روایتی از زنان مسلمان بااقتدار در تاریخ ایران | درسارای‌ملک‌خانم همسر باذکاوت تیمور یک دخترانه صمیمانه ویدئو | گل‌آرایی حرم حضرت‌معصومه‌(س) با ۵۰ هزار شاخه گل هشدار قرمز یک پزشک| ساده‌انگاری نسبت به سقط جنین حتی در بین خانواده‌های متدین دختری که با بیماری‌ نادرش رفاقت می‌کند هزینه درمان ناباروری در ایران کمتر از سایر کشورها فرزندان سوم و چهارم ۶۵ درصد از سقط جنین‌های خراسان رضوی هستند آیا لایحه «ارتقای امنیت زنان» فمنیستی است؟ زنان به چند ساعت خواب نیاز دارند؟ صدور رأی بی‌سابقه به‌نفع بانوان ایرانی توزیع بسته های بهداشتی دوران بلوغ بین دختران دانش آموز در خراسان رضوی از تولیدات هنرمندان درباره جوانی جمعیت حمایت می‌شود برنامه‌های دهه کرامت با گلباران حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد آغاز می‌شود روایت یک بانوی نخبه از تجربه زندگی با چادر در آمریکا و ژاپن تست آمینوسنتز در دوره بارداری و هزینه بالای آن چطور می‌توان از سحر و جادو در امان ماند؟ باید و نبایدهای تعامل با کودکان چاق انتشار جزئیات جدید از پرونده دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای معصومه شکوری، ناظر داوری فینال لیگ قهرمانان زنان آسیا ماجرای مخفیانه زنان یک روستا که سوژه شد
سرخط خبرها
نخستین دوره تخصصی تربیت راه‌بر فرهنگی ویژه بانوان طلبه در مشهد آغاز شد

نخستین دوره تخصصی تربیت راه‌بر فرهنگی ویژه بانوان طلبه در مشهد آغاز شد

  • کد خبر: ۲۰۹۶۲۵
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
مدیر مکتب نرجس گفت: قلب تپنده هر مجموعه‌ای، مدیریت فرهنگی آن مجموعه است و از شئون اصلی ولایت فقیه، هدایت و رهبری فرهنگی است.

به گزارش شهرآرانیوز، منوره شایسته خو صبح امروز در مراسم آغازین دوره تخصصی تربیت راه‌بر فرهنگی که با حضور بانوان طلبه مشهدی در مکتب نرجس برگزار شد با بیان این مطلب که دوره تخصصی تربیت راه‌بر فرهنگی توسط مجموعه مرکز امور زنان و خانواده مکتب نرجس برنامه ریزی شده است اظهار کرد: این دوره به معنای استفاده از ظرفیت بانوان مکتب نرجس در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب است و لازم است افراد شرکت کننده با جدیت این دوره را دنبال کنند.

شایسته خو با توصیه به مطالعه نقشه راهبردی فرهنگی مقام معظم رهبری تشریح کرد: یکی از فصولی که در همه سیاست‌های ابلاغی رهبری مدنظر قرار گرفته، مباحث فرهنگی است که در کنار مباحث اجتماعی به آن توجه ویژه‌ای دارند از این رو این دوره، حرکتی در خور و ارزشمند است.

وی بیان کرد: نکته مهمی که باید به آن توجه کرد عنوان دوره است. "راه‌بری" یک کار دقیق و مهم است که فرد، خودش راه را شناخته و مطلع به مسیر و موانع است و نسبت به مسیر و محتوای مسیر اشراف دارد و می‌تواند برای افراد برنامه ریزی کند.

مدیر مکتب نرجس به پدیده جایزه جهانی "اسکار" اشاره کرد و افزود: اسکار در ظاهر یک جایزه سینمایی در آمریکا است و کسانی که فیلم‌هایشان امتیازات خاصی را دارد آن را دریافت می‌کنند، ولی اسکار در واقع به معنای بنگاه الگو سازی و معرفی افسران جنگ نرم آمریکاست که آکادمی علمی دارد و در آن به تربیت نیرو می‌پردازد.

شایسته خو ادامه داد: وقتی عنوان افسر به فرد اطلاق می‌شود به معنای الگو‌هایی است که توسط ایالات متحده آمریکا پس از سال‌ها سربازی تولید می‌شود. فعالیت مستمر و منطبق بر اهداف تعیین شده از ویژگی‌های تربیت نیرو در آکادمی اسکار است، به این معنا که این سربازان در قالب ساختاری مشخص و هدایت شده، پذیرش و انتخاب می‌شوند و به صورت هدفمند برای آن‌ها برنامه مستمر طراحی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این افراد پس از سال‌ها سربازی، به کسوت افسری در می‌آیند و توسط ساختاری با عنوان اسکار به دنیا معرفی می‌شوند و در قامت افسران جنگ نرم به نمایش در می‌آیند، یعنی این افراد را به دنیا هم معرفی می‌کنند؛ لذا موجودیت اسکار را نباید فقط تلاش سینمایی و میل برآمده از ذوق و گردهمایی یک عده سینماگر بدانیم؛ بلکه یک مجموعه علمی-دانشگاهی است که فعالیت خود را معطوف به بالابردن سطح قدرت نرم آمریکا کرده است.

به گفته وی مدیریت فرهنگی آمریکا بعد از گذر از جنگ جهانی اول و دوم، احساس کرد دیگر توپ و تانک جواب نمی‌دهد و باید از جنبه فرهنگی و هنر هفتم و سینما به اهداف خود برسند.

شایسته خو تصریح کرد: ضعف عمده و مهمی که امروزه در برنامه‌های فرهنگی وجود دارد، بحث نویسندگی است در حالیکه در آکادمی اسکار، نویسندگی یکی از بخش‌های اصلی آن است، همچنین کارگردانی، تهیه کنندگی، عوامل فنی نیز از دیگر بخش‌های اصلی اسکار است.

مدیر مکتب نرجس تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم دشمن را قوی جلوه دهیم، اما این حرکت‌های سالانه، نرم، متمرکز و هزینه کردن و صبوری بالا برای رسیدن به اهداف خود، به فرمایش حضرت آقا اشاره می‌کند که دشمن خیلی پیچیده است و لذا باید آن را شناخت.

شایسته خو جهت تقویت دیدگاه فرهنگی شرکت کنندگان خواستار مطالعه کتاب دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری شد و افزود: مثال‌هایی که رهبری در کتاب دغدغه‌های فرهنگی می‌زنند مانند فردی است که بالای قله ایستاده و افراد را هدایت می‌کند و به همه چیز اشراف دارد. تهاجم، ناتو، شبیخون فرهنگی، تعابیری است که حضرت آقا در عرصه فرهنگی مطرح کردند که نگاه جدیدی باز کرد و عملیات‌های دشمن را نشان داد.

این استاد حوزه علمیه در خصوص اهمیت برگزاری دوره تخصصی تربیت راه‌بر فرهنگی ابراز کرد: این دوره صرفا برای تربیت معاون فرهنگی شدن یک مدرسه یا استخدام در یک عنوان فرهنگی نیست بلکه برای ساختن تفکر و منش و راهی متناسب با اهداف انقلاب اسلامی است. شاید بتوان گفت مغز هر مجموعه و قلب تپنده هر مجموعه‌ای، مدیریت فرهنگی آن مجموعه است. از شئون اصلی ولایت فقیه، هدایت و رهبری فرهنگی است. آنچه جامعه را به سمت صلاح افق‌های تعریف شده ببرد رهبری فرهنگی است.

شایسته خو خطاب به شرکت کنندگان گفت: شما قرار است در این دوره مجهز شوید و به عنوان اولین صف شکل دهنده در یک حرکت اصولی قرار بگیرید. چنین برنامه‌هایی در حوزه‌های علمیه خواهران بوده است؛ اما اینکه با ساختار معین صورت بگیرد گمان نمی‌کنم تا اجرا شده باشد.

گفتنی است دوره تخصصی تربیت راه‌بر فرهنگی، توسط مرکز امور زنان و خانواده مکتب نرجس طی یک دوره ۲ ساله طراحی شده است و قرار است در این دوره، ۳۰ نفر از بانوان طلبه حوزه‌های علمیه مشهد ثبت نام کردند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.