جدول نتایج انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی به تفکیک رای، حوزه‌های انتخابیه و گرایش (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمریکا به نقض قوانین بین‌المللی توسط اسرائیل اذعان کرد نتایج غیر رسمی انتخابات مرحله دوم مجلس در مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام نتایج اولیه دور دوم انتخابات مجلس تهران (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاخ سفید: کشور فلسطین با مذاکرات تشکیل می‌شود حمایت اتحادیه اروپا از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل استقبال حماس از تصویب عضویت کامل فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل توضیحات رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی درباره روند پایان رای‌گیری در مشهد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) آتش‌سوزی شدید در «کریات شمونه» پس از حمله موشکی حزب الله + فیلم (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) شلیک ۵۵ موشک و راکت از لبنان به شمال فلسطین اشغالی + فیلم پایان فرایند رأی‌گیری دومین مرحله دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد و آغاز شمارش آرا + فیلم (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) زمان انتخابات تا ساعت ۲۲ تمدید شد اوکراین به زودی اولین جنگنده F-۱۶ خود را دریافت می‌کند انتخابات در مشهد و کشور تا ساعت ۲۱ تمدید شد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید رئیس بازرسی انتخابات خراسان رضوی از تعدادی شعب اخذ رأی در مشهد از ناگفته‌های پرونده نیکا شاکرمی تا افشای پیامک‌های خانوادگی ایروانی: اقدامات رژیم اسراییل در تضاد با ارزش‌های بنیادی سازمان ملل است تصویب عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حماس: یک اسیر اسرائیلی درحال خودکشی را نجات دادیم مدارس استان تهران فردا شنبه (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل نیست
سرخط خبرها

انگلیس از بررسی اعزام ناو هواپیمابر به دریای سرخ خبرداد

  • کد خبر: ۲۰۹۳۵۹
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
انگلیس از بررسی اعزام ناو هواپیمابر به دریای سرخ خبرداد
رسانه انگلیسی خبر داد در بحبوحه تشدید تنش‌ها در منطقه، وزارت دفاع این کشور در حال بررسی اعزام یک ناو هواپیمابر به دریای سرخ است.

به گزارش شهرآرانیوز، نیروی دریایی انگلیس در حال آماده‌شدن برای جایگزینی ناو هواپیمابر خود با ناو هواپیمابر «یواس‌اس دوایت آیزنهاور» پس از بازگشت به ایالات متحده است.

انگلیس ۲ ناو هواپیمابر «اچ‌ام‌اس پرینس آو ولز» و «اچ‌ام‌اس کوئین الیزابت» دارد که برای حمل جت‌های جنگنده طراحی شده‌اند.

روزنامه تلگراف روز سه‌شنبه گزارش داد ناو هواپیمابر اچ‌ام‌اس پرینس آو ولز در صورت استقرار در این منطقه اولین عملیات رزمی خود را انجام خواهد داد.

در همین حال «جیمز هبی» معاون وزیر دفاع انگلیس تاکید کرد بریتانیا در حال بررسی اعزام یک ناو هواپیمابر به دریای سرخ برای مقابله با ارتش یمن در این منطقه است.

ارتش یمن از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه، دست به حملاتی علیه کشتی‌های مرتبط با این رژیم که در دریای سرخ تردد دارند، زده تا حمایت خود را از عملیات فلسطینی طوفان‌الاقصی اعلام کند. به گفته یمن، حملاتش تا زمانی که حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطین و به‌ویژه نوار غزه متوقف نشود، ادامه خواهد یافت.

این امر باعث شد «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا ایجاد یک عملیات چند ملیتی به بهانه ایمن‌سازی کشتیرانی در دریای سرخ را اعلام کند. ایالات متحده و انگلیس بعدا حملات را علیه مواضع ارتش یمن انجام دادند تا توانایی این نیرو‌ها برای هدف قرار دادن کشتی‌های تجاری را کاهش دهند. با این حال، حملات آمریکایی – انگلیسی تاثیری روی عملیات‌های ارتش یمن نداشته است.

هبی خاطرنشان کرد ناو هواپیمابر انگلیسی ممکن است جایگزین ناو هواپیمابر آمریکایی «دوایت آیزنهاور» شود.

دیلی‌تلگراف همچنین به نقل از معاون وزیر دفاع انگلیس نوشت: «آیزنهاور نمی‌تواند همیشه در آنجا بماند. در عین حال باید حضور ناو هواپیمابر در منطقه حفظ شود و بنابراین می‌توانیم برای تامین این نیاز با آمریکایی‌ها همکاری کنیم.»

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->