روز «شنبه» به‌عنوان روز تعطیل جایگزین «پنجشنبه» شد وزیر خارجه بر تسریع اجرای توافقات روسای جمهور ایران و تاجیکستان تاکید کرد سخنگوی شورای نگهبان از برگزاری انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه به صورت تمام الکترونیک خبرداد فرمانده گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی: امنیت پایدار سطح کشور مدیون جانفشانی‌های شهدا است آیت‌الله علم‌الهدی: مادر محور هویت‌آفرین خانواده است | تربیت و انسان‌سازی، رسالت ذاتی هلال احمر فرمانده نیروی زمینی ارتش: برآورد کرده‌ایم انسداد مرز شرق کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پایان برسد سرلشکر موسوی در مشهد: با عملیات وعده صادق و طوفان‌الاقصی عمر رژیم صهیونیستی زودتر به پایان خواهد رسید + ویدیو نماینده تل‌آویو در سازمان ملل: آیا اکنون زمان مناسبی برای اعمال محدودیت‌ بر تسلیحات اسرائیل است؟ تروریست‌ها هفت کارگر پاکستانی را در گوادر کشتند دیدار جمعی از قاریان قرآن عازم حج تمتع با رهبر معظم انقلاب اسلامی + فیلم آیت‌الله علم‌الهدی: تولد فرزند، نقطه عطف زندگی زناشویی است | «فرهنگ‌سازی» و «حمایت»، دو راه حل بحران افزایش سن ازدواج طرح سامان‌دهی کارکنان دولت یکشنبه (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در کمیسیون اجتماعی بررسی می‌شود تمایل ۵ کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اردوغان: اسرائیل در تلاش است جنگ را به کل منطقه گسترش دهد آمادگی ۱۸ هزار و ۶۰۰ عامل اجرایی برای برگزاری دور دوم انتخابات در خراسان‌رضوی + فیلم سخنگوی وزارت خارجه روسیه: زلنسکی خائن است رئیس‌جمهور چین وارد بوداپست شد اعتراف بایدن به استفاده از بمب‌های آمریکایی برای کشتار غیرنظامیان در غزه وزارت ارتباطات از ارائه ۵۰۰ خدمت دولتی به صورت هوشمند خبرداد پروژه فیبر نوری منازل و کسب کار استان قم با حضور رئیسی افتتاح شد
سرخط خبرها

اتحادیه اروپا مرزهای خود را برای ۳۰ روز می‌بندد

  • کد خبر: ۲۱۵۱۳
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸
اتحادیه اروپا مرزهای خود را برای ۳۰ روز می‌بندد
سران اتحادیه اروپا توافق کردند که برای پیشگیری از شیوع کرونا در اروپا، مرز‌های این اتحادیه را به مدت ۳۰ روز بر روی کشور‌های خارجی ببندند.
به گزارش شهرآرانیوز، سران اتحادیه اروپا سه‌شنبه شب توافق کردند که مرز‌های خارجی این اتحادیه را به مدت ۳۰ روز برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا ببندند.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفت که کشور‌ها عضو «انجمن تجارت آزاد اروپا» و بریتانیا از محدودیت ۳۰ روزه برای سفر به اتحادیه اروپا مستثنا هستند.

آلمان پیشتر به شهروندان خود درباره سفر به خارج از این کشور هشدار داده بود و مرکل نیز تاکید کرد که برلین از روز چهارشنبه محدودیت جدید اتحادیه اروپا را اعمال خواهد کرد.

صدراعظم آلمان همچنین گفت که سران اتحادیه اروپا در نشستی که امروز از طریق ویدئو کنفرانس برگزار کردند، موافقت کردند که برای بازگرداندن شهروندان خود از دیگر کشورها، به صورت هماهنگ عمل کنند.

کرونا تقریبا در همه کشور‌های اروپایی شایع شده و ایتالیا، اسپانیا،  آلمان و فرانسه بیشترین درگیری را با این ویروس دارند.

ایتالیا روز سه‌شنبه اعلام کرد که ۲ هزار و ۵۰۳ نفر در این کشور در اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.  ایتالیا با ۳۱ هزار ۵۰۶ مورد ابتلا به کرونا، پس از چین دومین کشور جهان از لحاظ ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از این ویروس است.

در اسپانیا، تاکنون ۱۱ هزار و ۷۴۸ نفر به کرونا مبتلا شده و ۵۳۳ نفر نیز در اثر این ویروس جان باخته‌اند.

آلمان هم ۹ هزار و ۳۵۲ مورد ابتلا و ۲۴ مورد مرگ ناشی از کرونا گزارش کرده است.

در فرانسه ۷ هزار و ۷۳۰ نفر مورد قطعی مبلا به کرونا و ۱۷۵ مرگ ثبت شده است.

یک هزار و ۹۵۰ نفر در انگلیس و یکهزار و ۷۰۵ نفر در هلند به کرونا مبتلا شده‌اند. در این دو کشور به ترتیب ۷۱ نفر و ۴۳ نفر جان باخته‌اند.
 
منبع: ایرنا


 

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->