تخلف خروج بیش از ۲ هزار کیسه آرد از شبکه پخت نان در مشهد سخنگوی صنعت آب کشور: ۵۶۵ میلیارد تومان به تنش آبی مشهد اختصاص داده شده است بورس در سرازیری | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خرید و فروش دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور اجاره آپارتمان در آزادشهر مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا خرید و فروش طلا مشمول مالیات می‌شود؟ توقف شماره‌گذاری خودروی ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی به دلیل نقص فنی مگر حقوق نیروی انسانی را با دلار ۶۰ هزار تومانی می‌دهند که می‌خواهند ارز صادراتی خود را بالا بفروشند؟ ربع سکه ۶.۶ میلیون تومان گرانتر است (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در حوزه آجیل و خشکبار استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین ۴۶ درصد افزایش داشته است قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت انواع گوشی‌های سامسونگ سری S چند؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مستأجران وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومانی ودیعه‌مسکن را چگونه می‌توانند دریافت کنند؟ + جزئیات منطقه حساس در بازار سکه کجاست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز | ریزش‌ها لاک‌پشتی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ضرورت صادرات ۲۰۰ هزار تن سیب و پرتقال سایپا شرایط جدید فروش و پیش‌فروش ۱۰ محصول را اعلام کرد + اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل رقم دقیق مالیات پرداختی طلافروشان مشخص شد | دلیل اعتراض طلافروشان چیست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بخشی از ظرفیت مسکن ملی به کارگران جزئیات تازه از خروج عجیب‌وغریب ارز از کشور فروش بلیت فوق‌العاده قطار مشهد، از امروز ۹ صبح (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات مالیات بر عایدی سرمایه برای طلا، مسکن و خودرو اعلام شد | طلای زینتی تا ۱۵۰ گرم معاف از مالیات است فرماندار مشهد: از طلافروشان فراتر از قانون چیزی نمی‌خواهیم | کسانی که مغازه هایشان پلمب شده، براساس روال قانونی بوده‌ است سال گذشته ۲۸ درصد منابع از بانک‌های خراسان رضوی خارج شد واگذاری تعیین دستمزد کارگران به مجلس منتفی شد تعویض ۵۰۰ هزار کولر آبی پرمصرف در خراسان رضوی
سرخط خبرها

تقاضا در بازار شیرینی مشهد به نصف رسید

  • کد خبر: ۲۱۲۷۵۴
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵
تقاضا در بازار شیرینی مشهد به نصف رسید
رئیس اتحادیه صنف شیرینی‌ساز، شیرینی‌فروش و کافه قنادی مشهد گفت: با توجه به افزایش قیمت شیرینی تحت تاثیر افزایش هزینه‌ها، به جرئت می‌توان گفت ۴۰ تا ۵۰ درصد ریزش مشتری داشته‌ایم.

محمد فرزانی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره وضعیت بازار شیرینی مشهد تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت شیرینی از سال گذشته تاکنون و با توجه به وضعیت اقتصادی مردم نسبت به سال گذشته به جرئت می‌توان گفت ۴۰ تا ۵۰ درصد ریزش مشتری داشته‌ایم.

به گفته وی شیرینی جزو کالا‌های لوکس و فانتزی است و جایی درسبد خریدهای ضروری مردم ندارد. با کاهش قدرت خرید مردم این موضوع بر بازار حداقلی خرید این محصول تاثیر بیشتری هم خواهد گذاشت.

افزایش قیمت شیرینی ناشی از افزایش هزینه‌های جاری و جانبی است

رئیس اتحادیه صنف شیرینی‌ساز، شیرینی‌فروش و کافه قنادی مشهد یادآورشد: ما افزایش قیمتی در شیرینی نداشته‌ایم چراکه هزینه‌ها از سال گذشته افزایش یافته است. افزایش قیمت بعضی از مواد اولیه وارداتی، دستمزد کارگر و هزینه‌های خدمات در بهای تمام شده محصول تاثیرگذار بوده و همه این مواردی که گفته شد درکنار هزینه‌های حامل انرژی افزایش چندبرابری قیمت شیرینی را به دنبال داشته است.

فرزانی عنوان کرد: وقتی تورم بیش از ۳۰ درصد داریم مسلما هزینه‌هایمان هم به همان نسبت افزایش می‌یابد. شکر، تخم‌مرغ و انواع روغن‌ها از جمله اقلامی بوده که افزایش قیمت داشته است. زعفران به‌عنوان یکی از این اقلام با افزایش قیمت چشمگیری همراه بوده است.

با همه این مشکلات صنف ما با حفظ نیرو کار می‌کند

وی افزود: برخی از مواد اولیه مثل پودر‌های نارگیل، کاکائو و یک سری مغزیجات و طعم‌دهنده‌ها وارداتی بوده و مسلما با نرخ ارز شناور است و همین امر باعث شده در این اقلام افزایش قیمت داشته باشیم.

این فعال در حوزه شیرینی عنوان کرد: با همه این مشکلات صنف ما با حفظ نیرو کار می‌کند. در سال‌های گذشته در ایام مناسبتی با اضافه‌کاری‌های زیادی روبه‌رو بودیم، اما اکنون این بازار اقبالی ندارد که مثل سال‌های گذشته تولید انبوه داشته باشیم و اکنون برابر با تقاضا عرضه انجام می‌شود.

افت تقاضا در بازار شیرینی مشهد مشهود است

وی با بیان اینکه خیلی وقت است این بازار با افزایش مشتری مواجه نشده و بیشتر روند کاهش مشتری داشته است، تصریح کرد: افت تقاضا در بازار شیرینی مشهد مشهود است و می‌توان گفت نرخ خدمات و تعمیر وسایل بیشتر از هزینه‌های مواداولیه در افزایش هزینه‌های جانبی ما نقش داشته است.

رئیس اتحادیه صنف شیرینی‌ساز، شیرینی‌فروش و کافه قنادی مشهد تاکید کرد: امروز سلامت و کیفیت بیش از هرچیزی باید مورد توجه باشد. امروز اگر بخواهیم جنس سالم به مردم بدهیم مسلما ارزان نیست، برای مثال خامه کیلویی ۵۰ هزارتومان جایگاهی در سبد سلامت خانوار ندارد و کیفیت روغن‌های مصرفی در کیفیت شیرینی هم تاثیر می‌گذارد و این مطالبه مشتری است که شیرینی باکیفیت خریداری کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->