کشف ۲۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی خسارت حدود ۷۰ درصدی سیل به اراضی کشاورزی و باغی بردسکن + ویدئو (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امدادرسانی آتش‌نشانی مشهد به ۱۶۱ مورد عملیاتی در پی بارش شدید باران (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحات بخشدار مرکزی مشهد در پی وقوع سیل در روستای ده‌غیبی (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سد «سراب» صالح‌آباد خراسان‌رضوی پس از سال‌ها سرریز شد پیش‌بینی رگبار باران در نقاط مختلف کشور | افزایش دما تا دوشنبه (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه‌چیز درباره گروگان‌گیری در پالادیوم + جزئیات و عکس پیش‌بینی وقوع رگبار و رعد و برق در خراسان رضوی طی روز‌های آینده (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت ۲ اخاذ مامورنما در مشهد ثبت بیش از ۳۰ میلیمتر بارندگی در ۵ شهر خراسان رضوی (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) گرفتار شدن خودرو به همراه ۴ سرنشین داخل سیلاب در حاشیه شهر مشهد (۲۰ اردیبهشت) قطع برق محله سیدی مشهد با سقوط داربست روی شبکه ۲۰ هزار ولتی| نقص برطرف شد کلات با ۵۷ میلی متر بارندگی رکورددار بارش در خراسان رضوی شد کودک ۱۰ ساله چطور قاتل شد؟ | چرا کودکان نباید فیلم ترسناک تماشا کنند؟ اعترافات تکان دهنده دختر ۱۰ ساله تهرانی درباره قتل دوستش| آدمکشی را ار فیلم‌های ترسناک یاد گرفتم بارندگی و سیلاب موجب انسداد موقت محور‌های مواصلاتی خراسان رضوی شد(۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) گروگانگیری یک زن و دخترش مقابل مجتمع پالادیوم+تصاویر راه ارتباطی ۲۰ روستای کلات خراسان رضوی بر اثر سیل قطع شد ۳۶ مصدوم در تصادف زنجیره‌ای در جاده نیشابور (۲۰ اردیبهشت) مسدود شدن ۶ جاده در خراسان رضوی بر اثر ریزش کوه و سیلاب
سرخط خبرها

هزینه حمل‌ونقل برای دانش‌آموزان استثنائی به صورت رایگان انجام خواهد شد

  • کد خبر: ۲۱۱۵۷۰
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
هزینه حمل‌ونقل برای دانش‌آموزان استثنائی به صورت رایگان انجام خواهد شد
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: هزینه حمل‌ونقل برای دانش‌آموزان استثنائی به صورت رایگان انجام خواهد شد، از سال آینده بودجه این کار در بودجه سازمان تعیین می‌شود، الان دولت و سازمان برنامه پذیرفته که مبلغ قابل توجهی در نظر بگیرد تا مساله را حل کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، حمید طریفی حسینی امروز، ۲۴ بهمن‌ماه، در اجلاس روسای ادارات آموزش‌وپرورش استثنائی کشور که در مجتمع آموزشی فرهنگی توانبخشی امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: شاید یکی از منسجم‌ترین بخش‌های وزارت آموزش‌پرورش جمع حاضر باشند.

وی بیان کرد: شاید کمتر از یک درصد جمعیت دانش‌آموزی را داریم، اما توجه خوبی به این دانش‌آموزان صورت گرفته و این از برکات انقلاب اسلامی است که سازمان تخصصی برای دانش‌آموزان استثنایی ایجاد و متخصص‌ترین افراد در این سازمان جمع شوند و نظام برنامه‌ریزی آموزشی داشته باشند. این حاصل دانش و تجربه زیسته است.

طریفی حسینی با بیان اینکه بزرگ‌ترین دستاورد ما ایجاد انسجام درونی و تعامل موثر و اثربخش بین بخشی بین بخش‌های مختلف وزارتخانه بود، عنوان کرد: کمترین کاری که ما برای بچه‌ها انجام دادیم جذب نیرو‌های توانبخشی، ایجاد مراکز جامع و اصلاح برنامه سنجش بود. زمانی که اصلاح فرایند سنجش صورت گرفت، چند مساله اساسی وزارت آموزش‌وپرورش را حل کردیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش افزود: مشکل سازمان پژوهش در توزیع و ثبت نام کتاب‌های درسی و سامان‌دهی نیروی انسانی در دوره ابتدایی حل و از تابستان به سال تحصیلی منتقل شد. ارجاعات تخصصی که خانواده‌ها را از شهرستان‌های دوردست به مرکز استان می‌آورد، ۵۰ درصد کاهش یافت و ۸۰، ۹۰ هزار خانواده را کمتر درگیر کرد. فرایند‌ها کاملا الکترونیکی شد. بیش از ۲۰۰ متغیر از ویژگی و صفات روحی، روانی و جسمی دانش‌آموزان به صورت الکترونیکی وجود دارد که ارزشمندترین داده در سطح کشور است.

وی با اشاره به اینکه جذب نیروی توانبخشی به این سادگی نبود، تصریح کرد: برای کلمه توانبخشی سیستمی وجود نداشت و فرایند‌هایی به صورت متفرقه در سازمان دنبال می‌شد. تا الان شغل مربی توانبخشی در طبقه‌بندی مشاغل معلمان تعریف نشده و آزمون را تحت عنوان مربی امور آموزش معلولین که در مشاغل تخصصی سازمان بهزیستی است، برگزار کردیم. ۶۰۰ هزار نفر ثبت نام کردند که ۱۶۰۰ نفر گفتاردرمان و کاردرمان پذیرفته شدند.

طریفی حسینی ادامه داد: مهم‌ترین مشکل این بچه‌ها توانبخشی آن‌ها است که هزینه سنگینی برای خانواده‌ها دارد. در این زمینه مراکز جامع ایجاد شد. حدود ۵ تا ۱۰ درصد بچه‌ها اختلال یادگیری دارند. ۳۰ تا ۴۰ درصد دانش‌آموزان درگیر مشکلات آموزش زبان و گفتار و مشکلات هیجانی و رفتاری هستند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی گیرنده عمومی نیست، این سازمان ظرفیت بی‌نظیر در وزارت‌خانه بوده که ظرفیت‌های آن تا‌کنون مغفول مانده است. ما چند اقدام سیستمی در سازمان آموزش‌وپرورش استثنائی انجام دادیم. اکنون دوره تاریخی بی‌نظیری در آموزش‌وپرورش ایجاد شده که نقطه کانونی و توجه دولت، مجلس و مردم است. توجه و حساسیت ویژه‌ای نسبت به آموزش‌وپرورش ایجاد شده که باید از این فرصت استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت ثابت کرد پای کار آموزش‌وپرورش است. تاکنون رتبه‌بندی ۵۰ هزار میلیارد تومان برای دولت هزینه داشته که ۴، ۵ برابر بودجه نوسازی مدارس تنها در یک فقره برای رتبه‌بندی معلمان هزینه شده است. آموزش‌وپرورش امسال ۷۰ هزار نفر ردیف استخدامی دارد که با دانشگاه فرهنگیان و سرایداران به ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد. باید حرکت اساسی در آموزش‌وپرورش ایجاد شود که ثابت کند پای کار است. هنوز تا رتبه مطلوب فاصله داریم.

طریفی حسینی اضافه کرد: بعد از یکی، دو دهه ساختار جدیدی ایجاد شد که مرکز جامع این ساختار جدید است. اصلاح قوانین و مقررات و سیاست‌ها به روزرسانی شد. سال گذشته دو رشته را در حوزه آموزش در شورای عالی آموزش‌وپرورش تصویب کردیم. ۸۰ رشته محل جدید در هنرستان‌های استثنایی، ۴۲ هنرستان کاردانش و ۵۸ مدرسه در دوره پیش‌حرفه‌ای ایجاد شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه اصلاح و بازنگری برنامه‌های درسی جزو دستور کار‌های اصلی و برنامه بلندمدت است، عنوان کرد: ۱۳، ۱۴ پست سازمانی و ۳، ۴ پست مدیریتی به آموزش‌وپرورش استثنائی اضافه کردیم. اصلاح ساختار ادارات استان‌ها انجام شد. جنس کار‌های ما در سازمان از جنس کار‌های عمیق، ریشه‌ای و سیستمی بوده است.

وی افزود: برای دانش‌آموزان دیرآموز باید فرصت تابستان را به فرصتی بی‌نظیر تبدیل کنیم. لازم است سوالات آزمون استخدامی آموزگاران استثنائی تخصصی، سناریو‌هایی طراحی و ابزار‌ها تعیین شود تا ما در چند روز آینده آن‌ها را نهایی و در سامانه بارگذاری کنیم. آموزش ارزیاب‌ها باید تا قبل ماه رمضان انجام شود. تکمیل ظرفیت نیرو‌های توانبخشی دو، سه هفته است به تاخیر افتاده که این ۵۰۰ نفر باید تا قبل از عید تعیین تکلیف شوند.

طریفی حسینی بیان کرد: شبکه‌ای از مراکز جامع با ۸۱۹ مرکز داریم. در زمینه درآمدزایی پول می‌گرفتیم، اما کسی حاضر نبود با این مبلغ کار کند، دولت هم تعرفه‌ها را تغییر نمی‌داد، بنابراین مقداری از مردم پول گرفته شد. این مراکز جایگاهی دارند و محیط روزآمدی هستند که باید افراد متخصص حضور پیدا کنند تا بتوانیم شبکه را در کشور کامل کنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه تضمین کیفیت در دوره ابتدایی از مسیر سازمان استثنائی می‌گذرد، تصریح کرد: مهم‌ترین مشکل معلمان ابتدایی مساله آموزش و یادگیری است. باید معلم را واجد مهارت‌ها و ظرفیت‌هایی کنیم که کار خود را انجام دهند. در یکی، دو سال باقیمانده تا انتهای دولت اول آقای رئیسی فرصت زیادی نداریم، بنابراین خودمان توانمندسازی معلمان را انجام می‌دهیم. از تمام ظرفیت‌ها نیز استفاده خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: ایاب و ذهاب دانش‌آموزان بسیار مهم است. سال گذشته پیگیری زیادی داشتیم و مکاتباتی را با استانداری‌ها انجام دادیم که تکلیف شد و همه خود را در این زمینه مکلف می‌دانند. بیش از ۱۰۰ میلیارد تعهد داده بودند که بیش از ۵۰ میلیارد محقق شده است. آیین‌نامه حمل‌ونقل دانش‌آموزان کشور شهریورماه تصویب و به شهرداری‌ها واگذار شد.

طریفی حسینی ادامه داد: هزینه حمل‌ونقل برای دانش‌آموزان استثنائی به صورت رایگان انجام خواهد شد، راننده‌ها باید آموزش ببینند و وسایل نقلیه آن‌ها مناسب‌سازی شود. از سال آینده بودجه این کار در بودجه سازمان تعیین می‌شود، الان دولت و سازمان برنامه پذیرفته که مبلغ قابل توجهی در نظر بگیرد تا مساله را حل کنیم. طبقه‌بندی مشاغل تخصصی مدارس استثنائی و ضوابط و درجه‌بندی مدارس نیز باید انجام شود و به نتیجه برسد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: معاونت آموزش ابتدایی نمی‌تواند در ماموریت‌های خود موفق شود، مگر اینکه نگاه سیستمی داشته باشد و بتواند از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کند. عدد بزرگی از دانش‌آموزان مسائل و چالش‌هایی در دوره ابتدایی دارند که راهکار و حل آن از طریق سازمان استثنائی امکان‌پذیر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->