درگیری گالانت و نتانیاهو بالا گرفت ده‌ها شهید و مجروح در بمباران جنون‌آمیز جبالیا غزه | ده‌ها خانه تخریب شد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله اوکراین به رستورانی در دونتسک | ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند + فیلم آتش سوزی در شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی ادامه دارد + فیلم و عکس (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هلاکت یک نظامی صهیونیست دیگر در نوار غزه (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت ۵۰ استاد و بیش از دو هزار و ۴۰۰ دانشجو در اعتراضات دانشجویی در آمریکا حمله پهپادی حزب‌الله به سامانه «گنبد آهنین» رژیم صهیونیستی (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) شمال فلسطین اشغالی در تاریکی فرو رفت قسام: به قطع کردن سر افسران جنایتکارتان ادامه می‌دهیم حملات جدید مقاومت به نظامیان صهیونیست در غزه + فیلم (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) صهیونیست‌های خشمگین خواستار انحلال کابینه نتانیاهو شدند + فیلم (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «رامون» اسرائیل (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تظاهرات گسترده در فلسطین اشغالی علیه کابینه نتانیاهو هیلی زوج انتخاباتی احتمالی ترامپ حماس: مذاکرات به بن‌بست رسید رایزنی های فرمانده ارتش آمریکا در منطقه با عربستان درباره غزه حماس: اسرائیل بر تداوم نسل‌کشی اصرار دارد | آمریکا مسئول جنایات است ماکرون به اروپا آماده باش داد سقوط بالگرد آپاچی ارتش آمریکا در کانزاس | ۲ نظامی زخمی شدند
سرخط خبرها

گزارش لحظه‌به‌لحظه انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در مشهد و خراسان رضوی + فیلم و عکس

  • کد خبر: ۲۱۴۶۱۵
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸
گزارش لحظه‌به‌لحظه انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در مشهد و خراسان رضوی + فیلم و عکس
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای گزینش ۲۴ نماینده خراسان رضوی در مجالس مزبور، هم‌زمان با سراسر کشور در این استان و مشهد آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، مردم خراسان رضوی در حالی از ساعت هشت صبح روز جمعه ۱۱ اسفندماه به تدریج راهی بیش از چهار هزار و ۶۰۰ شعبه اخذ رای در این استان شده اند که دمای هوا در برخی شهرها از جمله مشهد زیر صفر و در برخی دیگر از شهرها تا هشت درجه سانتیگراد زیر صفر رسیده است.

امروز ۵۹ هزار شعبه اخذ رای در ایران بازگشایی شد که از این تعداد چهار هزار و ۶۲۷ شعبه به خراسان رضوی رسید همچنین هزار و ۸۹۶ شعبه اخذ رای نیز سهم شهرستان چهار میلیونی مشهد شد.

برف و یخبندان ۲ روز گذشته یکی از چالش های پیش رو برای فرایند رای گیری در خراسان رضوی بود که به گفته استاندار، پیش از بارش ها تمهیدات لازم برای انتقال ملزومات انتخابات به شعب اخذ رای در دورترین نقاط استان اندیشیده شده بود.

یعقوبعلی نظری، شمار واجدان شرایط رای دادن را در این استان هفت میلیون نفری، چهار میلیون و ۷۵۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: تعداد رای اولی ها در خراسان رضوی به عنوان بخشی از واجدان شرایط یا متولادن یازدهم اسفندماه سال ۱۳۸۴ و قبل از آن، حدود ۲۵۰ هزار نفر است.

محسن داوری، فرماندار مشهد نیز شمار واجدان شرایط در این شهرستان را ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر اعلام کرد.

اخبار لحظه به لحظه انتخابات ۱۱ اسفند را در ادامه براساس ساعت و آخرین اخبار می توانید مطالعه کنید:

ساعت ۰۳:۲۰ - شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲

نتایج غیر رسمی انتخابات در نیشابور

شنیده ها حاکی از شمارش اولیه آرا در حوزه انتخابیه نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه و پیشتازی یحیی سلیمانی و سید علی حسینی است. 

ساعت ۰۳:۰۵ - شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲

نتایج غیر رسمی انتخابات در تایباد

بر اساس نتایج غیر رسمی تاکنون حدود ۱۲ هزار رای شمارش شده است و هم اکنون حدود ۸ هزار رای به عثمان سالاری تعلق دارد و حدود ۴ هزار رای متعلق به نامزدهای دیگر است. صیادی در رتبه دوم قرار دارد.

ساعت ۰۳:۰۰ - شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲

نتایج غیر رسمی انتخابات در قوچان

شمارش آرا در قوچان و فاروج در حالی انجام می شود که رقابت اصلی در انتخابات بین عسکری، آذری و نوروزی است.

ساعت ۰۲:۴۰ - شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲

رسمی؛ مشارکت بیش از ۴۰ درصدی مشهدی ها در انتخابات

محسن داوی، فرماندار مشهد اعلام کرد: تعداد آرای ماخوذه حوزه انتخابیه مشهد و کلات ۹۲۸ هزار و ۱۴۷ رای بوده است و همچنین آرای ماخوذه شهرستان مشهد با احتساب بخش احمد آباد و رضویه ۹۶۷ هزار و ۷۴۷ رای بوده است. با توجه به واجدین شرایط مشارکت ۴۰/۳۲ درصد در شهرستان مشهد داشتیم.

ساعت ۲۴:۰۰ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

اعلام پایان انتخابات در مشهد و کلات توسط فرماندار مشهد

ساعت ۲۲:۳۰ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

حضور مردم مشهد در آخرین ساعات اخذ رأی پای صندوق‌ها

ساعت ۲۲:۴۰ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

طباطبایی ، رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی اعلام کرد: روند رای گیری درر۱۳ شهرستان خراسان رضوی در برخی بخش ها در سرخس ، تربت حیدریه و کاشمر ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه پایان یافت.

ساعت ۲۲:۱۰ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

حضور عروس و داماد خلیل آبادی پای صندوق  رای

گزارش لحظه‌به‌لحظه انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در مشهد و خراسان رضوی + فیلم و عکس

ساعت ۲۲:۰۰ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

حضور  پر شور مردم شهرک طالقانی مشهد در ساعات پایانی پای صندوق‌های رأی

 

ساعت ۲۱:۳۰ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

تمدید زمان انتخابات تا ساعت ۲۴

ساعت ۲۰:۴۵ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

حضور مردم برای رای دهی در حرم مطهر رضوی

 

ساعت ۲۰:۱۲ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

حضور مردم پای صندوق های رای در مسجد امام سجاد(ع)

ساعت ۲۰:۰۰ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

احتمال تمدید زمان انتخابات در شهر‌های بزرگ تا ساعت ۲۴

 سید هادی طبابایی، امروز، ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه زمان انتخابات در خراسان رضوی تا ساعت ۲۲ تمدیده شده است، گفت: بنا بر درخواست شعب استان مبنی بر تمدید زمان اخذ رأی از مردم این درخواست به ستاد انتخابات کشور داده شد که با هماهنگی شورای نگهبان با درخواست ما موافقت کردند.

وی افزود: این بدین معناست که همانند ساعات اولیه روز، آمادگی کامل داریم تا روند انتخابات را ادامه دهیم.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی در پاسخ به سوال خبرنگارا شهرآرانیوز مبنی بر تمدید مجدد زمان انتخابات گفت: به احتمال فراوان در شهر‌های بزرگ مانند مشهد، نیشابور، سبزوار و قوچان و کاشمر احتمالا تمدید مجدد زمان پایان انتخابات تا ساعت ۲۴ وجود دارد.

ساعت ۱۹:۴۵ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

انتخابات در سراسر کشور تا ساعت ۲۲ تمدید شد

ستاد انتخابات کشور با انتشار اطلاعیه شماره ۳۲ ضمن اشاره به ازدحام مردم درشعب اخذ رای، زمان اخذ آرا را در سراسر کشور تا ساعت ۲۲:۰۰ امشب تمدید کرد.

ساعت ۱۹:۰۰ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

دهه نودی‌ها، در انتظار سنّ رای دادن

آن‌ها شاید دقیقا نمی‌دانند چه کار مهمی را انجام می‌دهند، اما از روی دست بزرگتر‌هایشان دموکراسی را مشق می‌کنند.

پر بی‌راه نیست بگوییم این نسل از جامعه برای حضور پر شور در تعیین تکلیف سرنوشت کشورشان، از نسل‌های جلوتر مشتاق‌ترند. مادر‌ها البته موثر‌ترین نقش‌دهی را به فرزندان آینده ایران دارند و همان‌ها نیز به فرزندانشان راه و رسم درست زندگی کردن و درست انتخاب کردن را می‌آموزند.

ساعت ۱۸:۲۰ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

 کمال سروی‌ها با بیان اینکه در مشهد نیز تا ساعت ۱۷ و ۵۰ دقیقه، ۷۰۰ هزار نفر رای داده اند که این رقم قابل توجه و بیشتر از دوره گذشته بوده است، گفت: امیدواریم مردم تا ساعات تمدید انتخابات با حضور پرشور پای صندوق‌های اخذ رای حاضر شده و مشارکت حدود ۲.۵ میلیون نفری واجدان شرایط را در استان ثبت کنند.

مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی گفت: تاکنون تخلف خاصی به هیات نظارت منعکس نشده است، اما مردم موارد و شکایات احتمالی انتخاباتی خود را به این هیات منعکس کنند تا رسیدگی شود.

ساعت ۱۸:۰۰ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

تمدید رسمی زمان انتخابات در خراسان رضوی تا ساعت ۲۰

سید هادی طباطبایی، در خصوص تمدید زمان انتخابات خراسان رضوی گفت: با توجه به اعلام تمامی شعب‌های اصلی و فرعی انتخابات در خراسان رضوی مبنی بر تمدید زمان انتخابات، ستاد انتخابات استان درخواست تمدید زمان انتخابات در خراسان رضوی را به وزارت کشور اعلام کرد که با موافقت وزارت کشور نیز زمان انتخابات تمدید شد.

وی ادامه داد: وی تاکید کرد: ساعت ۲۰، ساعت پایانی زمان انتخابات نیست و ما مجددا برآورد خواهیم کرد و اگر نیاز بود مجددا درخواست تمدید زمان انتخابات را به وزارت کشور اعلام خواهیم کرد.

ساعت ۱۷:۳۰ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

فرماندار مشهد: اتاق وضعیت انتخابات برای پایش و رصد لحظه‌ای شعب اخذ رای ایجاد شده است

محسن داوری معاون استاندار و فرماندار مشهد درباره دلایل تشکیل اتاق وضعیت انتخابات اظهار کرد: به دو دلیل اتاق وضعیت ایجاد شد. نخست اینکه تمام شعب در اتاق وضعیت مورد پایش و مانیتورینگ قرار بگیرد تا تمام اتفاقات شعب اخذ رای رصد شود و امکان گفت‌وگوی مستقیم با اعضای شعب و رفع نقص احتمالی وجود داشته باشد. از سوی دیگر، با شفاف سازی صورت گرفته، همه دستگاه‌های نظارتی بر شعب اخذ رای و سلامت اخذ رای ناظر باشند.

ساعت ۱۶:۳۰ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

پیش‌بینی افزایش مشارکت انتخابات خراسان رضوی نسبت به دوره گذشته و احتمال تمدید زمان انتخابات

سید هادی طباطبایی در ستاد انتخابات استانداری خراسان رضوی گفت: انتخابات در امنیت و سلامت کامل در حال برگزاری است. دشمن به دنبال این بود که خللی در مسیر انتخابات ایجاد کند، اما انتخابات تا این لحظه بدون هیچ مشکلی در حال برگزاری است و رضایت مردم از روند برگزاری انتخابات نیز گواه این ماجرا است.

وی ادامه داد: تصریح کرد: مشارکت نسبت به دوره‌های قبلی خیلی بهتر شده است. گزارشاتی که نماینده‌های ما می‌دهند حاکی از اقبال خوب مردم بوده و بهتر از تصورات و پیش‌بینی‌های ما بوده است. نسبت به دوره گذشته به صورت غیرتجمیع شده مشارکت بیشتر شده است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی در خصوص زمان پایان انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ بیان کرد: از ساعت ۱۸ به بعد، هر زمان که وزارت کشور زمان پایان انتخابات را اعلام کند، انتخابات به طور رسمی پایان خواهد یافت، اما طبق سوابقی که از ادوار انتخابات در خراسان رضوی داشته‌ایم، زمان انتخابات در خراسان رضوی تمدید خواهد شد.

ساعت ۱۵:۳۰ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

حضور عشایر خراسان رضوی در پای صندوق‌های اخذ رای 

هشت هزار و ۲۰۰ خانوار عشایری با حدود ۳۴ هزار نفر جمعیت در خراسان رضوی در قالب ۳۵ طایفه عشایری در ۱۶ شهرستان و ۳۶۴ محله عشایری این استان در پای صندوق‌های اخذ رای حاضر شدند.

 

ساعت ۱۴:۳۰ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

حضور عروس و داماد مشهدی پای صندوق رای

ساعت ۱۴:۰۰ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

عدم مشارکت در انتخابات، آب در آسیاب دشمن ریختن است

آیت‌الله مصطفی اشرفی‌شاهرودی از علمای برجسته خراسان رضوی امروز، ۱۱ اسفند ماه با حضور در یکی از شعب اخذ رای گفت: از مردم شریف کشور تقاضا دارم علی‌رغم اینکه نابسامانی‌ها در کشور زیاد و توقعات فراوانی هم وجود دارد، عدم مشارکت آن‌ها آب در آسیاب دشمن ریختن است.

وی افزود: این کشور و انقلاب با خون بهترین فرزندان ما آبیاری شده است و مردم باید مشارکت حداکثری خود را داشته باشند.

ساعت ۱۳:۳٠ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

مجلس شورای اسلامی نماد اسلامیت و ملت ما است

 آیت الله سید محمد هادی عبد خدایی امروز جمعه ۱۱ اسفند، با حضور در یکی از شعب اخذ رای در مشهد تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی نماد اسلامیت و ملت ما است که این انتخابات بسیار با اهمیت است.

وی تاکید کرد: من چندین دوره در انتخابات کاندید شدم انتخابات ما یکی از انتخابات سالم است. ما هم افتخار می‌کنیم در این انتخابات سالم شرکت می‌کنیم.

 

ساعت ۱۲:۲٠ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

امنیت پایدار از اقتدار حضور مردم در انتخابات است | آماده‌باش ۴ فروند بالگرد و اورژانس هوایی در خراسان‌رضوی

فرمانده قرارگاه شمال‌شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: چهار فروند بالگرد و اورژانس هوایی در استان در حالت آماده‌باش هستند، ولی تاکنون هیچ درخواستی از ستاد انتخابات نداشتیم.

امیر سرتیپ امیر آذریان امروز، ۱۱ اسفند، در ساعت ۱۲:۲٠ در گفتگو با شهرآرانیوز با اعلام آخرین اخبار انتخاباتی اظهار کرد: حضور پرشور مردم را از دقایق اولیه در پای صندوق‌های رای تبریک عرض می‌کنم. حضور مردم پای صندوق رای به امنیت کشور کمک می‌کند و ما که امنیت‌ساز این مرزوبوم هستیم باید از حضور مردم تشکر کنیم.

وی ادامه داد: امنیت پایدار از اقتدار حضور مردم در انتخابات است و این مهم را در ۲۲ بهمن شاهد بودیم که مردم حماسه آفریدند.

آذریان خاطرنشان ساخت: خدا را شاکریم که توانستیم درکنار مردم و مسئولان علاوه بر تامین امنیت به ستاد انتخابات کمک کنیم و در کنارشان باشیم. همچنین بنابر اعلام استانداری اقدامات گسترده‌ای در روستا‌های دورافتاده و صعب‌العبور انجام دادیم.

ساعت ۱۱:۴۷ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

ادارات ثبت احوال در خراسان‌رضوی تا پایان ساعت رای‌گیری فعال‌اند

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌رضوی از آمادگی کامل ثبت احوال خبر داد.

غلامحسین قنبری امروز، ۱۱ اسفند، ساعت ۱۱:۴۷ با حضور در استودیو انتخابات خراسان‌رضوی اظهار کرد: کسانی‌که شناسنامه جلد قرمز دارند و به شماره ملی نیاز داشته باشند همین امروز می‌توانند اقدام کنند.

وی افزود: تمام دفاتر پیشخوان ثبت احوال در سراسر استان فعال هستند و تا پایان زمان رای‌گیری ارائه خدمت خواهند داشت.  
کسانی‌که کارت ملی آن‌ها قبلا صادر شده امروز برای تحویل می‌توانند اقدام کنند.  

عوامل اجرایی از ثبت احوال در سراسر استان مستقرند و هرگونه مشکلی که پیش آید بلافاصله برطرف خواهد شد. 

ساعت ۱۱:۳۰ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

صف مردم در شعب اخذ رای در ساعات ابتدایی انتخابات شهرستان زبرخان در سرمای منفی ۶درجه

رای رای رای رای رای رای رای رای رای رای رای رای رای رای رای رای رای
 

 ساعت ۱۱:۲۵ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

شبکه مخابرات خراسان رضوی در روز انتخابات صد درصد پایدار است

مدیرکل فناوری ارتباطات و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی گفت: تا این لحظه هیچ‌گونه قطعی ارتباطات نداشتیم و همه ارتباطات پایدار است.

علی دلگیر ساعت ۱۱:۲۵ دقیقه امروز، ۱۱ اسفند، با حضور در استودیو انتخابات استانداری خراسان‌رضوی اظهار کرد: با ۳هزار و ۵۰۰ نفر از عوامل مخابرات استان، مجموعه همراه اول، ایرانسل شرکت ازتباطات زیرساخت و ارتباطات رادیویی پای کار انتخابات هستند تا این لحظه هیچگونه قطعی ارتباطات نداریم و تمام ارتباطات پایدار است؛ و تا این لحظه تمام شعب که درگیر انتخابات بودند متصل شدند و انتخابات با فرایند عادی و نرمال در حال فعالیت است.

وی گفت: برای پایداری ارتباطات ۳۰ گشت فیبر نوری در حوزه زیرساخت و فیبر‌های مخابرات در حال پایش هستند تا احیانا حفاری غیر مجاز انجام نشود وسلامت فیبر‌ها که به نوعی پایداری ارتباطات است حفظ شود.

مدیرکل فناوری ارتباطات و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی افزود: کل سایت‌های تلفن همراه، همراه اول و ایرانسل وسیستم‌های انتقال در زیرساخت به صورت نرمال در حال فعالیت اند. برای اتفاقات احتمالی در حالت اماده باش هستیم تیم‌های توزیع شده در شهرستان‌ها آماده اند تا اگر مشکلی پیش اید در کمترین زمان برطرف شود.

ساعت ۱۱:۱۵ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

عدم مشارکت آب در  آسیاب دشمن ریختن است

آیت‌الله مصطفی اشرفی‌شاهرودی از علمای برجسته خراسان رضوی با حضور در یکی از شعب اخذ رای گفت: از مردم شریف کشور تقاضا دارم علی‌رغم اینکه نابسامانی‌ها در کشور زیاد و توقعات فراوانی هم وجود دارد، عدم مشارکت آن‌ها آب در آسیاب دشمن ریختن است.

وی افزود: این کشور و انقلاب با خون بهترین فرزندان ما آبیاری شده است و مردم باید مشارکت حداکثری خود را داشته باشند.

 

ساعت ۱۱:۰۰ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

حضور جانباز قطع نخاع مشهدی پای صندوق‌های رای

صفایی، جانباز قطع نخاع ۸ سال دفاع مقدس گفت: انتخابات تکلیف، جهاد و مبارزه حقیقی با دشمن داخلی و خارجی است. ما اگر چه دست، چشم و اعضا و جوارحمان را از دست دادیم،‌ اما برای رضای خدا و برای اینکه دشمن بداند که محکم پای آرمان‌های‌مان ایستاده‌ایم، پای صندوق‌های رأی آمدیم.

 

ساعت ۱۰:۴۵ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

رای بانوی ۱۰۲ ساله ازمیغانی در شعبه شماره ۲۵ سیار روستای ازمیغان شهرستان طبس

گزارش لحظه‌به‌لحظه انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در مشهد و خراسان رضوی + فیلم و عکس

 

ساعت ۱۰:۴۰ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در لحظات آغازین رای‌گیری انتخابات ۱۱ اسفند، رای خود را به صندوق انداخت. 

 

ساعت ۱۰:۳۰ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

حضور استاندار، فرماندار، شهردار و دادستان استان در اتاق کنترل وضعیت انتخابات شهرستان مشهد


 

 

ساعت ۱۰:۱۵ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

صددرصد شعب فرایند رای‌گیری را شروع کردند

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی با بیان اینکه تا الان، صددرصد شعب فرایند رای‌گیری را شروع کرده‌اند و آماده اخذ رای از هم‌وطنان هستند و مشکلی در این خصوص نداریم، گفت: شعب باقیمانده به علت بارش شدید برف تا دقایقی دیگر به شبکه سراسری می‌پیوندند.

سیدهادی طباطبایی افزود: ۸۰ هزار نفر نیرو و هیئت اجرایی در انتخابات پای کار هستند. سامانه‌هایی در شعب اخذ رای تدارک دیده شده که به صورت آنلاین تمام فعالیت‌ها را زیرنظر داشته باشیم تا انتخاباتی شفاف، سالم و باامنیت را برگزار کنیم.

 

ساعت ۱۰:۰۰ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

فرماندار مشهد: اشکال نرم‌افزاری شعب اخذ رای به سرعت برطرف شد

فرماندار مشهد مقدس گفت: در برخی شعب تاخیر ۲۰دقیقه‌ای در شروع انتخابات رخ داد که به علت نقص نرم‌افزاری بود.

 «محسن داوری» معاون استاندار و فرماندار مشهد در جریان بازدید از شعب اخذ رای در جمع خبرنگاران گفت: با وجود برودت هوا و بارندگی شب گذشته، از ساعت ابتدایی، اخذ رای در تمام شعب اخذ رای شهرستان مشهد آغاز شد. ساعت ۶ صبح همه اعضا در شعب اخذ رای حضور داشتند.

وی افزود: تا این لحظه با از استقبال خوبی از سوی مردم روبرو بودیم. داوری خاطرنشان کرد: در ابتدای فرآیند رای‌گیری، اشکال نرم‌افزاری در برخی از شعب اخذ رای پدید آمد که به سرعت برطرف شد و تا زمان رفع اشکال نیز از طریق سیستم دستی فرآیند انتخابات ادامه پیدا کرد.

فرماندار مشهد در ادامه گفت: فرآیند اخذ رای تا ساعت ۱۸ عصر ادامه پیدا می‌کند و قطعاً اگر استقبال مردم به همین صورت باشد و نیاز به تمدید زمان رای گیری باشد، زمان تمدید خواهد شد.

وی با اشاره به این که ۱۸۹۶ شعبه اخذ رای در شهرستان مشهد وجود دارد، خاطرنشان کرد: ۱۸۱۰ صندوق در حوزه انتخابیه مشهد و کلات برای آرای مردم این حوزه پیش بینی شده که این میزان نسبت به دوره گذشته از افزایش ۲۰ درصدی برخوردار بوده است.

داوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تعرفه اضافی مورد نیاز شعب اخذ رای از طریق مخازن موجود در هر منطقه تامین می‌شود، ضمن اینکه شعب به صورت آنلاین رصد می‌شود.

وی افزود: نتایج انتخابات به محض پایان شمارش آرا اعلام می‌شود. البته احتمالاً این کار به دلیل تعداد زیاد نامزد‌ها و مشارکت مردم زمان بر خواهد بود.

 

ساعت ۰۹:۴۵ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

مراسم عقد زوج جوان نیشابوری پای صندوق رای در مسجد جامع + عکس و فیلم

زوج جوان نیشابوری هم‌زمان با آغاز انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، مراسم عقد خود را در شعبه اخذ رای برگزار کردند.

این زوج جوان که در دقایق اولیه صبح، در شعبه اخذ رای واقع در مسجد جامع نیشابور حضور پیدا کرده بودند، پس از برگزاری مراسم عقد خود در محل اخذ رای ، برگه های رای خود را پر کردند و به صندوق انداختند.

این زوج جوان روز جمعه در حالی که سفره عقد خود را در شعبه اخذ رای نیشابور پهن کردند، پس از قرائت خطبه عقد پای صندوق رای حاضر شدند و رای خود را در صندوق انداختند.

آنان ضمن پخش شیرینی در بین حاضرین در شعبه اخذ رای، در گفتگو با خبرنگار ایرنا هدف از این اقدام را ایجاد انگیزه برای سایر جوانان به منظور حضور در صندوق اخذ رای و ایمان و اعتقاد خود به نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کردند.

فرماندار شهرستان نیشابور نیز در حاشیه این مراسم گفت: ۴۴۰ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه نیشابور واقع است که از این تعداد ۲۷۷ شعبه مربوط به نیشابور، ۱۷۶ شعبه شهری و الباقی روستایی هستند.

مهدی دونده با تشریح آخرین اخبار انتخاباتی در حوزه نیشابور اظهار کرد: در حوزه انتخابیه نیشابور «شهرستان‌های زبرخان، فیروزه، میان جلگه و نیشابور» قرار دارند. بر این اساس سه نامزد مجلس شورای اسلامی از مشهد، قوچان و تهران درخواست انتقال به نیشابور داشته‌اند.

وی اضافه کرد: جمعیت نیشابور ۵۴۰ هزار نفر است که ۳۵۰ هزار نفر واجد شرایط رای و ۱۰ هزار رای اولی در حوزه نیشابور هستند.

 

ساعت ۰۹:۳۰ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

آیت‌الله علم‌الهدی: این بار دشمن طمعه‌ای دوخته بود که مردم در انتخابات شرکت نمی‌کنند

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در جریان حضور در صندوق اخذ رای مسجد و حسینیه بنا‌ها در مشهد گفت: همیشه و در تمام بحران‌ها در نظام و انقلاب و طی ۴۵ سال گذشته، این مردم بودند که به صحنه آمدند و هر زمان مردم به صحنه آمدند، دشمن شکست خورده است.

وی افزود: دشمن در این انتخابات طمع دوخته بود که مردم شرکت نمی‌کنند و می‌خواست این را وسیله‌ای برای آن قرار دهد که در ارزیابی خود تهاجم به نظام را جدی‌تر کند. اما این‌بار هم مردم مثل همیشه دشمن را ناامید خواهند کرد و در این مرحله نیز دشمن با شکست مواجه خواهد شد.

 

 

ساعت ۰۹:۲۰ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

اخذ ۱۳۳ هزار رای در خراسان رضوی| حضور استاندار خراسان رضوی در «اتاق وضعیت» ستاد انتخابات شهرستان مشهد

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی با حضور در «اتاق وضعیت» ستاد انتخابات شهرستان مشهد گفت: تا ساعت ۹ و ۱۵ دقیقه ۱۳۳ هزار رای در استان اخذ شده است. 

شاهد نزول رحمات الهی هستیم و از دیروز استان به شدت فعال است که مشکلی در حوزه‌های مختلف ایجاد نشود. 

راس ساعت ۸ تقریبا همه شعب آماده بودند و روال معمول فرآیند رای‌گیری در جریان بوده است.

 

ساعت ۰۹:۱۵ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

حضور تولیت آستان قدس رضوی پای صندوق رای

تولیت آستان قدس رضوی روز جمعه در جریان انتخابات دوازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری رای خود را به صندوق انداخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی که صبح امروز در یکی از شعبه‌های اخذ رای حرم مطهر رضوی حضور پیدا کرده بود، در جمع خبرنگاران گفت: عزیزانی که در انتخابات شرکت می‌کنند از حق خود استفاده کرده و به وظیفه ملی و دینی خود عمل می‌کنند. اما خطاب به آن عزیزانی که هنوز تصمیم نگرفته‌اند یا تصمیم به شرکت‌نکردن در انتخابات دارند، عرض می‌کنم ما باید در مسائل اصل و فرع را مراعات کنیم.

وی افزود: ممکن است گلایه‌ها و مطالباتی داشته باشند که بعضاً صحیح و به‌حق هم باشد، ولی یک انسان خردورز و دوراندیش هیچ‌گاه مسائل اصلی را فدای فرعی نمی‌کند، بلکه مسائل فرعی را فدای اصلی می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: کسی که سلامت جان او در خطر است و اموال خود را می‌فروشد تا سلامتی خود را بازیابد را سرزنش نمی‌کنند. در انتخابات و مسائل سیاسی و اجتماعی هم مسائل اصلی و فرعی وجود دارد. گلایه‌ها و انتقادات و مطالبات به‌حقی ممکن است باشد، اما نباید فدای اصل شود.

وی تاکید کرد: امنیت کشور، اقتدار کشور، حفظ تمامیت ارضی کشور و یاس و ناامیدی دشمنان و بدخواهان این ملت و کشور، اصل است. تولیت آستان قدس رضوی ابراز امیدواری کرد که امروز، حضور شورانگیز و مسئولانه مردم در یک امر مهم اصلی کشور را شاهد باشیم. 

 

 ساعت ۰۹:۰۰ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

گفت‌وگوی استاندار خراسان‌رضوی با یکی از مراجعه‌کنندگان به شعبه اخذ رای مسجدالزهرا(س) در خیابان طالقانی مشهد

 
 
ساعت ۰۸:۴۵ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

تمامی حوزه‌های انتخابیه در خراسان رضوی ۱۵ درصد تعرفه مازاد دارند

امیر فریدنیا باحضور در استودیو انتخابات خراسان‌رضوی با اعلام آخرین اخبار انتخاباتی اظهار کرد: در روز گذشته پیکربندی شعب اخذ رای تمام شد، اقلام و تجهیزات پشتیبانی به تمام مناطق صعب‌العبور اعزام شده است و مشکلی در این خصوص نداریم و تمامی شعب در استان فعال و آنلاین است. 

به گفته دبیر ستاد انتخابات خراسان‌رضوی در ستاد انتخابات استان آمادگی داریم با شماره ۱۱۱ و ۳۳۲۰۵۱ گزارش‌ها و پیشنهادات مردمی را دریافت کنیم.

 

ساعت ۰۸:۳۰ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ 

۱۰۰ درصد شعب در خراسان رضوی فرایند رای گیری را انجام می‌دهند | تا این لحظه حضور مردم مشهد پرشور است 

استاندار خراسان‌رضوی نیز باحضور در استودیوی انتخابات خراسان رضوی با اعلام اخرین اخبار انتخاباتی در سطح شهر  اظهار کرد: آمادگی لازم درمناطق کوهستانی و صعب العبور داشتیم علیرغم همه فراز و نشیب ها در ساعت اولیه بیش از ۹۹ درصد صندوق های رای آمادگی اخذ رای داشتند که این رقم الان به ۱۰۰ درصد رسیده است. 

یعقوبعلی نظری گفت: طی بازدید از شعب، حضورمردمی پرشور بوده است مسئولین اجرایی فعال و اماده هستند تا حماسه ای دیگر را رقم بزنند.

به گفته وی، عملیات اخذ رای‌ برای داوطلبان ششمین مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین مجلس شورای اسلامی آغاز شده است. فرمانداران عملیات اخذ رای را آغاز کنند و ان‌شاءالله برای مردم عزیز، این انتخابات برکت داشته باشد و موجب استحکام نظام اسلامی و پاسداری از خون شهدا باشد.

نظری افزود: صد درصد شعب آماده فرایند برگزاری انتخابات هستند. درصد باقیمانده باتوجه به برودت هوا و پراکندگی روستاها بوده که تا لحظاتی دیگر آماده خواهندشد. بیش از ۸۰ هزار عامل اجرایی، ارتباطات و زیرساخت‌ها و همه عوامل اجرایی شعب و صندوق ها آمادگی صددرصدی دارند.

ساعت ۰۸:۱۵ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ 

شعب سیار اخذ رای به روستا‌های خراسان رضوی اعزام شدند

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: شعب سیار اخذ رای از صبح امروز، جمعه به روستا‌های کم جمعیت استان اعزام شدند.

سید هادی طباطبایی روز جمعه در ستاد انتخابات خراسان رضوی در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به برودت هوا و برنامه ریزی صورت گرفته شعب اخذ رای در نوبت تعیین شده به هر روستا اعزام می‌شوند تا مردم در سرما منتظر رای دادن نباشند.

 ساعت ۰۸:۰۰ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ 

مردم تربت حیدریه برای خلق یک حماسه دیگر به پای صندوق‌های رای رفتند

مردم تربت حیدریه امروز جمعه ۱۱ اسفند برای خلق حماسه‌ای دیگر به پای صندوق‌های رای رفتند تا در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کنند.

علی‌اکبر کی‌پور روز جمعه در نخستین ساعت اخذ رای با حضور در مسجد جامع تربت‌حیدریه در گفتگو با خبرنگاران افزود: همه چیز برای برپایی یک انتخابات گسترده، پرشور و سالم و خلق یک حماسه ملی در این شهرستان مهیا شده است.

  ساعت ۰۸:۰۰ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ 

فرآیند اخذ رای در ۹۵ درصد شعب انتخاباتی خراسان رضوی آغاز شد

استاندار خراسان رضوی گفت: فرآیند انتخابات مجلس شورای اسلامی ساعت ۸ صبح امروز در حدود ۹۵ درصد شعب اخذ رای در این استان آغاز شد.

یعقوبعلی نظری روز جمعه در ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: تا دقایق دیگر فرایند اخذ رای در پنج درصد باقی مانده شعب نیز انجام خواهد شد.

وی گفت: برودت هوا و برف و کولاک موجب تاخیر در روند آغاز انتخابات در برخی شعب در نقاط دور دست و سخت گذر شده است.

 

  ساعت ۰۸:۰۰ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ 

آغاز فرایند رای گیری در شعب سراسر استان خراسان رضوی و مشهد ساعت ۸ صبح

با وجود سرمای شدید هوا و یخ زدگی سطح زمین، جمع زیادی از زائران و مجاوران با حضور در شعب اخذ رای واقع در حرم مطهر امام رضا (ع) رای خود را در صندوق انداختند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای گزینش ۲۴ نماینده خراسان رضوی در مجالس مزبور، همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شد.

راس ساعت هشت صبح امروز ۱۱ اسفندماه، چهار هزار و ۶۲۷ شعبه اخذ رای در استان خراسان رضوی گشایش یافت که در مجموع ۸۰ هزار نفر مدیریت و نظارت بر این انتخابات در این شعب را برعهده دارند.

  ساعت ۰۸:۰۰ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ 

حماسه حضور مردم گناباد و بجستان در انتخابات آغاز شد

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با سطح کشور روز جمعه در بیش از ۱۳۰ شعبه اخذ رای حوزه انتخابیه گناباد و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی آغاز شد.

فرماندار گناباد و رییس حوزه انتخابیه گناباد و بجستان صبح روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: از مجموع ۸۴ هزار و ۳۸۰ واجد شرایط اخذ رای در این حوزه انتخابیه ۶۲ هزار و ۳۸۱ نفر مربوط به گناباد و ۲۱ هزار و ۹۹۹ نفر مربوط به شهرستان بجستان هستند.

ساعت ۰۸:۰۰ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ 

۱۴۵ شعبه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در خواف و رشتخوار فعال شد

فرماندار خواف و رییس حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار گفت: دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری امروز، جمعه در ۱۴۵ شعبه اخذ رای این شهرستان‌های جنوبی استان خراسان رضوی آغاز شد.

مهدی عباسپور افزود: ۱۴۳ هزار نفر از واجدان شرایط اخذ رای در حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار همزمان با سایر نقاط استان خراسان رضوی و کشور با حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری برگ زرینی دیگری در حمایت از دستاورد‌های انقلاب اسلامی رقم می‌زنند.

 

ساعت ۰۸:۰۰ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ 

رای‌گیری در ۴۴۶ شعبه انتخاباتی سبزوار آغاز شد

کار رای گیری انتخابات رای‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری صبح جمعه همزمان با سراسر کشور، در ۴۴۶ شعبه انتخاباتی حوزه انتخابیه سبزوار آغاز شد.

این شعب انتخاباتی در ۶ شهرستان این حوزه انتخابیه شامل سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد فعال شده که ۱۹۷ شعبه آن شهری و ۲۴۹ شعبه روستایی است و از مجموع آن ۳۲۱ شعبه ثابت و ۱۲۵ شعبه سیار خواهد بود.

 ساعت ۰۷:۴۵ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ 

نمایی از شعبه اخذ رای در حرم مطهر رضوی در ساعات اولیه روز

 

 ساعت ۰۷:۲۰ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ 

آمادگی ۷۸ درصد از شعب اخذ رای خراسان رضوی برای آغاز فرآیند رای‌گیری تا ساعت ۷:۲۰ صبح

۷۸ درصد شعبات اخذ رای خراسان رضوی برای آغاز فرآیند رای‌گیری تا ساعت ۷:۲۰ صبح آماده شده و دستگاه‌های آنان در مرکز مدیریت و کنترل انتخابات استان در حال رصد آنلاین است.

امروز، جمعه ۱۱ اسفند بر اساس رصد آنلاین در مرکز مدیریت و کنترل ستاد انتخابات خراسان رضوی، از ۴۶۲۷ شعبه اخذ رای استان معادل ۷۸ درصد تا ساعت ۷ و ۲۰ دقیقه صبح برای آغاز فرآیند اخذ رای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری آماده هستند.

 

ساعت ۰۶:۰۰ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ 

بررسی وضعیت شعب اخذ رای توسط استاندار خراسان رضوی 

آخرین وضعیت پیکربندی دستگاه‌های شعب اخذ رای قبل از آغاز رای‌گیری توسط استاندار خراسان رضوی از ساعت ۶ صبح امروز در حال بررسی است.

امروز، جمعه ۱۱ اسفند یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی ساعت ۶ صبح با حضور در مرکز مدیریت کنترل ستاد انتخابات استان که در محل سالن اجتماعات سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی استانداری برگزار شد، آخرین وضعیت پیکربندی دستگاه‌های شعب اخذ رای را به صورت برخط و آنلاین بررسی کرد.

فرآیند اخذ رای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری راس ساعت ۸ امروز آغاز خواهد شد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->