نشست استاندار خراسان رضوی با دختران نخبه استان روز «شنبه» به‌عنوان روز تعطیل، جایگزین «پنجشنبه» شد وزیر خارجه بر تسریع اجرای توافقات روسای جمهور ایران و تاجیکستان تاکید کرد سخنگوی شورای نگهبان از برگزاری انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه به صورت تمام الکترونیک خبرداد فرمانده گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی: امنیت پایدار سطح کشور مدیون جانفشانی‌های شهدا است آیت‌الله علم‌الهدی: مادر محور هویت‌آفرین خانواده است | تربیت و انسان‌سازی، رسالت ذاتی هلال احمر فرمانده نیروی زمینی ارتش: برآورد کرده‌ایم انسداد مرز شرق کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پایان برسد سرلشکر موسوی در مشهد: با عملیات وعده صادق و طوفان‌الاقصی عمر رژیم صهیونیستی زودتر به پایان خواهد رسید + ویدیو نماینده تل‌آویو در سازمان ملل: آیا اکنون زمان مناسبی برای اعمال محدودیت‌ بر تسلیحات اسرائیل است؟ تروریست‌ها هفت کارگر پاکستانی را در گوادر کشتند دیدار جمعی از قاریان قرآن عازم حج تمتع با رهبر معظم انقلاب اسلامی + فیلم آیت‌الله علم‌الهدی: تولد فرزند، نقطه عطف زندگی زناشویی است | «فرهنگ‌سازی» و «حمایت»، دو راه حل بحران افزایش سن ازدواج طرح سامان‌دهی کارکنان دولت یکشنبه (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در کمیسیون اجتماعی بررسی می‌شود تمایل ۵ کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اردوغان: اسرائیل در تلاش است جنگ را به کل منطقه گسترش دهد آمادگی ۱۸ هزار و ۶۰۰ عامل اجرایی برای برگزاری دور دوم انتخابات در خراسان‌رضوی + فیلم سخنگوی وزارت خارجه روسیه: زلنسکی خائن است رئیس‌جمهور چین وارد بوداپست شد اعتراف بایدن به استفاده از بمب‌های آمریکایی برای کشتار غیرنظامیان در غزه وزارت ارتباطات از ارائه ۵۰۰ خدمت دولتی به صورت هوشمند خبرداد
سرخط خبرها

گوترش: همه در غزه گرسنه هستند

  • کد خبر: ۲۰۷۹۹۴
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۹
گوترش: همه در غزه گرسنه هستند
دبیر کل سازمان ملل روز سه‌شنبه گفت که همه در غزه گرسنه هستند و کمک‌های بشردوستانه به اندازه کافی وارد این باریکه نمی‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل شامگاه سه‌شنبه گفت که ساکنان غزه با ویرانی بی‌سابقه‌ای مواجه هستند که هیچ چیزی آن را توجیه نمی‌کند.

وی اضافه کرد: «همه در غزه گرسنه‌اند و بیش از نیم میلیون انسان در حال حاضر در رفح حضور دارند و در آنجا بیماری‌ها شیوع پیدا کرده‌اند».

وی با استقبال از میانجی‌گری قطر و فرانسه برای ورود دارو به غزه گفت حجم کمک‌های بشردوستانه‌ای که وارد این باریکه می‌شوند ناکافی است.

گوترش گفت که اسرائیلی‌ها عملیات بازرسی بسیار سختی را در مورد کمک‌ها به غزه انجام می‌دهند و از ورود مواد ضروری به غزه خودداری می‌کنند.

دبیر کل سازمان ملل هشدار داد: «جنگ در غزه ناآرامی‌ها در خارج از آن را تشدید می‌بخشد».

وی ادامه داد: «اشغالگری اسرائیل باید تمام شود و پایان دائمی درگیری میان اسرائیل و فلسطینیان فقط از طریق راه حل دو دولت خواهد بود».

رژیم صهیونیستی در حالی بر مواضعش در باب تداوم حملات وحشیانه خود در نوار غزه پافشاری می‌کند که طبق آمارهای ارائه شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین، تاکنون بیش از ۱۱ هزار کودک فلسطینی تحت تاثیر این حملات در غزه به شهادت رسیده‌اند.

دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در غزه اعلام کرده است که در جریان جنگ ۱۰۸ روزه رژیم صهیونیستی علیه حماس، جدا از شهادت ۱۱ هزار کودک فلسطینی بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ زن نیز به شهادت رسیده‌اند.

طبق آمارهای ارائه شده از سوی این دفتر، نزدیک به ۷ هزار فلسطینی هنوز زیر آوار هستند و از این میزان ۷۰ درصدشان زنان و کودکان فلسطینی هستند که در جریان حملات این رژیم مفقود شده‌ و هنوز زیر آوارهای سنگینی از خانه‌های ویران شده هستند.

در حال حاضر شمار جان باختگان حملات زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی از ۲۵ هزار و۵۰۰ نفر هم فراتر رفته است و بیش از ۶۳ هزار فلسطینی دیگر هم مجروح و زخمی شده‌اند.

پیشتر سازمان ملل در بیانیه‌ای غزه را خطرناک‌ترین جای ممکن برای کودکان عنوان کرده بود و از شکل‌گیری وضعیت بغرنجی خبر داده بود که به موجب آن جان بیش از ۱ میلیون کودک فلسطینی در خطر است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->