تماس تلفنی هنیه باالعامری | تقدیر حماس ازمقاومت عراق درحمایت ازغزه اتحادیه اروپا به ماموریت نظامی خود در مالی پایان می‌دهد درگیری خانواده‌های اسرای صهیونیست با نیروهای پلیس در تل آویو آمریکا:حمله به رفح را تایید نکرده‌ایم | ارسال بمب به اسرائیل را کوتاه مدت متوقف کرده ایم حمله رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه سه شهید و ۱۶ زخمی برجای گذاشت + فیلم (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهادت ۳ مبارز گردان‌های قدس در جنوب لبنان واکنش سوریه به حمله احتمالی اسرائیل به رفح ادعای مضحک وزیر دفاع آمریکا درباره ایران واکنش کرملین به اتهام دخالت روسیه در سوءقصد به جان زلنسکی شهادت و زخمی‌شدن چندین فلسطینی در حملات جدید رژیم صهیونیستی سازمان جهانی بهداشت: رفح را ترک نمی کنیم | اینجا سوخت فقط برای ۳ روز دیگر وجود دارد واکنش حماس به کشف یک گور دسته جمعی دیگر در بیمارستان الشفا غزه اوکراین از زندانیان به عنوان نیروی جنگی استفاده می‌کند محمد اسلامی: منطق آمریکایی‌ها قلم‌کردن پاها و خلع سلاح است حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به موضع صهیونیستی «المالکیه» (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی از نوار غزه به سرزمین‌های اشغالی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: تابستان داغی خواهیم داشت حملات پهپادی و موشکی حزب‌الله به دو مقر ارتش اسرائیل جنایت جدید صهیونیست‌ها؛ کشف سومین گور جمعی در بیمارستان الشفا ارتش روسیه دو روستای دیگر را در اوکراین تصرف کرد
سرخط خبرها

هزینه ۱۲ میلیون دلاری دولت بایدن برای حفاظت از قاتلان سردار سلیمانی

  • کد خبر: ۲۱۴۱۸۸
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴
هزینه ۱۲ میلیون دلاری دولت بایدن برای حفاظت از قاتلان سردار سلیمانی
اسنادی که به تازگی افشا شده‌اند نشان می‌دهد دولت جو بایدن بیش از ۱۲ میلیون دلار در یک سال برای محافظت فیزیکی از دو مشاور امنیت ملی سابق این کشور هزینه کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، «جان بولتون» و «رابرت او براین» مدت‌هاست سمت‌های خودشان به عنوان مشاوران اسبق امنیت ملی آمریکا را ترک کرده‌اند، اما آن‌ها به دلیل نگرانی‌ها از نقشی که در ترور سردار «قاسم سلیمانی» داشته‌اند خواستار ادامه محافظت فیزیکی از خودشان شده‌اند.

بررسی اسناد جدید نشان می‌دهد هزینه حفاظت فیزیکی از این دو مقام آمریکایی برای یک سال ۱۲،۲۸۰،۳۲۴ دلار بوده است.

گزارش این هزینه‌ها در اسنادی که وزارت امنیت داخلی آمریکا برای کنگره ارسال کرده و به امضای «آلجاندرو مایورکاس»، وزیر امنیت داخلی این کشور رسیده آمده است.

با آنکه در این سند نامی از ایران به میان نیامده، اما شبکه سی‌بی‌اس گزارش داده که حفاظت فیزیکی از این دو مقام سابق آمریکایی به تهدید‌های بالقوه علیه آن‌ها از طرف ایران ارتباط دارد.

جان بولتون و او براین هر دو از مقام‌های سابق دولت دونالد ترامپ هستند که در تصمیم‌گیری برای ترور سردار سلیمانی در دی‌ماه سال ۱۳۹۸ در نزدیکی فرودگاه بغداد نقش داشته‌اند.

در اسناد وزارت امنیت داخلی آمریکا تصریح شده این دو مقام سابق آمریکایی تحت حفاظت ۲۴ ساعته قرار دارند. این حفاظت‌ها، دفاتر کار و منزل شخصی و همچنین سفر‌های داخلی و خارجی آن‌ها را در برمی‌گیرد.

مشاوران امنیت ملی آمریکا معمولاً بعد از خروج از قدرت از حفاظت‌هایی در این سطح برخوردار نمی‌شوند.

اسناد جدید نشان می‌دهند بولتون در ماه‌های ابتدایی بعد از اتمام سمت خود از حفاظت برخوردار نبوده و از دسامبر ۲۰۲۱ تحت محافظت قرار گرفته است.

دونالد ترامپ بعد از خروج از قدرت به سرویس مخفی آمریکا دستور داده «او براین» تحت حفاظت قرار بگیرد. هزینه محافظت از او تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱ نزدیک به ۱،۹۲۸،۹۲۲ دلار برآورد شده است.

این هزینه‌ها تنها محدود به بولتون و او براین نیست. «مایک پامپئو»، وزیر خارجه سابق، «مارک اسپر»، وزیر دفاع سابق، «فرانک مک‌کنزی»، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش و «برایان هوک»، نماینده سابق دولت آمریکا در امور ایران از جمله دیگر مقام‌های دولت ترامپ هستند که تحت حفاظت قرار دارند.

طبق این اسناد، در یک دوره ۱۰ ماهه از ۱ دسامبر ۲۰۲۱ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ هزینه‌های اختصاص داده شده برای محافظت سرویس مخفی از بولتون ۴،۹۳۴،۹۶۳ دلار بوده است. این هزینه‌ها برای او برایان از ۱ اکتبر ۲۰۲۱ تا یک سال بعد ۵،۷۷۸،۷۱۳ دلار برآورد شده است.

علاوه بر این هزینه‌ها، برخی مخارج موقتی نیز برای این دو نفر هزینه شده است. بیشترین هزینه‌های موقت اختصاص‌داده شده مربوط به هزینه سفر‌های خارجی و اجاره خودرو بوده است. جمع تمامی این هزینه‌ها به ۱۲،۲۸۰،۳۲۴ دلار رسیده است.

شبکه خبری سی‌بی‌اس می‌گوید این رقم تمامی مبالغ هزینه‌شده برای محافظت از مقام‌های آمریکایی که از جانب ایران احساس تهدید می‌کنند را شامل نمی‌شود، زیرا گزارش وزارت امنیت داخلی مربوط به تنها بخشی از زمانی است که این مقام‌ها تحت حفاظت قرار داشته‌اند.

اسنادی که بررسی شده‌اند تنها مربوط به یک سال هستند و تنها دو نفر از مقام‌های دولت ترامپ را شامل می‌شود. این در حالی است که طبق گزارش رسانه‌های آمریکا حفاظت فیزیکی از برخی از آن مقام‌ها کماکان ادامه دارد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->