هشدار جهادکشاورزی مشهد به کشاورزان، دامداران، مرغداران، زنبورداران و گلخانه‌داران آزمون شفاهی احراز صلاحیت  اخذ پروانه تخصصی روانشناسان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش باران در استان تا جمعه جاده‌های خراسان‌رضوی بارانی و لغزنده است | کاهش دید افقی در محور تربت‌جام_صالح‌آباد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) این فرودگاه در ۳۰ سال گذشته هیچ باری را گُم نکرده است! آب نیسان چیست؟ + روش تهیه، خواص و ادعیه هدیه ۴۰۰هزار تومانی تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان برای خرید کتاب + شرایط و نحوه دریافت بُن مرگ پدروپسر مشهدی براثر برق‌گرفتگی آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ابتلا به سرطان‌های گوارش با مصرف مایعات داغ و غذا‌های فرآوری شده بهترین راه‌های پیشگیری از عفونت لثه کوتاه درباره جشن‌های نوظهور به عنوان سنت‌های جدید خانواده‌ها کدام غذا‌ها و ویتامین‌ها در کاهش یبوست تاثیر دارند؟ آماده‌سازی ۳ مکان جدید برای ساماندهی انبار‌های ضایعات در مشهد مشهد نیازمند افزایش تعداد مراکز «شلتر» با استفاده از ظرفیت‌های غیردولتی است سد‌های خراسان رضوی تنها ۱۰ درصد ذخیره دارد جایگاه گنجینه میراث مکتوب در پیشانی متمایز ایران ممتاز آغاز زندگی مشترک زیر سایه خورشید اعتراف به قتل شوهر پس از انکار ماجرا | متهم: شوهرم می‌خواست سقط جنین کنم زنان چگونه با شرایط جدید می‌توانند بازنشسته شوند؟
سرخط خبرها

کشف ۲ سرقت ۴۰۰ میلیون تومانی در بلوار هنرور مشهد

  • کد خبر: ۲۱۳۲۰۷
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
کشف ۲ سرقت ۴۰۰ میلیون تومانی در بلوار هنرور مشهد
پلیس از ۲ سرقت ۴۰۰ میلیون تومانی رمزگشایی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز همزمان شدن دو پرونده پلیسی با هم از آنجا جالب شد که در هر دو آن‌ها ۴۰۰ میلیون تومان کالا به سرقت رفته بود و پلیس باید از هیچ سارقان را شناسایی می‌کرد، چون دوربین‌های انبار لوازم‌خانگی که مورد دستبرد قرار گرفته بود، از مدت‌ها قبل خراب بودند و سارقان در بولوار هنرور به خانه‌ای زده بودند که کسی آن‌ها را ندیده بود و هیچ سرنخ دندان‌گیری نیز به جا نمانده بود. در این شرایط سرهنگ احمد نگهبان، فرمانده انتظامی مشهد، گروهی زبده از مأموران پاسگاه انتظامی فردوسی و کارآگاهان پایگاه شمال پلیس آگاهی مشهد را مأمور کرد که به این پرونده‌ها به‌طور ویژه رسیدگی کنند.

خیانت شوم

موضوع سرقت از یک انبار لوازم‌خانگی در غرب مشهد، زمانی به پلیس اعلام شد که مدت زمانی از وقوع سرقت‌ها گذشته بود. مأموران پاسگاه انتظامی فردوسی که برای پیگیری موضوع به محل رفته بودند، متوجه شدند که مالکان انبار با حسابرسی و انبارگردانی متوجه شده‌اند که اقلام زیادی شامل سی دستگاه کولر آبی، هشتاد‌دستگاه بخاری گازی، بیست دستگاه آب‌گرم‌کن و دویست‌عدد شیر کنترل در انبار وجود ندارد و هیچ مدرکی که نشان دهد این اقلام از انبار خارج شده در هیچ جایی ثبت نشده است. تنها فکری که به ذهنشان می‌رسید، موضوع سرقت بود، برای همین با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته بودند.

مأموران با بررسی محل انبار چشمشان به دوربین‌های مداربسته‌ای افتاد که استخراج تصاویر آن‌ها می‌توانست گره از این معما بگشاید، اما در کمال ناباوری متوجه شدند که این دوربین‌ها از مدت‌ها قبل قطع شده و مالکان انبار اقدامی برای راه‌اندازی دوباره آن‌ها نکرده بودند.

تیم رسیدگی‌کننده پرونده با توجه به اظهارات مدیرعامل این شرکت که مدعی بود از مدت‌ها قبل متوجه کسری اقلام شده و آن را پای شلوغی انبار گذاشته است، موضوعی که نشان داد مأموران با یک سارق سریالی روبه‌رو هستند که همچون شبح از جلو نگهبانی ۲۴ ساعته این مجموعه می‌گذرد و بدون جا گذاشتن هیچ سرنخی لوازم را می‌دزدد و به گفته مسئولان این شرکت، تاکنون ۴۰۰ میلیون کالا از انبارشان غیب شده است.

مأموران در بررسی بیشتر صحنه جرم، هیچ‌گونه آثاری از تخریب و به‌هم ریختگی مشاهده نکردند، به همین دلیل با توجه به حضور نگهبان دائمی برای این مجموعه، سؤالاتی از این فرد پرسیدند و در ادامه با تحقیقات میدانی، بیشتر به این فرد مشکوک شدند.

با دعوت نگهبان به‌عنوان تنها مظنون پرونده به پاسگاه انتظامی، بازجویی‌های تخصصی از او آغاز شد و از آنجا که تمام شواهد و قراین علیه او بود، این فرد نتوانست موضوع را انکار کند و درنهایت به سرقت‌های سریالی از شرکت با همکاری یک راننده وانت اعتراف و اعلام کرد که در ساعات تعطیلی اقدام به سرقت می‌کرده‌اند. در ادامه نیز راننده وانت دستگیر و تحقیقات به منظور شناسایی مال‌خر آغاز شده است.

سرقت در هنرور

دیگر پرونده‌ای که کارآگاهان پایگاه شمال پلیس آگاهی مشهد با دستور سرهنگ نگهبان مأمور رسیدگی به آن شدند، موضوع سرقت ۴۰۰ میلیون تومانی در بولوار هنرور بود. مأموران با حضور در محل متوجه شدند که سارق یا سارقانی با نفوذ به منزلی مسکونی درست زمانی که مالک در خانه نبوده است، بسیاری از لوازم باارزش این خانه را ربوده‌اند.

کارآگاهان هیچ سرنخی از سارق درون منزل پیدا نکردند و تحقیقات میدانی‌شان را با توجه به دوربین‌های مداربسته محدوده وقوع جرم آغاز کردند. با این بررسی‌ها خیلی زود سر و کله یک متهم در پرونده پیدا شد و مأموران با چهره‌زنی این فرد و هماهنگی‌های قضایی، عملیات شناسایی مخفیگاهش را آغاز کردند.

تیم رسیدگی‌کننده پرونده خیلی زود توانست مخفیگاه سارق را شناسایی و آنجا را بازرسی کند. هم‌زمان با دستگیری این فرد مقداری از لوازم مسروقه نیز کشف شد. متهم که در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود، در رویارویی با ادله و مستندات کشف شده به سرقت از خانه مورد نظر اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->