اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۳ در راه بورس ویدئو | چک صیادی را آنلاین نقد کنید تجارت آمریکا و ایران ۲ برابر شد (اردیبهشت ۱۴۰۳) مصوبه مداخله بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارز تمدید شد تخلف خروج بیش از ۲ هزار کیسه آرد از شبکه پخت نان در مشهد سخنگوی صنعت آب کشور: ۵۶۵ میلیارد تومان به تنش آبی مشهد اختصاص داده شده است بورس در سرازیری | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خرید و فروش دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور اجاره آپارتمان در آزادشهر مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا خرید و فروش طلا مشمول مالیات می‌شود؟ توقف شماره‌گذاری خودروی ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی به دلیل نقص فنی مگر حقوق نیروی انسانی را با دلار ۶۰ هزار تومانی می‌دهند که می‌خواهند ارز صادراتی خود را بالا بفروشند؟ ربع سکه ۶.۶ میلیون تومان گرانتر است (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در حوزه آجیل و خشکبار استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین ۴۶ درصد افزایش داشته است قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت انواع گوشی‌های سامسونگ سری S چند؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مستأجران وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومانی ودیعه‌مسکن را چگونه می‌توانند دریافت کنند؟ + جزئیات منطقه حساس در بازار سکه کجاست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز | ریزش‌ها لاک‌پشتی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ضرورت صادرات ۲۰۰ هزار تن سیب و پرتقال سایپا شرایط جدید فروش و پیش‌فروش ۱۰ محصول را اعلام کرد + اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل رقم دقیق مالیات پرداختی طلافروشان مشخص شد | دلیل اعتراض طلافروشان چیست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بخشی از ظرفیت مسکن ملی به کارگران جزئیات تازه از خروج عجیب‌وغریب ارز از کشور فروش بلیت فوق‌العاده قطار مشهد، از امروز ۹ صبح (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات مالیات بر عایدی سرمایه برای طلا، مسکن و خودرو اعلام شد | طلای زینتی تا ۱۵۰ گرم معاف از مالیات است
سرخط خبرها

دلیل افزایش اخیر قیمت دلار چیست؟ (۲۰ دی ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۰۵۴۴۴
  • ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
  • ۲
دلیل افزایش اخیر قیمت دلار چیست؟ (۲۰ دی ۱۴۰۲)
به گفته فعالان بازار ارز، انتشار برخی خبر‌های سیاسی درباره برجام، حادثه تروریستی کرمان و افزایش تقاضای سه ماه پایانی سال از مهمترین دلایل رشد قیمت ارز در بازار است.

به گزارش شهرآرانیوز، قیمت انواع سکه و طلا در بازار سبزه میدان امروز با افزایش محسوس همراه بوده تا جایی که قیمت سکه یک کانال جلوتر رفته و وارد کانال ۳۱ میلیونی شده است.

فعالان بازار و صراف‌ها علت اصلی افزایش قیمت طلا و سکه را نوسانات ارز در بازار آزاد، افزایش قیمت جهانی طلا و البته افزایش تقاضا برای خرید طلا و سکه می‌دانند.

قیمت دلار بعد از حادثه تلخ تروریستی کرمان با افزایش همراه شد و با تکاپوی دلال‌ها وارد کانال ۵۱ هزار تومان شد؛ البته روز شنبه قیمت دلار با کاهش همراه شد و به کانال ۵۰ هزار تومان بازگشت. طی یکی دو روز گذشته، اما به دلیل برخی خبر‌های سیاسی و البته تلاش سفته بازان دلار مجددا وارد کانال ۵۱ هزار تومان شد.

به گفته فعالان بازار ارز، انتشار برخی خبر‌های سیاسی درباره برجام، حادثه تروریستی کرمان و افزایش تقاضای سه ماه پایانی سال از مهمترین دلایل رشد قیمت ارز در بازار است.

"رشد قیمت‌ها خیلی دوام نخواهد داشت" این نکته‌ای است که مورد تاکید بازاری‌هاست و اکثرا معتقدند بازارساز در ماه‌های گذشته نشان داده که اجازه افزایش قیمت را نمیدهد و اینبار هم ریزش قیمت‌ها خیلی دور از ذهن نیست.

کارشناسان اقتصادی هم در روز‌های گذشته به دفعات تأکید کرده اند که نوسانات بازار ارز کوتاه مدت و سیاسی است و ریشه اقتصادی ندارد برهمین اساس مردم باید مراقب باشند تا فریب سوداگران را نخورند.

مسعود گلشیرازی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در خصوص وضعیت قیمت ارز تا پایان سال تأکید دارد: نقدینگی و مدیریت خلق پول در شبکه بانکی کشور به خوبی کنترل شد و تا پایان سال‌جاری، نرخ ارز در محدوده فعلی و باثبات خواهد ماند.

او می‌گوید: اگر از سال ۹۷ تاکنون را بررسی و محاسبه کنیم، تقریبا نرخ رشد ارز با نرخ تورم، همسان افزایش یافته است؛ بنابراین به نظر من تا پایان سال شرایط نرخ ارز را در همین محدوده فعلی و در یک حاشیه امن و باثبات، خواهیم داشت.

مجیدشاکری کارشناس اقتصادی هم تأکید دارد که تا پایان سال نگرانی درباره نوسانات غیرعادی ارز نداریم؛ او می‌گوید احتمالا اگر اتفاق خاصی روی ندهد تا پایان سال هم دلار در همین محدوده باقی می‌ماند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
0
0
افزایش قیمت دلار وسکه زیر سر افساد طلبان است.
مهدی انصاری
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
0
0
این دروغها کمکی نخواهد کرد
بانک مرکزی فرزین هم هیچ کار مثبتی انجام نداده و نرخ میانگین ارز دایم افزایشی بوده و تورم هم بسیار بالا..
حکومت دروغگو خودش را نابود مینماید..
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->