آغاز فروش قسطی لاستیک دلار آرام شد، قیمت دام زنده کاهشی! رقم هر ساعت اضافه‌کاری و دستمزد کاره پاره وقت کارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟ کاهش بی‌سابقه معاملات مسکن طلافروشان به خواسته خود رسیدند | دولت عقب نشست! نقره داغ بانک هایی که وام مسکن ندادند پیش‌بینی بورس برای فردا (شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | جای بیشتری برای نزول وجود ندارد فرمول تبدیل رهن به اجاره‌خانه ۱۴۰۳ اعلام شد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | بازار طلا با افت پلکانی به کف حمایت برگشت آغاز فروش فوق‌العاده محصول پرطرفدار کرمان موتور از فردا (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | متقاضیان چهار روز مهلت دارند واکنش وزیر کار به اعتراض درباره دستمزد کارگری وام ۳۰۰ میلیون ودیعه مسکن به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ | میزان باز پرداخت وام مستاجران چقدر است؟ اختصاص ۱۰ هزار سهمیه بیمه تامین اجتماعی به کارگران ساختمانی تغییر مسیر قیمتی سکه و طلا | بازار طلا از فردا (۲۲ اردیبهشت) بازگشایی می‌شود قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) نرخ طلا و سکه در بازار امروز (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دریافت صورت‌حساب الکترونیکی شرط معافیت از مالیات معاملات طلا و ارز وزیر کار به اعتراضات درباره دستمزد کارگری واکنش نشان داد فروش لباس تاناکورا ۲ واحد صنفی را در مشهد به پلمب کشاند ورود ۱۴ هواپیمای اورهال‌شده به ناوگان حمل‌ونقل هوایی کشور قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) نات‌کوین به‌زودی لیست خواهد شد + جزئیات حافظه سازمانی؛ ثبت دانش پنهان جزئیات تازه درباره رقم و زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) با کمتر از ۲۰ میلیون تومان چه مدل موبایلی می‌توان خرید؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساندویچ پانل پشم سنگ چیست و چه کاربردی دارد؟
سرخط خبرها

مجلس آینده برای رفع کمبود نقدینگی در اقتصاد کشور چاره‌اندیشی کند

  • کد خبر: ۲۱۳۷۷۹
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
مجلس آینده برای رفع کمبود نقدینگی در اقتصاد کشور چاره‌اندیشی کند
رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: باید از کشورهای پیرامونمان که امروز راه توسعه را طی کردند، کسب تجربه کنیم و بخشی از رویکردهایی که آنها در پیش گرفتند را برای حرکت به تعالی اقتصاد، دنبال نماییم.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین محمدیان اظهار داشت: بارها متولیان امر تاکید کرده‌اند که مجلس در رأس امور قرار دارد و به واقع، نقش قانون‌گذاری خانه ملت، این جایگاه را برای آن متجلی می‌سازد. طبیعتا در مجلس آینده نیز باید یکی از موضوعات شاخصی که مورد توجه نمایندگان قرار بگیرد، مسئله تامین نقدینگی و سرمایه‌گذاری است تا هم طرح‌های اجرایی و زیربنایی کشور سامانی پیدا کنند و هم بخش خصوصی اقتصاد و بنگاه‌های مولد، از ظرفیت این منابع بهره بگیرند.

او یکی از مطالبات شاخص بخش خصوصی از مجلس آینده را کمک به ارتقای دیپلماسی اقتصادی کشور عنوان کرد و متذکر شد: کلید حل مشکلات اقتصادی در گروی پایان تحریم‌ها و پیوستن به FATF است. تعامل با دیگر کشورهای جهان، ما را در توسعه بازارهای خارجی برای تولیدات ایرانی یاری می رساند. وکلای مردم در مجلس آینده باید این ضرورت را درک کنند و در عرصه تقنین و نظارت و مطالبه از دولت، این مسائل را به نفع رفاه جامعه مدنظر داشته باشند. رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: باید از کشورهای پیرامونمان که امروز راه توسعه را طی کردند، کسب تجربه کنیم و بخشی از رویکردهایی که آنها در پیش گرفتند را برای حرکت به تعالی اقتصاد، دنبال نماییم.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به اینکه متاسفانه در مجلس یازدهم افراد صاحبنظر در حوزه اقتصاد، حضور کمرنگی داشتند، تصریح کرد: انتظار این است که نخبگان اقتصادی به خانه ملت ورود کنند و نمایندگان مجلس آینده با اخذ نظارت تشکل‌های اقتصادی متولی و خاصه پارلمان خصوصی کشور که نخبگان اقتصادی در آن حضور دارند، تصمیماتی کارآمد به نفع اقتصاد کشورمان اخذ نمایند.

وی اظهار کرد: ما در اتاق بازرگانی اعلام آمادگی می‌کنیم تا در جهت تقویت اقتصاد و توسعه صادرات کشور، تجربیات و دانسته‌‌هایمان را در اختیار نمایندگان مجلس آینده بگذاریم تا آنها بتوانند تصمیمات و رویکردهایی را در کشور به اجرا دربیاورند که در غایت امر منجر به حرکت اقتصاد کشور در مسیر توسعه می شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق مشهد درخصوص مهمترین معضلات حوزه صادرات بیان کرد: در حال حاضر مهمترین مشکل ما، برقراری مراودات مالی با دنیاست و اولین قدم برای رفع این مشکل، پذیرفتن FATF است، توقع فعالان اقتصادی این است که رسیدگی به این موضوع در دستور کار مجلس دوازدهم قرار بگیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->