برخورد پراید با تریلی در خواف ۲ کشته داشت + عکس اختتامیه پویش "نان و مهر" ویژه دانش آموزان مناطق محروم برگزار شد | توزیع ۶۰هزار صبحانه گرم در ۲۲۰ مدرسه خراسان رضوی خرید ملک ورثه‌ای چه دردسرهایی دارد؟ رییس کمیته امداد: ۳۰۰ هزار میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان داده می‌شود قتل اشتباهی در جنوب تهران (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) عبدالرسول پورعباس سرپرست سازمان ملی سنجش شد تغییر روند رسیدگی به معافیت پزشکی سربازان تصادف شدید خودرو پراید و میکسر در بزرگراه پیامبر اعظم(ص)+تصویر جزئیات برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ویژه داوطلبان سیل‌زده (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ورود ۱۴۵ هزار گردشگر سلامت به مشهد در سال ۱۴۰۳ مصرف کدام کنسروها ممنوع است؟ طرز تهیه کیک توت‌فرنگی با مارمالاد و کرم کاستارد + عکس کشف ۷۳ فقره سرقت ضبط و پخش خودرو در مشهد دستبرد ۸ میلیاردی به یک ساعت‌فروشی در مشهد ویدئو | فرود بدون چرخ یک هواپیمای باری در فرودگاه استانبول پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری در مشهد چه مقدار آب برای سلامت کلیه‌ها لازم است؟ بهترین روش برای نو و تمیز نگه‌داشتن فرش‌ها علت چرخش مچ پا چیست؟ عوامل خطر «زوال عقل زودرس» را بشناسید
سرخط خبرها

بیست تغییر کوچک که می‌تواند زندگیتان را متحول کند

  • کد خبر: ۲۰۵۲۸۵
  • ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶
بیست تغییر کوچک که می‌تواند زندگیتان را متحول کند
دوست دارید سلامت و شادی شما بدون اینکه بخواهید کار زیادی انجام دهید افزایش پیدا کند؟ انجام دادن ۲۰ کاری که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم در این حوزه می‌تواند کمک زیادی به شما کند.

به گزارش شهرآرانیوز، ما روزانه ۶۰ تا ۸۰ هزار فکر مختلف می‌کنیم، اما ۸۰ درصد آن‌ها تکراری و منفی هستند. هر روز صبح، یک فکر قوت بخش و هر شب، یک فکر سپاسگزارانه را انتخاب کنید، تا ببینید که به تغییر ذهنیت شما کمک شایانی می‌کند.

گوش دادن به موسیقی کلاسیک

شاید دوست داشته باشید در هنگام شام به اخبار گوش دهید، اما اگر سعی کنید به موسیقی کلاسیک روی بیاورید، خیلی کمتر استرس خواهید داشت و خیلی خوشحال‌تر خواهید بود.

شب‌ها گوشی را از خود دور کنید

اگر یک ساعت زنگ دار برای خود بخرید تا بتواند وظیفه به صدا در آوردن آلارم گوشی شما را به عهده بگیرد به شما کمک می‌کند تا از پیمایش اخبار یا رسانه‌های اجتماعی در اواخر شب اجتناب کنید. در این صورت بهتر می‌خوابید، استرس کمتری دارید و خیلی آرامتر می‌شوید. 

فهرستی از آنچه خوانده‌اید تهیه کنید

رسانه‌های اجتماعی به ندرت بهره‌وری را تشویق می‌کنند، اما اگر فهرست کتاب‌هایی که می خوانید را داشته باشید بیشتر به انجام آن تشویق خواهید شد.

موقع خواب سرتان متمایل به بالا باشد

متمایل به بالا خوابیدن باعث ایجاد تغییرات سالم مثبتی در بدن شما می‌شود. این کار باعث بهبود گردش خون، از بین رفتن تنگی نفس موقع خواب و از بین رفتن درد شانه، گردن، کمر، لگن و زانو می‌شود. اینگونه حتی با روحیه بالاتر و انرژی بیشتری از خواب بیدار می‌شوید.

هر روز در فضای باز پیاده‌روی کنید

این کار برای سلامت روحی و جسمی بسیار مفید است، و تأثیر دومینو واری بر کل زندگی شما خواهد داشته است.

لحظه‌ای که از خواب بیدار می‌شوید لبخند بزنید

این کار مغز را فریب می‌دهد تا فکر کند: اوه، امروز احساس خوبی دارم! این یک چیز ساده است و واقعاً جواب می‌دهد. 

در بین گروه‌های دویدن در پارک حاضر شوید

حتی اگر زیاد می‌دوید شرکت در گروه‌های دونده در پارک‌ها قدرت اجتماعی و فعال بودن بدون رقابت را به شما نشان می‌دهد.

یاد بگیرید به شکل درست از چاشنی غذا‌ها استفاده کنید

این شاید برای افرادی که تمایل بیشتری به آشپزی دارند، منطقی باشد، اما اگر کسانی که آشپز نیستند هم بدانند که مثلا چگونه به گوشت نمک اضافه کنند یا به یک خورشت چگونه آبلیمو اضافه کنند، احساس جالب توجهی به شما خواهد داد.

در آب سرد شنا کنید

شاید در ابتدا از این کار نگران شوید، اما بعد از مدتی آن را رها نخواهید کرد. انجام این کار شما را خوش اندام‌تر و شادتر می‌کند. بعد از مدتی انجام این کار حس یک پرنده که در آب راه می‌رود یا شیرجه می‌زند را خواهید داشت.

در فضای باز ورزش کنید

ورزش کردن و بیرون از منزل بودن، در هر آب و هوایی که باشد، م یتواند شما را در مسیر درست در طول روز قرار دهد.

با پیژامه یوگا انجام دهید

شاید دوست داشته باشید که هر روز، صبح خودتان را با یوگا آغاز کنید، اما این تصور که باید لباس ورزشی برای آن بپوشید شما را از انجام این کار دلسرد می‌کند. به همین دلیل با همان پیژامه‌ای که خوابیده بودید این کار را انجام دهید.

تمیزکاری روزانه به مدت ۱۰ دقیقه

اگر کودک خردسال در خانه داشته باشید بیشتر متوجه می‌شوید که خانه شما نامرتب و کثیف شده است. اگر هر روز به مدت ۱۰ دقیقه به تمیزکاری و مرتب کردن خانه بپردازید از لحاظ روحی به شما کمک زیادی خواهد کرد همینطور لازم نیست آخر هفته‌ها ساعت‌ها درگیر آن باشید.

باور کنید که هر کسی جذاب و جالب است

اگر چنین تصوری را داشته باشید می‌بینید که نظر دیگران نیز در مورد شما همین گونه خواهد شد. اگر این خیال را در خود داشته باشید که دیگران در مورد شما چه تصوری دارند در این صورت تلاش خواهید کرد کار‌های خوب انجام دهید تا این تصور را تبدیل به چیز خوبی کنید.

در مورد مواد تشکیل دهنده غذای خود اطلاعات کسب کنید

تمام چیز‌هایی که می‌خورید از چربی، قند، کالری و دیگر چیز‌های خاصی درست شده اند. اگر در خصوص مواد تشکیل دهنده چیز‌هایی که می‌خورید اطلاعات داشته باشید می‌توانید در مدت کوتاهی به فرم مورد علاقه بدنی خود نیز برسید.

هر روز به یک ترانه به خصوص گوش کنید

وقتی هر روز به یک آهنگ گوش کنید تاثیر جالبی بر روحیه شما خواهد گذاشت. این به بدان دلیل است که در روز‌هایی که اتفاق خوبی برای شما رقم نخورده نیز به آن موزیک گوش کرده اید و در روز‌های خوبتان نیز به همین موزیک؛ و هر بار که آن را گوش کنید به این فکر می‌کنید که زندگی می‌تواند پستی و بلندی‌های خاص خود را داشته باشد.

روی یک پا بایستید و مسواک بزنید

اگر هر موقعی که مسواک می‌زنید روی یک پا بایستید و هر دفعه پایتان را عوض کنید، بعد از مدتی می‌بینید که توانایی بدنی شما در ناحیه قوزک پا، زانو و ناحیه ران‌ها به شکل چشمگیری بهبود می‌یابد.

با عدم قطعیت به راحتی برخورد کنید

وقتی دچار عدم اطمینان در مورد موضوعات خاص و به کل در زندگیتان می‌شوید، به جای مضطرب شدن و ترسیدن سعی کنید آن را در آغوش بگیرید، چون زمانی که هیچ چیز قطعی نباشد هر اتفاقی ممکن است بیفتد که این م یتواند اتفاق خوبی باشد.

نفس کشیدن را به خاطر داشته باشید

درست نفس کشیدن می‌تواند تاثیر فوق العاده‌ای در سلامت شما داشته باشد. اگر شما در ابتدای روز که از خواب بیدار می‌شوید سعی کنید که به درستی نفس بکشید در تمام طول روز تاثیر مثبت آن را خواهید دید.

دیگر وقتی احساستان می‌گوید نه، نگویید بله

حتی اگر تصمیماتی که می‌گیرید دیگران را ناراحت یا عصبانی می‌کند همان کاری که فکر می‌کنید درست است را انجام دهید. این باعث می‌شود که احساس شادی شما و همینطور انرژی که می‌خواهید برای دیگران کنار بگذارید حفظ شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->