آیا لایحه «ارتقای امنیت زنان» فمنیستی است؟ زنان به چند ساعت خواب نیاز دارند؟ صدور رأی بی‌سابقه به‌نفع بانوان ایرانی توزیع بسته های بهداشتی دوران بلوغ بین دختران دانش آموز در خراسان رضوی از تولیدات هنرمندان درباره جوانی جمعیت حمایت می‌شود برنامه‌های دهه کرامت با گلباران حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد آغاز می‌شود روایت یک بانوی نخبه از تجربه زندگی با چادر در آمریکا و ژاپن تست آمینوسنتز در دوره بارداری و هزینه بالای آن چطور می‌توان از سحر و جادو در امان ماند؟ باید و نبایدهای تعامل با کودکان چاق انتشار جزئیات جدید از پرونده دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای معصومه شکوری، ناظر داوری فینال لیگ قهرمانان زنان آسیا ماجرای مخفیانه زنان یک روستا که سوژه شد نگاهی به زندگی و خدمات مادر علم زنان و مامایی ایران ویدئو | فراخوان ثبت نام بیمه اجتماعی رایگان ویژه مادران صادر شد + لینک ثبت نام سرطان تخمدان؛ یکی از علل شایع مرگ و میر زنان نقش مهم ماما در کاهش مرگ و میر مادران و کودکان ویدئو | گفتگوی آزاد با دختران در خودرو ون پلیس زنان با ورزش در میانسالی می‌توانند سال‌های بدون فعالیت خود را جبران کنند
سرخط خبرها
همسرآزاری معکوس در خراسان رضوی ۳درصد است

همسرآزاری معکوس در خراسان رضوی ۳درصد است

  • کد خبر: ۲۱۵۶۳۹
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
مدیر کل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: مردآزاری یا "همسر آزاری معکوس" که در آن زن به مرد صدمه وارد می‌کند، سه درصد گزارش‌های همسر آزاری پزشکی قانونی خراسان رضوی را شامل می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر آریا حجازی افزود: بیشتر همسرآزاری‌ها که منجر به ضرب و شتم می‌شود توسط مردان به زنان وارد شده و این نوع همسرآزاری‌ها بیشترین درصد معاینات در پزشکی قانونی خراسان رضوی را در بر می‌گیرد.

وی بدون ذکر تعداد پرونده‌های معاینات پزشکی همسرآزاری، ادامه داد: امسال ۹۷ درصد از پرونده‌های معاینات پزشکی همسرآزاری در استان خراسان رضوی مربوط به آزار زنان توسط مردان و بقیه مربوط به آزار مردان توسط زنان بوده است.

حجازی با بیان اینکه همسرآزاری‌ها در زمره معاینات نزاع قرار می‌گیرد، افزود: ۱۳ درصد از پرونده‌های نزاع ۹ ماهه امسال مربوط به پرونده‌های معاینات همسرآزاری بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: این در حالی است که میزان پرونده‌های مربوط به معاینات همسرآزاری در ۱۱ ماه سال گذشته ۱۶ درصد از مجموع پرونده‌های نزاع تشکیل شده در پزشکی قانونی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده بود.

پزشکی قانونی خراسان رضوی دارای ۲۰ مرکز شامل یک اداره کل در مشهد و ۱۹ مرکز در سایر شهرستان‌های استان است.

پزشکی قانونی خراسان رضوی دارای ۲۶۰ نفر نیروی انسانی و پرسنل است که ۷۴ نفر پزشک و ۱۸۶ نفر کارمند هستند.
منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.