هزار تن در مشهد پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی بخش سازه‌ای ایستگاه‌های فاز اول خط‌سه مترو مشهد ویژه‌برنامه‌های خیابان «در مسیر بهشت» هم‌زمان با میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | گلایه شهروندان از مشکلات بعضی از دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد نژادحسین: مشکل ترافیک ۴۴ نقطه در مشهد با اصلاح هندسی رفع می‌شود اعمال‌قانون ۲۳۲۹ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازگشایی محور طبس _ بردسکن هوای کلانشهر مشهد امروز در وضعیت هشدار قرار دارد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مأموریت ویژه آتش‌نشانان در طوفان شب گذشته (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیگیری وعده‌های شهرداری منطقه‌۱۲ مشهد در تریبون مردمی محله امیریه اتوبوس‌های آلمانی به خیابان‌های مشهد می‌آیند| ورود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال ۱۴۰۳ + فیلم تاکسیران امانت‌دار مشهدی سه میلیارد ارز را به صاحبش برگرداند استفاده ۳۷ درصد مشترکین مشهدی از پاداش صرفه جویی آب (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) یادی از محله «نیزه» مشهد و نیزار‌های گمشده‌اش رینگ پیرامونی بوستان کرامت مشهد ۶۵ درصد پیشرفت داشته است | عملیات احداث این پارک تا مرداد به پایان می‌رسد تعیین تکلیف یک زمین ۲۰۰۰ متر مربعی در منطقه ۹ شهرداری مشهد گلایه مردم از جولان معادن شن شویی و استخراج ماسه در  حوالی آرامگاه فردوسی جشنواره گل‌های اطلسی در باغ مشهد برگزار می‌شود
سرخط خبرها

ایجاد مراکز نوآوری با هدف حل مسائل شهری مشهد

  • کد خبر: ۲۰۵۰۱۴
  • ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶
ایجاد مراکز نوآوری با هدف حل مسائل شهری مشهد
مدیرکل خلاقیت و نوآوری شهری شهرداری مشهد گفت: مراکز نوآوری در حقیقت با دو رویکرد فرهنگسازی در حوزه خلاقیت و نوآوری و ایجاد مجموعه‌هایی در جهت حل مسایل شهری در حال راه اندازی است.

به گزارش شهرآرانیوز، سید رحمان میرزائیان در آیین امضا تفاهم نامه ایجاد مرکز نوآوری حمل و نقل اظهار کرد: مراکز نوآوری در حقیقت با دو رویکرد فرهنگسازی در حوزه خلاقیت و نوآوری و ایجاد مجموعه‌هایی در جهت حل مسایل شهری در حال راه اندازی است.

وی افزود: تمایز این مراکز با کارخانه نوآوری در این است که به صورت اختصاصی در یک موضوع خاص فعالیت می‌کنند و امروز اولین تفاهم نامه در حوزه حمل و نقل با رویکرد مترو و قطار شهری منعقد شد.

مدیرکل خلاقیت و نوآوری شهری شهرداری مشهد بیان کرد: نگاه ما این است که با ایجاد مراکز نوآوری مسائل حوزه‌های مختلف شهری از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان و صاحب ایده و خلاقیت حل شود.

شرکت بهره‌برداری قطار شهری شهرداری مشهد؛ پیشرو در حوزه ایجاد مراکز نوآوری

مشاور عالی شهردار در حوزه‌های برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی، مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد گفت: شرکت بهره‌برداری قطار شهری شهرداری مشهد پیشرو در حوزه ایجاد مراکز نوآوری است و امیدوارم این تفاهم فتح بابی در این زمینه باشد.

محمد سهیلی در آیین امضا تفاهم نامه ایجاد مرکز نوآوری حمل و نقل اظهار کرد: ما باید در کنار ایجاد زیرساخت، محصولات شرکت‌های دانش بنیان را به مدیران معرفی کنیم که متاسفانه تاکنون محقق نشده است.

وی افزود: درحال حاضر نگاه به کارخانه زیرساختی است و فرصت‌های شغلی و عقد قرارداد برای شرکت دانش بنیان ارزشمند‌تر از اختصاص یک مکان است.

مشاور عالی شهردار در حوزه‌های برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی، مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد بیان کرد: ما باید شرکت‌های تحت پوشش را گسترش دهیم و نگاه جدیدی نسبت به کارخانه شکل بگیرد که مبتنی بر مراکز نواوری تخصصی باشد.

سهیلی خاطرنشان کرد: شرکت بهره‌برداری قطار شهری شهرداری مشهد پیشرو در حوزه ایجاد مراکز نوآوری است و امیدوارم این تفاهم فتح بابی در این زمینه باشد.

حل مشکلات حوزه قطار شهری نیازمند نگاه خلاقانه است

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری شهرداری مشهد گفت: حوزه قطار شهری صنعت جوان و بسیار پر موضوعی است که مسائل و موضوعات متفاوتی دارد و برای شناسایی و حل آن نیازمند نگاه خلاقانه و نواورانه هستیم.

بهرام نکاحی در آیین امضا تفاهم نامه ایجاد مرکز نوآوری حمل و نقل اظهار کرد: شهر‌ها از دوران باستان نشان قدرت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و خلاقیت جوامع مختلف بودند و معمولا شهر‌ها با مسایل و مشکلات متعددی مواجه هستند.

وی افزود: حوزه قطار شهری صنعت جوان و بسیار پر موضوعی است که مسائل و موضوعات متفاوتی دارد و برای شناسایی و حل آن نیازمند نگاه خلاقانه و نواورانه هستیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری شهرداری مشهد بیان کرد: لذا در راستای حل مشکلات در صدد ایجاد مجموعه‌ای باهدف شناسایی مسایل و راه حل برای رفع آن هستیم و با توجه به تجربه خوب کارخانه آوری در شرق کشور و مشهد، به سمت تفاهم نامه ایجاد مرکز نواوری حمل و نقل پاک با محوریت قطار شهری گام برداشتیم و امیدواریم اتفاقات جدیدی در حوزه حمل و نقل ریلی رقم بخورد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->