آغاز جشن‌های باشکوه دهه کرامت در بهشت هشتم | بارگاه منور رضوی آماده پذیرایی از زائران ثامن‌الحجج(ع) ثبت یک رفاقت ۵‌نفره دیرینه‌شناسی اخلاق تفسیر درباره جایگاه معارف امام‌رضا (ع) در نظام فکری تشیع| معارف رضوی، اندیشه‌ممتاز بشری است ویدئو | وقتی خواننده‌های مطرح کشور برای امام رضا(ع) می‌خوانند ویدئو | گل‌آرایی حرم مطهر رضوی به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت ویژه برنامه‌های حرم مطهر در شب میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر اعلام شد ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت دهه کرامت + جزئیات درباره دکتر سیدجواد مصطفوی، اسلام پژوه فقید مشهدی| در آغوش امن نهج البلاغه شباهت‌های حضرت معصومه (س) با حضرت زهرا (س) حضرت معصومه (س) مظهر یک دختر اجتماعی در معنای دینی و اسلامی مشهدالرضا(ع)، میزبان همایش ملی «رویش امید» | رحیم‌پور ازغدی: حقوق زن و کودک، بزرگ‌ترین خط قرمز اسلام است  عطر شادی در بهشت هشتم پیچیده است | آغاز جشنی به بزرگی کرامت امام مهربانی‌ها + تصاویر رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) همزمان با آغاز دهه کرامت + فیلم و عکس حرم مطهر رضوی آماده میزبانی از زائران غیرایرانی در دهه کرامت کشف یک آغوش امن گذری بر تاریخ در‌های طلای حرم مطهر به‌مناسبت افزوده شدن یک در طلای دیگر به آنها| زنند بر درِ این بارگاه شمس و قمر سیده جلیله فاطمه‌معصومه (س) برکتی به نام دختر | آنچه باید درباره شأن دختران در باور‌های دینی بدانیم
سرخط خبرها

تولیت آستان قدس رضوی: بزرگداشت شهدا حفظ ارزش‌ها و انتقال به نسل‌های آینده را به دنبال دارد

  • کد خبر: ۲۰۸۱۰۳
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
تولیت آستان قدس رضوی: بزرگداشت شهدا حفظ ارزش‌ها و انتقال به نسل‌های آینده را به دنبال دارد
تولیت آستان قدس رضوی برگزاری مراسم بزرگداشت شهدا را موجب حفظ ارزش‌های دینی و انتقال آن‌ها به نسل‌های آینده دانست.

به گزارش شهرآرانیوز حجت الاسلام احمد مروی در دیدار با دست اندرکاران کنگره سرداران و ١٨ هزار شهید خراسان رضوی که در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد، با اشاره به تأکیدات قرآن کریم نسبت به تعظیم شعائر الهی گفت: هر مجلس، محفل و مراسمی که موجب تقویت مبانی دینی و ارزش‌های انسانی شود، تعظیم شعائر است؛ از این رو شرکت در روضه حضرت اباعبدالله (ع) تعظیم شعائر الهی است؛ زیرا در این مراسم ارزش‎های انسانی بیان و مبانی دینی و عقیدتی تقویت می‌شود.

وی افزود: زیارت مرقد شریف اولیاء الله نیز در اسلام توصیه شده، زیرا حضور در این اماکن الهام بخش و موجب ترویج ارزش‌های انسانی است و جنبه تربیتی دارد. بزرگداشت و برگزاری کنگره شهدا نیز یکی از مصادیق تعظیم شعائر الهی است؛ زیرا در این مراسم‌ها عمل خیر و از خودگذشتگی‌ها برای خدا بیان و ترویج می‌شود.

حجت الاسلام مروی تصریح کرد: انقلاب اسلامی فرهنگ عاشورا و شهادت را در جهان اسلام احیا کرد و شهدای ما فداکاری، از خودگذشتگی و جهاد در راه حق را به جهان بشری القا کردند؛ از این رو است که اسرائیل با برخورداری از صد‌ها کلاهک هسته‌ای و با پشتیبانی‌های عظیم از سوی قدرت‌های شرق و غرب جهان، در غزه گرفتار شده است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه بزرگداشت شهدا به هیچ عنوان یک مراسم معمولی و کلیشه‌ای نیست؛ ابراز کرد: بزرگداشت شهدا به معنای بزرگداشت و حفظ ارزش‌ها، فضیلت‌ها و فداکاری‌ها و انتقال به نسل‌های بعد است؛ همانگونه که امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) عاشورا را انتقال دادند.

وی در ادامه نسبت به اهمیت توجه به هنر در انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس اشاره کرد و با تأکید بر اینکه استفاده از ظرفیت هنر و رسانه در نشر سیره و ارزش‎های شهدا ضرورتی انکارناپذیر است، گفت: استفاده از ابزار هنر و رسانه همچون فیلم، سریال، تئاتر، خاطره نویسی، داستان نویسی، شعر و ... برای گسترش فرهنگ شهادت و معنویت بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام مروی عنوان کرد: آثار سینمایی و سریال‎های تولیدی مرتبط با شهدا که همه‌اش ارزش‌های انسانی است؛ از حیث هنری، فنی و جاذبه باید در بالاترین سطح باشند که بتوانند طیف گسترده‌ای از مخاطب را جذب کنند.

تولیت آستان قدس رضوی به همگرایی آحاد مختلف مردم و تجمیع سلایق و افکار در تشییع پیکر سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: این تشییع نشان داد، مردم به شهدا علاقه‌دارند و این ظرفیت در جامعه وجود دارد؛ اما گاهی ما حضور در مراسم بزرگداشت شهدا را محدود می‌کنیم که باید راه را برای حضور آحاد مردم فراهم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی تاکید کرد: نباید شهدا را به الگو‌هایی غیرقابل دسترس تبدیل کرد؛ شهدا نیز انسان‌هایی عادی و معمولی بودند که توانستند درجات کمال را طی کنند و به مقام شهادت برسند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->